וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לבנוני: נבקש לתקן את טיוטת ההסכם הימי, לא נשלם פיצויים לישראל

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 13:38

סגן יו"ר הפרלמנט בלבנון והאחראי על המגעים מול ארה"ב בנושא ההסכם, אליאס בו סעב, טען כי "הצד הישראלי מכיר בכך שלבנון השיגה יותר הישגים במו"מ". הוא ציין כי האווירה "חיובית מאוד" סביב חתימת ההסכם והוסיף, "לבנון לא ויתרה על זכויותיה"

לפיד: ההצעה ללבנון שומרת על האינטרסים של ישראל/מערכת וואלה!

לבנון תבקש לתקן את טיוטת ההסכם הימי עם ישראל - כך אמר היום (שני) סגן יו"ר הפרלמנט של לבנון, אליאס בו סעב, שאחראי על המגעים מול ארצות הברית בנושא ההסכם. הוא טען כי "אפילו הצד הישראלי מכיר בכך שלבנון השיגה יותר הישגים במו"מ" והוסיף, "לבנון לא ויתרה על זכויותיה ולא תשלם פיצויים לאויב הישראלי".

הבכיר הלבנוני הוסיף שהאווירה "חיובית מאוד" סביב חתימת ההסכם, שאת הטיוטה העביר לה המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין. הוא ציין כי במהלך המו"מ העקיף שנוהל בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, נפתרה "מחלוקת מהותית שבלעדיה לא היה ניתן להגיע להסכם".

בנוסף, נשיא לבנון מישל עאון צייץ כי מדינתו תחליט על עמדתה בנוגע לטיוטת ההסכם אחרי התייעצות בינו לבין ראש הממשלה ויו"ר הפרלמנט. "לא תהיה שותפות עם הצד הישראלי", הדגיש.

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

לפי גורם מדיני בכיר, טיוטת ההסכם מעגנת את "קו המצופים" הביטחוני שישראל הציבה באופן חד צדדי בחוף ראש הנקרה אחרי הנסיגה מלבנון בשנת 2000 לקו גבול בינלאומי מוכר. עיגון "קו המצופים", שמתחיל מהחוף באזור הגבול בראש הנקרה ונמתח מערבה כחמישה ק"מ לתוך הים התיכון, הייתה הדרישה המרכזית של ישראל במהלך המו"מ עם לבנון בחודשים האחרונים.

על אף דבריו של בו סעב, גורם מדיני בכיר אמר כי במסגרת ההסכם ישראל תקבל פיצוי כספי על זכויותיה הכלכליות במאגר הגז כאנא, מחברות הגז Total ו-ENI שיבצעו את חיפושי הגז בשטח המחלוקת. משרד האנרגיה מנהל מו"מ עם חברת Total הצרפתית בנושא מנגנון הפיצוי הכספי לישראל. ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי ההצעה "שומרת על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully