וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: ההצעה ללבנון שומרת על האינטרסים של ישראל

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 14:21

ראש הממשלה אמר כי הצעת המתווך האמריקני לשרטוט הגבול הימי בין המדינות "שומרת על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים" של ישראל. "ניסינו להגיע להעסקה הזו במשך יותר מעשר שנים", אמר לפיד. נתניהו: "כניעה מבישה לחיזבאללה, ההסכם לא יחייב אותנו"

לפיד: ההצעה ללבנון שומרת על האינטרסים של ישראל/מערכת וואלה!

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום (ראשון) כי ההצעה להסכם הימי עם לבנון שומרת על האינטרסים של ישראל. זאת לאחר שבסוף השבוע התקבלה בירושלים ובביירות הצעת המתווך האמריקני בשיחות לשרטוט הגבול הימי בין שתי המדינות, שביניהן אין יחסים דיפלומטיים.

‏"אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים", אמר לפיד בפתח ישיבת הממשלה. "ההצעה שומרת על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלנו. אין לנו התנגדות לפיתוח מאגר גז לבנוני שיחליש את התלות באיראן, ירסן את חיזבאללה ויביא ליציבות. לדברי לפיד, "יותר מעשר שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו - שמחזקת את הביטחון הישראלי ואת הכלכלה הישראלית".

לפיד הוסיף כי "הצעת המתווך נמצאת עכשיו בבדיקה משפטית. לאחר שהבדיקה תסתיים נביא את ההחלטה, יחד עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, לדיון ולאישור.

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
התקרבות במגעים. אסדת כריש במים/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

נתניהו הגיב לדברי לפיד ואמר כי "הוא נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לאזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו. אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו".

לפיד לא נשאר חייב וענה לנתניהו: "10 שנים נכשלת בניסיון להביא את ההסכם הזה, לפחות אל תפגע באינטרסים הבטחוניים של ישראל ותסייע לחיזבאללה בהודעות חסרות אחריות".

גם שר הביטחון בני גנץ הגיב לדברים: "ביבי, אל תפריע. רק שיקולים פוליטיים חסרי אחריות מובילים אותך. אנחנו נמשיך לדאוג לאינטרסים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל באחריות ובממלכתיות".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' קרא לראשי מפלגות הימין שלא להכיר בהסכם המתגבש. "ההסכם אמור להדיר שינה מעיינינו. על פניו, לפיד נכנע באופן טוטלי לאיומי חיזבאללה ומעניק לממשלת לבנון את מלוא דרישותיה הטריטוריאליות והכלכליות", כתב סמוטריץ'. "מדובר בהסכם שפוגע בשטחה הטריטוריאלי של ישראל, פוגע באינטרסים הכלכליים שלה, ויזרים לחיזבאללה מיליארדים רבים של כספי גז שישמשו להמשך ההתעצמות והטרור נגד מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully