וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שהרג את נועה לזר בשועפאט נורה למוות - לאחר שביצע פיגוע ירי נוסף במעלה אדומים

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 0:29

המחבל הגיע לעמדה בכניסה לעיר ככל הנראה לאחר ששהה בימים האחרונים בכפר הפלסטיני השכן א-עזריה. מאבטח בן 24 שעמד בעמדה נורה על ידו, נפצע קל ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. מאבטח נוסף שאבטח את העמדה ירה למוות במחבל - אחריו התבצע מרדף במשך 11 ימים

בווידאו: תיעוד הפיגוע במעלה אדומים/צילום: מצלמות אבטחה

המחבל עודאי תמימי נהרג הערב (רביעי) במהלך פיגוע ירי שביצע בכניסה למעלה אדומים. במהלך האירוע, הגיע תמימי אל דרך הר הבית שבכניסה ליישוב, ירה לעבר המאבטחים שעמדו במחסום, ופצע אחד מהם, צעיר בן 24, באורח קל. המאבטחים שהיו במקום פתחו בירי לעבר המחבל, והרגו אותו. המאבטח שנפצע פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

תמימי הגיע ככל הנראה מהכפר הפלסטיני א-עזריה, שנמצא מעבר לכביש, אליו נמלט בימים האחרונים של המצוד. הוא צעד לעבר המחסום, עורר חשד של עובר אורח, ואז מבין שנחשף ופותח ראשון בירי.

בתחילת החודש ירה תמימי למוות בלוחמת המעברים נועה לזר בת ה-18, סמוך לשועפאט. באותו האירוע פתח תמימי באש לעבר כוחות צה"ל שהיו מוצבים במקום, ונמלט מייד לאחר מכן. בפיגוע נפצעו גם אזרח באורח קשה, ואישה נוספת באורח קל.

ראש אכ"א יניב עשור הגיעה היוש לביתה של משפחתה של נועה לזר, שיושבת שבעה בימים אלה, ובישר להם על חיסולו של המחבל. המשפחה מסרה כי היא "מודה לכוחות הביטחון צה''ל, שב"כ, מג"ב, משטרה צבאית והמאבטחים במחסומים, על המאמץ הרב שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב, ועם חיסולו נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה. המשפחה מודה גם לעם ישראל על התמיכה בה ברגעים קשים אלה".

סמל נועה לזר שנהרגה בפיגוע בשועפט. באדיבות המשפחה
נועה לזר, הלוחמת שנהרגה בפיגוע ליד שועפאט/באדיבות המשפחה

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את כוחות הביטחון על חיסולו של תמימי. "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור", אמר לפיד. כמו כן, שלח ראש הממשלה איחולי החלמה מהירה למאבטח.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר גם הוא שבחים למאבטחים. "פעלו במהירות ובנחישות וסיכלו את המשך מסע ההרג של המחבל. נמשיך להיאבק בטרור בכל זמן ובכל מקום ונדע להגיע לכל מחבל. אני מאחל החלמה למאבטח שנפצע".

בעקבות בפיגוע בעיר, מסר בני כשריאל, ראש העיר מעלה אדומים כי "הערב היה לנו נס ומזל גדול. שני מאבטחים מנוסים ביותר שלנו שהיו במחסום הכניסה הדרומית לעיר ניטרלו את המחבל מיד, באומץ ובתושייה רבה וללא פחד. ברגע שהמחבל החל בירי לעברם המאבטחים זיהו אותו, ירו בו מייד וניטרלו אותו. האירוע מאחורינו בשעה טובה".

במשך 11 ימים כוחות צה"ל, משמר הגבול ושב"כ קיימו מצוד אחר המחבל תמימי. במהלך אותו הזמן הוטל סגר של יומיים על מחנה הפליטים שועפאט, ולאחר מכן הוטלו מגבלות חלקיות על מחנה הפליטים והעיירה ענאתא, בהן בידוק קפדני של היוצאים.

במקביל למאמצי החיפוש, הביעו מספר אתרי חדשות פלסטיניים מקומיים תמיכה במחבל. כך גם באתרים מקומיים וברשת טיקטוק, בהם התפרסמו בזמן המצוד סרטוני תמיכה ושירי הלל למחבל. באחד הסרטונים, נראו צעירים פלסטינים רבים משועפאט מגלחים את ראשם, זאת כדי להקשות על כוחות הביטחון לתפוס את המחבל, כשהוא גלוח ראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים 19 באוקטבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
ביצע פיגוע סמוך ליישובים בו התנהל המצוד אחריו. זירת הפיגוע, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
בווידאו: זירת אירוע הירי במעלה אדומים/צילום: תיעוד מבצעי מד"א

יומיים לאחר מותה של לזר, נהרג חייל צה"ל נוסף בפיגוע באיו"ש. לוחם גבעתי עידו ברוך בן ה-21 נורה למוות על ידי מחבל בישוב שבי שומרון, בזמן שאבטח צעדה לרגל חג הסוכות.

מתחקיר צה"ל עלה כי הירי בוצע מנשק אוטומטי מרכב חולף ומטווח קצר, וכי הכוח שאבטח צעדה לרגל חג סוכות לא השיב באש. כוחות הביטחון עדיין מנהלים מצוד אחרי המחבל, שנמלט במכונית מהזירה. ארגון "גוב האריות" קיבל אחריות על הפיגוע, כפי שעשה בכמה מהפיגועים הפוקדים את אזור יהודה ושומרון בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully