וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הביולוגית שככל הנראה עוברה ברחמה של אישה אחרת מדברת: "לא נוותר"

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 21:23

מי שככל הנראה היא האם הביולוגית של העוברית הביעה רצון לגדל אותה אחרי שתיוולד. זאת, אחרי שבן זוגה של האישה ההרה אמר גם הוא שהם מעוניינים בכך: "אין לנו היסוס לגבי זה". אם שני הזוגות ירצו לגדל את התינוקת - בית המשפט יידרש להכריע בנושא

בווידאו: בית החולים אסותא ראשון לציון/צילום: ניב אהרונסון

האישה, שככל הנראה היא האם הביולוגית של העוברית שהופרה ברחם של אישה אחרת בבית החולים אסותא, קבעה הערב (שישי), בהתייחסות לראשונה לפרשה באולפן שישי - "אם זאת אכן העוברית שלנו, לא נוותר עליה". היא שיתפה בתחושותיה, "אני כבר שבועיים לא יודעת את נפשי, הרוסה, ממוטטת, לא מצליחה לתפקד, רק מהמחשבה שזו יכולה להיות התינוקת שלי".

א', האם הביולוגית, המשיכה לספר: "אני נקלעתי פה לסיטואציה שהיא בלתי אפשרית. אני לא חיה, לא אוכלת, לא ישנה, רק מהמחשבה שזו יכולה להיות התינוקת שלי שהוכנסה בטעות נוראית לאישה אחרת, כשאני ובעלי נמצאים בתהליך כל כך סבוך ומפרך וקשה בניסיון להביא ילד לעולם". ביחס לאישה ההרה אמרה, "לבי יוצא לאותה אישה, הלוואי ויכולתי לחבק אותה עכשיו ולבכות יחד איתה כי אנחנו שתינו קורבנות לטעות הנוראית הזו שקרתה".

בן זוגה של האישה ההרה עם העובר שאינו שלה התייחס גם הוא השבוע למקרה, וסיפר כי בכוונתם לשמור את התינוקת ולגדל אותה אחרי שתיוולד, למרות הפגמים שעלו בבדיקות במהלך ההיריון. "אין לנו אפילו היסוס או מחשבה לגבי איזושהי עמדה אחרת בנושא", אמר א'. "אמרנו בשנייה שהילדה הזו שלנו".

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
בית החולים אסותא/ניב אהרונסון

באופן מסורתי, בשאלות הדנות באימוץ מעדיפים בתי המשפט בישראל שלא לערוך בדיקת הורות ולתת קדימות לאם היולדת. אולם, במקרה הזה השופטים יידרשו לתת הכרעה מוסרית וערכית. כרגע בית המשפט מתמהמה, כדי לבחון את המשמעויות וההשלכות המשפטיות בכל תרחיש שיווצר.

סביר להניח שלבסוף יושג צו המורה על בדיקת הורות לזוג שככל הנראה הם ההורים הביולוגיים של העובר, אבל בתרחיש שלא התקבל כזה צו - ההורות תעבור לאם ההרה. בנוסף, במקרה כזה ההורים ביולוגיים יהיו יכולים לערער על ההחלטה. אם לאחר הבדיקות תהיה התאמה - הסוגייה תהפוך למשפטית, וכל צד יצטרך להחליט מול עורכי הדין שלו אם הוא ידרוש את התינוק וכיצד הוא רוצה לעשות זאת.

במידה ושני הזוגות ירצו בתינוק, בית המשפט יידרש להכריע בנושא, כשעד ההכרעה התינוק יהיה ברשות ובאחריות האם היולדת. במידה ובית המשפט יכריע כי האם היולדת תיחשב לאמו של התינוק, יהיה צורך ככל הנראה בצו אימוץ, לעומת ההורים הביולוגיים שלא יידרשו לצו מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully