וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד האנרגיה לשרי הקבינט: רווחי הגז מהמאגר שבמחלוקת מוערכים ב-3 מיליארד דולר בלבד

עודכן לאחרונה: 7.10.2022 / 11:30

לדברי ארבעה מקורות שהשתתפו בישיבת הקבינט השרים הופתעו מהסכום שנמוך משמעותית מהערכות קודמות שפורסמו בתקשורת. במידה ואכן יימצא גז רווחיו יחולקו בין חברת "טוטאל" הצרפתית, לבנון וישראל. לפי ההסכם ישראל תקבל לא פחות מ-17% מהרווחים - כחצי מיליארד דולר

בווידאו: גנץ מאיים שאם חיזבאללה ינסה לחבל במו"מ על הגבול הימי לבנון כולה תשלם את המחיר/גו לייב המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן

מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת אמר אתמול (חמישי) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי ההערכה של משרד האנרגיה ושל חברת "טוטאל" הצרפתית היא שהרווח הפוטנציאלי הכולל ממאגר הגז שבשטח המחלוקת בין ישראל ללבנון יעמוד על שלושה מיליארד דולר בלבד, כך לפי ארבעה שרים וגורמים בכירים שהשתתפו בישיבה.

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
רווחים שמוערכים ב-3 מיליארד דולר בלבד/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

למה זה חשוב

  • במידה ויימצא גז בשטח המחלוקת רווחיו הפוטנציאליים יחולקו בין חברת "טוטאל" שהיא בעלת הזיכיון, בין ממשלת לבנון ובין ממשלת ישראל.
  • מדובר בסכום נמוך משמעותית מכמה הערכות שפורסמו בתקשורת או שהשמיעו פוליטיקאים שמתחו ביקורת על ההסכם.
  • כך למשל, העיתון דה-מארקר דיווח כי ההערכה היא שהרווחים ממאגר הגז הפוטנציאלי בשטח המחלוקת בין ישראל ללבנון יכולים להגיע ל-20 מיליארד דולר.
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מאחורי הקלעים

  • שני שרים שהשתתפו בישיבה ציינו שחלק גדול משרי הקבינט הופתעו לשמוע שזה הסכום עליו מדובר וציינו כי חשבו שהרווחים שסביבם מתנהל המו"מ גדולים בהרבה. לדברי שני שרים בקבינט, שרת הפנים איילת שקד היתה אחת מאלה שהופתעו מהנתון שהוצג ואף ציינה כי יש לחשוף אותו לציבור.
  • השרים עודכנו במהלך הישיבה כי לפי ההסכם המתגבש עם חברת "טוטאל" הצרפתית, שמחזיקה בזכיון לחיפושי הגז בשטח המחלוקת, ישראל תקבל לכל הפחות 17% מהרווחים הפוטנציאליים - סכום שווה ערך לחצי מיליארד דולר.
  • מדובר בהערכות שמבוססות על מודלים ממוחשבים שבוצעו לגבי שטח המחלוקת ואני משרד האנרגיה הודו בפני שרי הקבינט כי לא ניתן לדעת בוודאות כמה גז יש בשטח המחלוקת עד שלא יתחילו קידוחים. ייתכן שמאגר הגז יהיה גדול יותר וייתכן שיהיה קטן יותר.
ראש הממשלה יאיר לפיד טס מעל אסדת כריש 20 יולי 2022. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
"מדובר בגרושים עבור ישראל". ראש הממשלה לפיד טס מעל אסדת כריש/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

בין השורות

  • שני שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט אמרו כי גם לשיטתם של מי שטוען שבסבבי מו"מ קודמים ישראל היתה אמורה לקבל חלק גדול יותר מהרווחים, ההפרש עומד על כחצי מיליארד דולר נוספים בלבד.
  • "מדובר בגרושים עבור מדינה כמו ישראל וכשמדובר על רווחים שאולי נראה עוד חמש שנים", אמר אחד משרי הקבינט. "וכל זה בהשוואה להישגים המדיניים והביטחוניים שההסכם הזה מביא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully