וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט שלמה 2022: הסיבוך של השופטים בדרך להכרעה של מי העובר שהוחלף באסותא

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 19:32

בבית המשפט בוחנים הוצאת צו שיורה על בדיקה גנטית להורים הביולוגיים. בדרך כלל השופטים מעדיפים להימנע ממהלך כזה, אך כאן הם יהיו מחויבים להכריע. אם לא תיערך בדיקה, ההורות תעבור לאם ההרה. במקרה שתהיה התאמה להורים הביולוגיים - הסוגיות המשפטיות יתחילו

בווידאו: בית החולים אסותא ראשון לציון/צילום: ניב אהרונסון

זהות ההורים הביולוגיים בפרשת החלפת העוברים בבית חולים אסותא בראשון לציון, טרם התבררה, וזאת על אף שהמקרה התגלה לפני יותר משבועיים. הסיבה נעוצה בכך שטרם הוצא צו שופט המורה על בדיקת הורות, למרות שהמרכז הרפואי ביקש את עזרת בית המשפט לפני עשרה ימים.

באופן מסורתי, בשאלות הדנות באימוץ מעדיפים בתי המשפט בישראל שלא לערוך בדיקת הורות ולתת קדימות לאם היולדת. אולם, במקרה הזה השופטים יידרשו לתת הכרעה מוסרית וערכית. כרגע בית המשפט מתמהמה, כדי לבחון את המשמעויות וההשלכות המשפטיות בכל תרחיש שיווצר.

סביר להניח שלבסוף יושג צו המורה על בדיקת הורות לזוג שככל הנראה הם ההורים הביולוגיים של העובר, אבל בתרחיש שלא התקבל כזה צו - ההורות תעבור לאם ההרה. בנוסף, במקרה כזה ההורים ביולוגיים יהיו יכולים לערער על ההחלטה. אם לאחר הבדיקות תהיה התאמה - הסוגיה תהפוך למשפטית, וכל צד יצטרך להחליט מול עורכי הדין שלו אם הוא ידרוש את התינוק וכיצד הוא רוצה לעשות זאת.

בי"ח אסותא ראשון לציון. ללא, צילום מסך
בדיקת זהות ההורים מתעכבת בשל עיכוב בקבלת צו משפטי. אסותא בראשון לציון/צילום מסך, ללא

במידה ושני הזוגות ירצו בתינוק, בית המשפט יידרש להכריע בנושא, כשעד ההכרעה התינוק יהיה ברשות ובאחריות האם היולדת. במידה ובית המשפט יכריע כי האם היולדת תיחשב לאמו של התינוק, יהיה צורך ככל הנראה בצו אימוץ, לעומת ההורים הביולוגיים שלא יידרשו לצו מסוג זה.

במקביל, גם בבית החולים אסותא בראשון לציון מחכים לקבלת הצו, וזאת כדי להצביע על מקור הכשל, לסיים את כל הבדיקות והתהליכים מול ההורים הביולוגים והאם ההרה. משרד הבריאות ישתמש בבדיקות הללו במסגרת תחקיר הרוחב שהוא מבצע לכלל מרפאות ההפריה החוץ גופית בארץ, כדי לוודא שאירוע כזה לא יחזור על עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully