וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בנורבגיה: פעיל אסלאמי הרג שני בני אדם ופצע 14 במועדון של הקהילה הגאה באוסלו

עודכן לאחרונה: 25.6.2022 / 19:52

הטבח אירע שעות ספורות לפני מצעד הגאווה השנתי בעיר, ובעקבותו הוא בוטל. המשטרה הודיעה כי תפסה את החשוד במעשה, אזרח נורבגי ממוצא איראני, המוכר לרשויות על רקע השתייכות לאסלאם הקיצוני. ליורה יש היסטוריה של מחלת נפש

כוחות הביטחון באוסלו בזירת הפיגוע בעיר, בו נהרגו שני בני אדם ו-14 נפצעו. 25 ביוני, 2022. רויטרס
זירת האירוע, הלילה/רויטרס

שני בני אדם נהרגו ו-14 נפצעו בירי המוני שאירע הלילה (שבת) בבירת נורבגיה, אוסלו. הירי התרחש במועדון פופולרי בקרב קהילת הלהט"ב, ואירע שעות לפני מצעד הגאווה השנתי שתוכנן בעיר. בעקבות האירוע, בוטל המצעד. המשטרה מסרה כי עצרה את החשוד במעשה, והבהירה כי היא מתייחס לאירוע "כמתקפת טרור אסלאמית קיצונית". ראש ממשלת נורבגיה אמר בהצהרה כי מדובר ב"מתקפה מזעזעת על אנשים חפים מפשע".

לדברי המשטרה, החשוד שנעצר הוא אזרח נורבגי ממוצא איראני, שהיה מוכר למשטרה כפעיל אסלאם קיצוני, אולם לא בשל פשעים בסדרי גודל כאלה. הוא נעצר דקות לאחר תחילת האירוע, ברחוב סמוך למועדון. "ראיתי אדם מגיע עם תיק, הוא הרים אקדח והתחיל לירות", דיווח מהזירה עיתנואי אולב רונברג מסוכנות הידיעות הנורבגית NRK. עוד נמסר כי ליורה יש היסטוריה של מחלת נפש.

במהלך השבת היתה אמורה העיר לקיים את מצעד הגאווה השנתי שלה, זאת חודשים ספורים לאחר שנורבגיה ציינה 50 שנה לביטול החוק שהפליל מין בין גברים. בעקבות האירוע, בוטל המצעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully