וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: קבלת ההצעה הכתובה מישראל על ידי המתווך האמריקני היא צעד חשוב מאוד

עודכן לאחרונה: 1.10.2022 / 20:32

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי לבנון היא שתקבל את ההחלטות לגבי סימון הגבול הימי עם ישראל "לפי מה שתראה לנכון". מדובר במסר מתון מצד נסראללה, שאיים במלחמה בשבועות האחרונים. גורם מערבי שמעורה במו"מ עם ישראל לוואלה!: המסר של נסאללה חיובי, נמצאים בשלב טוב

ראש הממשלה יאיר לפיד מעל אסדת כריש/עומר מירון, לע"מ

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שבת) כי קבלת ההצעה הכתובה מישראל לגבי הגבול הימי על יד המתווך האמריקני היא צעד חשוב מאוד. עוד אמר נסראללה: "מדינת לבנון היא זו שתקבל את ההחלטות לגבי סימון הגבול הימי עם ישראל לפי מה שתראה לנכון עבור המדינה". נסראללה הוסיף כי אם תיפתר סוגיית הגבול הימי מי שירוויח הוא העם הלבנוני. "אנחנו מקווים שסוגיית הגבול הימי תסתיים בצורה טובה", אמר נסראללה.

למה זה חשוב:

מדובר במסר מתון מצידו של נסראללה, שאיים בשבועות האחרונים בפתיחה במלחמה אם זכויותיה של לבנון לא יתממשו כחלק מההסכם. נסראללה מאותת כי אין לו התנגדות להחלטות שתקבל ממשלת לבנון.

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

היום פורסם כי שגרירת ארצות הברית בביירות דורותי שיי נפגשה עם נשיא לבנון מישל עוון ועם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי ומסרה להם את טיוטת ההסכם לסימון הגבול הימי עם ישראל.

גורם רשמי מערבי שמעורה במו"מ בין ישראל ללבנון אמר לוואלה שהשליח האמריקני עמוס הוכשטיין העביר גם לישראל את טיוטת ההסכם בנושא הגבול הימי. הגורם המערבי ציין כי תגובתו של נסראללה בנאום שנשא בשידור חי בטלוויזיה הלבנונית היתה חיובית. "יש לנו עוד עבודה ויש הרבה דברים שיכולים להשתבש אבל אנחנו נמצאים בשלב המתקדם ביותר בו אנחנו יכולים להיות בנקודה הזו", אמר הגורם המערבי.

לפי דיווחים בתקשורת הלבנונית עוון היה צפוי לכנס במהלך היום ישיבה עם ראש הממשלה מיקאתי ועם יו"ר הפרלמנט נביה ברי כדי לדון בטיוטת ההסכם. בינתיים, עוון שוחח בטלפון עם השניים וקיים עמם התייעצות ראשונית לגבי טיוטת ההסכם. כמו כן הוא דן איתם על הצורך להחזיר תשובה לארצות הברית בהקדם האפשרי.

בהמשך הטיוטה צפויה לעבור לצוות המומחים של ממשלת לבנון שיעברו עליה ויגישו המלצותיהם לדרג המדיני בלבנון.

לפני כשבוע וחצי היועץ לביטחון לאומי איל חולתא ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז נפגשו בניו יורק עם השליח האמריקני עמוס הוכשטיין, שמתווך בין ישראל ללבנון בסוגיית הגבול הימי בין המדינות. הצדדים דנו בטיוטת ההסכם, אותה מגבש הוכשטיין. בהמשך שר החוץ האמריקני טוני בלינקן ניפגש עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי כדי לדון עימו בטיוטת ההסכם.

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגרק, השתתף גם כן בפגישה של הוכשטיין עם חולתא ואושפיז. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי "הפגישה הייתה טובה ופרודוקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully