וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שני רחפנים ושלושה דרכונים: כך נעצר האזרח הישראלי-רוסי בנורבגיה

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 15:33

המשטרה הנורבגית הודיעה כי הגבר, ויטאלי רוסטנוב בן ה-50, נעצר בביקורת הגבולות בתחנת הגבול עם רוסיה. רוסטנוב הודה בעבר בהטסת מזל"ט מעל שטח נורבגיה - בניגוד לתקנות. מעצרו הוארך בשבועיים עד שהרשויות יבחנו את צילומיו, סנגורו שוקל לערער

הטבח במועדון בגאה באוסלו, נורבגיה/(צילום: רויטרס)

ויטאלי רוסטנוב, אזרח ישראלי-רוסי בן 50, נעצר בנורבגיה בחשד שצילם מתקנים רגישים באמצעות רחפנים. המשטרה הנורבגית הודיעה כי הוא נעצר בביקורת הגבולות בתחנת הגבול סטורסקוג כשעמד לצאת מנורבגיה לרוסיה. אז, בבדיקת מכס ומשטרה רגילה במטענו, התגלו אצלו שני רחפנים ומספר כרטיסי זיכרון וכן שלושה דרכונים, אחד מהם ישראלי ושניים של רוסיה. בסוף השבוע הוארך מעצרו בשבועיים לצורך חקירה.

רוסטנוב, שביום שישי הובא בפני שופט, כבר הודה בהטסת מזל"ט מעל שטח נורבגיה בניגוד לתקנות. אם יורשע בגין עבירה זו צפויות לו עד שלוש שנות מאסר. תאגיד השידור הנורבגי פרסם כי הוא נכנס לנורבגיה בחודש אוגוסט וכי בדיסקים שנתפסו אצלו אוחסנו 4 טרה-בייט של סרטונים ותמונות סטילס מהטיול, כאשר חלקים מהחומרים מוצפנים והוא אינו מאפשר גישה אליהם. הרשויות מתכוונות לבחון את "היקף ותכולת הטיסה שהתקיימה מעל שטח נורבגיה". עוד נמסר כי כמו כן, "ייבדק האם בוצעו עבירות פליליות נוספות בקשר לטיסה".

על פי דיווחים שונים, בשבוע שעבר היו תצפיות רבות של רחפנים במקומות רגישים בנורבגיה, כולל מעל תחנת גז ליד העיר סטוונגר שבדרום-מערב נורבגיה. איום פצצה, שהתגלה מאוחר יותר כלא אמין בתחנת גז בשבוע שעבר אילץ פינויים והפסיק לזמן קצר את פעילותו. הרגישות בנורבגיה הולכת וגוברת על רקע המלחמה שהפכה אותה לספק הגז הגדול של אירופה, כתחליף למקורותיו ברוסיה.
לפי הדיווחים משם, המשטרה המקומית סבורה שיומיים זהו טווח זמן קצר מידי בכדי לעבור על כמויות כה גדולות של חומר, ובין היתר זו הסיבה שבגינה יש לעצור את האיש למשך שבועיים. לאחר שהמשטרה תשיג סקירה רחבה יותר של חומר הצילום שצילם רוסטנוב, היא תשקול האם להרחיב את החשדות המיוחסים לו.

רחפן במשחק של ברנטפורד - וולבס. רויטרס
התגלו שני רחפנים, מספר כרטיסי זיכרון ושלושה דרכונים רחפן/רויטרס

סנגורו של רוסטנוב הכחיש מכל וכל כוונת זדון. הוא מסר כי מדובר בתייר צלם חובב שהיה בחופשה רגילה והביא איתו את ציוד הצילום שלו, וכי מרגל היה פועל אחרת. הוא עתר לפטור אותו בתשלום קנס בלבד ואמר לתקשורת כי "מדובר בסערה בכוס מים". עוד הוא הוסיף כי הארכת המעצר בלתי מידתית וכי יערער עליה. כמו כן, הנושא מוכר ומטופל על ידי קונסולית ישראל באוסלו תמר פילר-פרנקל.

ביום שישי עצרה המשטרה הנורבגית גבר רוסי נוסף בן 51 בחשד שצילם ממזל"ט מעל שדה התעופה טרומסו בצפון נורבגיה, לאחר שנתפסו אצלו כמות "גדולה" של ציוד צילום ואחסנה דיגיטלית. המשטרה מסרה שבחומרים שנסקרו עד כה נמצאו, בין היתר, תמונות משדה התעופה בעיירה קירקנס סמוך לגבול הרוסי ותמונות של מסוק בל צבאי. גם שירות הביטחון מעורב בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully