וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המו"מ על הגבול הימי: חברת אנרג'יאן החלה בניסוי הזרמת גז לאסדת כריש

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 12:09

גורמים ישראלים עידכנו את לבנון דרך השליח האמריקני הוכשטיין כי הניסוי לא מצביע על תחילת הפקת גז, אלא משמש חלק חשוב מתהליך ההרצה של האסדה. זאת, לאחר שנסראללה איים על ישראל כי הפקת גז בשלב זה תהיה חציית קו אדום

בווידאו: גנץ מאיים שאם חיזבאללה ינסה לחבל במו"מ על הגבול הימי לבנון כולה תשלם את המחיר/גו לייב המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן

אסדת כריש חוברה למערכת הגז הישראלית והתחילה את הרצת הגז מהחוף לאסדה - כך מסרה היום (ראשון) חברת אנרג'יאן. החברה עידכנה כי בהמשך לאישור שהתקבל ממשרד האנרגיה, החלה את תהליך הזרמת הגז דרך מערכת הצינורות התת ימית אל האסדה.

בכירים ישראלים הוסיפו כי ישראל עידכנה את לבנון באמצעות השליח האמריקני עמוס הוכשטיין כי הזרמת הגז היא חלק חשוב מתהליך ההרצה של האסדה, ואינה התחלה של הפקת גז.

למה זה חשוב:

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים כי אם תתחיל הפקת הגז באסדת כריש לפני שלבנון תקבל את זכויותיה הכלכליות בשטח המחלוקת בים התיכון בין הצדדים זו תהיה חצייה של קו אדום שתביא לתגובה.

עוד בוואלה!

בכיר בממשל האמריקני: חלה התקדמות במו"מ על הגבול הימי בסוף השבוע

לכתבה המלאה
אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
"הפקת גז מהאדסה היא חציית קו אדום", נסראללה/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

בין השורות:

אסדת "כריש" נמצאת מדרום לקו 23 שבו יעבור הגבול הימי בין ישראל ללבנון לפי טיוטת ההסכם. עם זאת, במהלך המו"מ הלבנונים דרשו את קו 29 - קו דרומי הרבה יותר שהיה מכניס את האסדה אל תוך שטח המחלוקת בין המדינות. בכירים ישראלים ציינו כי החשש הוא שאם לא יושג הסכם על הגבול הימי לבנון תפקיד באו"ם את קו 29 כעמדתה הרשמית מה שיהפוך את אסדת "כריש" לשנויה במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully