וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית העוברים באסותא: בסבירות גבוהה נמצאה אם העובר - והיא אינה בהיריון

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 17:39

לאחר שצומצמה רשימת המטופלות מ-40 ל-10 שלגביהן קיימת סבירות להחלפת העובר, בית החולים עדכן כי ביניהן נמצאה ככל הנראה האם הביולוגית. היא עודכנה בפרטים, והצוות הרפואי בקשר איתה להמשך בדיקה ובירור

בווידאו: בית החולים אסותא ראשון לציון/צילום: ניב אהרונסון

בית החולים אסותא בראשון לציון עדכן היום (שישי) כי ככל הנראה נמצאה אמו הביולוגית של העובר, שבו הופרתה בטעות אישה אחרת. זאת, לאחר צמצום רשימת המטופלות מ-40 ל-10, כשהיא בעלת הסבירות הגבוהה מכולם לקשר לאירוע, והיא אינה בהיריון.

עוד נמסר מבית החולים כי הצוות הרפואי יצר קשר להמשך בדיקה ובירור עם האישה שלה הסיכויים הגבוהים ביותר להיות קשורה לאירוע. האישה שהרתה בטעות מהעובר שאינו שלה גם מלווה על ידי הצוות הרפואי בבית החולים.

אישה בהריון בבית חולים. ShutterStock
אישה בהיריון בבית חולים/ShutterStock

"אסותא מצרה על הדאגה והעומס הרגשי שנגרמו למטופלות בעקבות הגילוי, ופועלת בכל הכוח, עם כל המשאבים הנדרשים, על מנת להביא לסיום הבדיקות ולייצר וודאות ושקט לכלל המטופלות באשר הן", נמסר מהמרכז הרפואי ששייך לקבוצת "מכבי שירותי בריאות".

אתמול אותרו 40 מטופלות אפשריות שקשורות למחדל, וכעת צוות בכיר בבית החולים מתמקד בבדיקות מעמיקות של כל המקרים שהיו בטיפול בימים סמוכים - יום השאיבה וההפריה, יום ההקפאה ויום ההפשרה. "נחדד שוב - ביחס לכל העוברים הללו נעצרה הפעילות ואין בהם שימוש בשלב זה", הובהר.

לוואלה נודע כי העובר עצמו סובל ממומים וצריך לעבור ניתוח - ולכן נעשו לו בדיקות גנטיות. סביר להניח שגם אם היו מחדירים את העובר לאמא המקורית, היו נוצרות אותן בעיות גנטיות - כלומר, זוהי לא תוצאה של ההחזרה הלא נכונה. עם זאת, כל עוד לא ידוע מי האמא והאבא הביולוגיים של העובר - האישה ההרה לא יכולה לבצע הפלה.

במרכז הרפואי ציינו כי נפתח קו ייעודי למתן מידע בנושא בכפוף לחיסיון רפואי בטלפון: 03-7643711.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully