וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מחצי יממה אחרי הפיגוע: המצוד אחר המחבל שהרג את סמל נועה לזר נמשך

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 14:12

המשטרה וצה"ל חסמו את התנועה ממחנה הפליטים בשועפאט והזרימו לתוכו עשרות לוחמי מג"ב וכוחות מיוחדים של המשטרה, כדי לאתר את המחבל שרצח את נועה לזר בת ה-18. המחבל תועד יוצא מרכב שנכנס למחסום, יורה לעבר החיילים ונמלט

בווידאו:תיעוד מתוך הפיגוע בשועפט, המחבל יוצא מהרכב פותח באש ונמלט. 09 באוקטובר 2022/לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

מחבל ירה למוות אמש (שבת) בלוחמת צה"ל, נועה לזר בת ה-18 מבת חפר, פצע שני בני אדם נוספים ונמלט מהמקום. יותר מ-12 שעות לאחר הפיגוע הרצחני, המצוד אחריו עוד נמשך.

בתיעוד הפיגוע, המחבל נראה יוצא מרכב שנכנס לתוך המחסום, יורה לעבר החיילים ונמלט. חלק מהחיילים נופלים על הרצפה, אחד מהם עם הגב למחבל, בעוד היתר רצים ורק לאחר כמה שניות מתחילים לירות לעברו.

המשטרה, בסיוע כוחות צה"ל, חסמה את התנועה מהמחנה ומהעיירה הפלסטינית הסמוכה ענאתא. היציאה ממחנה הפליטים נעשית בצורה מצומצמת ותחת בדיקות קפדניות. מאז הלילה, הוזרמו לתוך המחנה עשרות לוחמי מג"ב, כוחות מיוחדים של המשטרה, כלבנים וחיפוי נוסף של מסוק משטרתי, שחג מעל המחנה, במטרה לאתר את המחבל שלפי הנחת העבודה - חמוש. החיפושים נעשים על סמך מודיעין שנאסף מהרגע להרגע בתוך דירות במחנה. אחיו של המחבל הסגיר עצמו לכוחות המשטרה.

נועה לזר, הלוחמת שנהרגה בפיגוע בירושלים. דובר צה"ל
נועה לזר/דובר צה"ל

מחנה הפליטים שופעט ממוקם צפונית מזרחית לירושלים, סמוך לפסגת זאב. באופן רשמי, השכונה נמצאת בשטחה המוניציפאלי של ירושלים אך נחשבת כאקס-טריטוריה, כשכמעט כל כניסה לשכונה של כוחות הביטחון גוררת עימותים אלימים ואף שימוש בנשק חי.

הפיגוע מסמן עליית מדרגה נוספת במתיחות הביטחונית הנשמרת לאורך תקופת החגים בשטחי יהודה ושומרון בכלל ובאזור מזרח ירושלים בפרט. במערכת הביטחון שומרים על דריכות מחשש כי פיגועי ירי מהסוג שהתבצע הערב מעניקים השארה לגורמים נוספים לצד התרחבות העימותים לאזורים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully