וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מאשים את אוקראינה בפיצוץ גשר קרים: "מתקפת טרור"

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 21:42

לאחר הפיצוץ של הגשר ביום הולדתו, נשיא רוסיה האשים כי כוחות המודיעין האוקראיניים ניסו להשמיד תשתית אזרחית חשובה. מחר הוא צפוי לערוך דיון מיוחד בנושא עם מועצת הביטחון שלו

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס הערב (ראשון) בפעם הראשונה לפיצוץ בגשר קרים, והאשים את אוקראינה ב"מתקפת טרור". לדבריו, כוחות המודיעין האוקראיניים ניסו להשמיד תשתית אזרחית חשובה. מחר הנשיא הרוסי צפוי לערוך דיון מיוחד בנושא עם מועצת הביטחון שלו.

אתמול אירע הפיצוץ בגשר קרים, המוביל מרוסיה אל חצי האי קרים. הפיצוץ, התרחש בעת שרכבת חצתה את הגשר. תמונות וסרטונים מהגשר הציגו אש עזה בוערת במקום, ושורפת שני קרונות רכבת. כמו כן, סרטונים ותמונות הראו עננת עשן שחורה כבדה שעולה ממקור האש ונראת למרחקים. הפיצוץ, שלדברי עדי ראייה, נשמע גם למרחק של קילומטרים מהמקום, התרחש בסביבות השעה 06:00 בבוקר, בזמן שרכבת חצתה את גשר קרים.

תחילה, הכחישה רוסיה את הטענות כי מדובר במעשה חבלה אוקראיני. "על פי נתונים ראשוניים, קרון מיכל דלק עלה באש באחד הקטעים של גשר קרים", מסר הבוקר היועץ לראש הכיבוש הרוסי של קרים, אולג קריוצ'קוב. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב הוסיף כי "הנשיא הנחה את ראש הממשלה להקים ועדה ממשלתית כדי לברר את הסיבות לאירוע".

אולם, גורמים רוסיים רבים החלו להאשים בפומבי את אוקראינה "הוונדלים האוקראינים הצליחו להגיע לגשר קרים עם ידיהם המדממות", אמר ולדימיר קונסטנטינוב, ראש הפרלמנט המותקן בקרמלין בקרי

גורמים רבים בעולם טוענים גם הם שהפיצוץ נגרם על ידי הכוחות האוקראינים. מומחה לחומרי נפץ אמר ל-BBC כי "היעדר נזקי פיצוץ ברורים על פני הכביש מרמזים על כך שלא נעשה שימוש בנשק שנשלח באוויר", והוסיף כי ככל הנראה מדובר ב"מתקפה מתוכננת היטב".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח ארבעת המחוזות באוקראינה. 30 בספטמבר 2022. רויטרס
מאשים את אוקראינה במעשה. פוטין/רויטרס

אתמול נשמעו גם כמה הצהרות לא רשמיות של לקיחת אחריות מצד אוקראינה. כך לדוגמא היועץ הנשיאותי אוקראיני מיכאילו פודוליאק פרסם הודעה בטוויטר לאחר שהחלו הדיווחים הסותרים בנושא הסיבה לפיצוץ, וכתב כי "הפיצוץ הוא רק ההתחלה", אך לא לקח ישירות אחריות אוקראינית.

"יש להשמיד כל מה שלא חוקי, כל מה שנגנב יש להחזיר לאוקראינה, יש לגרש כל מה שנכבש על ידי רוסיה", כתב פודוליאק. כמו כן, פקיד אוקראיני בכיר נוסף מסר כי "פוטין צריך להיות מאושר. לא כולם מקבלים מתנה כל כך יקרה ביום ההולדת שלהם".

גשר קרים נחשב אחד מסמלי כיבוש חצי האי הדרומי של אוקראינה על ידי הקרמלין, וידוע כשנוא על רבים מהאוקראינים. מסילת הרכבת מתפרשת על פני שני גשרים מקבילים וחוצה את מיצר קרים שמקשר בין חרסנודר ברוסיה וקרים - והוקם על ידי רוסיה לאחר הפלישה ב-2014 והסיפוח של חצי האי קרים לרוסיה. הגשר שאורכו 19 ק"מ נפתח ב-2018 על ידינשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully