וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך זה קרה? אישה בהיריון גילתה שהעובר שהוחזר לה לא שלה

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 21:29

משרד הבריאות פתח ועדת בדיקה, בעקבות אירוע שבו בדיקה גנטית העלתה כי העובר בבטנה של אישה בהיריון אינו תואם גנטית לה ולבן זוגה, לאחר שהוחזר לה בטיפולי פוריות. הדיווח התקבל מבית החולים אסותא שבראשון לציון, וכעת מונו אנשי מקצוע ומומחים לבחינת המקרה

הפריה חוץ גופית/שאטרסטוק

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) כי בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון בחודש שביעי, שעברה החזרת עוברים כחלק מטיפולי פוריות, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. הדיווח על המקרה התקבל מבית החולים אסותא בראשון לציון, ומשרד הבריאות הקים ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטים ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה. מבחינה משפטית לא ברור של מי הילד הזה.

באסותא ראשון לציון עושים כעת מיפוי לכל הזוגות שנמצאים אצלם בטיפול כדי לבחון של מי העוברים שנמצאים בבטן האישה ההרה, ואיפה נמצאים העוברים שלה. בשלב הזה שני הדברים אינם ברורים. לצורך האיתור בית החולים ממפה זוגות בגילאים המתאימים שטופלו באותו הזמן. בנוסף נעשות בדיקות כדי לבדוק האם זה קרה במהלך שאיבה, בהקפאה או בהחזרה.

מאסותא נמסר בתגובה כי "המקרה נבדק מאז אמש על פרטיו ומשמעויותיו. רופאים בכירים מהמרכז הרפואי מלווים את המקרה, והודעה בעניין נמסרה מיידית למשרד הבריאות". במרכז הרפואי ציינו כי נפתח קו ייעודי למתן מידע בנושא בכפוף לחיסיון רפואי החל ממחר בשעה 8:00 בבוקר בטלפון: 03-7643711

אישה בהריון בבית חולים. ShutterStock
אישה בהיריון בבית חולים/ShutterStock

לפני כחמש שנים אירע מקרה דומה, כשביציות מופרות הושתלו בטעות במטופלת לא נכונה בבית החולים ברזילי באשקלון. על פי הודעת בית החולים, "הצוות זיהה זאת מיידית וטיפל במקרה בהתאם". עוד נמסר כי הנהלת בית החולים החלה בבירור מידי של הנסיבות ויצרה קשר עם המעורבים. בהודעה נכתב עוד כי "בית החולים ימנה צוות על מנת לבדוק תהליכי עבודה ולוודא שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד".

לדברי מנהל בית החולים, פרופ' חזי לוי, הצוות הרפואי זיהה מיד את הטעות וביצע את כל הפעולות על מנת שהאישה לא תהרה מביציות שאינן שלה. "ביצענו בדיקה ראשונית, הסקנו מסקנות ונמנה צוות שיבדוק וימליץ המלצות כדי שמאורעות כאלה לא ישובו", הוסיף. "כמובן ששוחחנו עם המטופלות ועדכנו את משרד הבריאות. אני מביע צער על כך שנעשתה טעות בזיהוי בניגוד לכל הנהלים הנוקשים בעניין שהטמענו בבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully