וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל ההפריה: נבדקות תקלות בהליך של 40 נשים נוספות, עשרות התקשרו בדאגה למוקד

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 12:32

ביה"ח מסר כי איתר מטופלות אפשריות נוספות שקשורות למחדל במסגרתו אישה הוכנסה להריון בהפריה - וברחמה עובר שאינו שלה. לוואלה נודע כי העובר עצמו סובל ממומים וצריך לעבור ניתוח - ולכן נעשו לו בדיקות גנטיות. כל עוד לא ידוע מי ההורים הביולוגיים, לא ניתן לבצע הפלה

בית החולים אסותא בראשון לציון מסר היום (חמישי) כי איתר 40 מטופלות אפשריות נוספות שקשורות למחדל במסגרתו אישה הוכנסה להריון בהפריה - וברחמה עובר שאינו שלה. בבית החולים אמרו כי "לאחר מיפוי איתרנו מטופלות שקיימת לגביהן אפשרות (הגם שמדובר בסבירות נמוכה) שהן קשורות לאירוע. עצרנו את כל הפעילות סביב העוברים האלה, וככל שיהיה צורך, נפנה לאותן מטופלות באופן מידי". עשרות נשים התקשרו בדאגה למוקד בית החולים, אך הירידה במספר הנשים החשודות מכמה מאות ל-40 - מעודדת את צוות המרכז הרפואי.

עוד נמסר כי צוות בכיר של היחידה מתמקד בשלב זה בבדיקות מעמיקות של כל המקרים שהיו בטיפול בימים סמוכים - יום השאיבה וההפריה, יום ההקפאה ויום ההפשרה. "נחדד שוב - ביחס לכל העוברים הללו נעצרה הפעילות ואין בהם שימוש בשלב זה", הובהר.

לוואלה נודע כי העובר עצמו סובל ממומים וצריך לעבור ניתוח - ולכן נעשו לו בדיקות גנטיות. סביר להניח שגם אם היו מחדירים את העובר לאמא המקורית, היו נוצרות אותן בעיות גנטיות - כלומר, זוהי לא תוצאה של ההחזרה הלא נכונה. עם זאת, כל עוד לא ידוע מי האמא והאבא הביולוגיים של העובר - האישה ההרה לא יכולה לבצע הפלה.

"למרות שהיחידה עובדת בסטנדרטים גבוהים ועברה בקרות משרד הבריאות, מכון התקנים ובקרות פנימיות ובינלאומיות - חודדו שוב נהלי הפעילות מול היחידה", המשיכו. "כמו כן נפתח קו ייעודי למטופלות, בו אנו מקיימים שיח עם הפונות, ומספקים מענה ראשוני ושיחת רופא במידת הצורך. יצוין כי אסותא מדווחת למשרד הבריאות בשקיפות על פי הנדרש".

אישה בהריון בבית חולים. ShutterStock
עצרו את הפעילות סביב המטופלות. אילוסטרציה/ShutterStock

משרד הבריאות עדכן אמש כי בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון בחודש שביעי, שעברה החזרת עוברים כחלק מטיפולי פוריות, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. הדיווח על המקרה התקבל מבית החולים אסותא בראשון לציון, ומשרד הבריאות הקים ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטיים ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה. מבחינה משפטית לא ברור של מי הילד הזה.

כעת עורכים בבית החולים מיפוי לכל הזוגות שנמצאים אצלם בטיפול כדי לבחון של מי העוברים שנמצאים בבטן האישה ההרה, ואיפה נמצאים העוברים שלה. בשלב הזה שני הדברים אינם ברורים. לצורך האיתור בית החולים ממפה זוגות בגילאים המתאימים שטופלו באותו הזמן. בנוסף נעשות בדיקות כדי לבדוק האם זה קרה במהלך שאיבה, בהקפאה או בהחזרה.

מאסותא נמסר אמש בתגובה כי "המקרה נבדק מאז אמש על פרטיו ומשמעויותיו. רופאים בכירים מהמרכז הרפואי מלווים את המקרה, והודעה בעניין נמסרה מיידית למשרד הבריאות". במרכז הרפואי ציינו כי נפתח קו ייעודי למתן מידע בנושא בכפוף לחיסיון רפואי החל ממחר בשעה 8:00 בבוקר בטלפון: 03-7643711.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully