וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באסותא ראשל"צ יפנו לבימ"ש לקבלת אישור לבדיקות אבהות לעובר שהוחלף

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 17:31

בית החולים הודיע שיפנה לבית המשפט לקבלת האישורים המשפטיים והרפואיים לצורך ביצוע בדיקות למטופלת בעלת הסבירות הגבוהה ביותר שהעובר שהוחזר לאישה אחרת - הוא שלה. בין הבדיקות, צפוי להיבדק האם בן זוגה של האישה הוא אבי העובר. פרופ' אש: "נגיע למסקנות מערכתיות"

בווידאו: בית החולים אסותא ראשון לציון/צילום: ניב אהרונסון

בית החולים אסותא ראשון לציון הודיע היום (ראשון) שיפנה לבית המשפט להשגת האשורים המשפטיים והרפואיים לצורך ביצוע בדיקות למטופלת בעלת הסבירות הגבוהה ביותר שהעובר שהוחזר לרחמה של אישה אחרת - הוא שלה. עם קבלת האישור, הצוות הרפואי יוכל לבצע גם בדיקת אבהות לעובר באמצעות לקיחת דוגמית מבן זוגה של האישה.

בדיקת אבהות בהריון מתבצעת באמצעות דגימה קטנה של דם אשר נלקחת מדם של האמא הנושאת את התינוק בעצמה. בדיקה זו מתבססת על העקרון אשר לפיו חלק מהרצף הגנטי של העובר מגיע במהלך ההיריון לדם של האמא עצמה, ועל בסיס זה, ניתן לדעת למעשה את הזהות הביולוגית של העובר עצמו. עם זאת, מדובר על בדיקה לא פשוטה בכלל.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש התייחס היום גם הוא לאירוע באסותא. "אנחנו מלווים את בית החולים בניסיון להבין מה קרה, אם הייתה ההחלפה ומול מי ההחלפה. אנחנו נגיע למסקנות מערכתיות וגם למקרה הפרטי הזה".

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
בית החולים אסותא ראשון לציון/ניב אהרונסון

"אנשי הצוות באסותא ראשון לציון מקיימים מאז היוודע האירוע קשר הן עם המטופלת שברחמה נמצא העובר, והן עם המטופלת שנמצאה בסיכון גבוה לקשר עם המקרה, לצורך המשך בדיקה ובירור", נמסר. "לצורך קבלת האישור הנדרש מבית המשפט, אסותא יזמה פנייה מיידית למשרד הבריאות לקבלת תמיכה וסיוע על מנת שתהליכים אלה יבוצעו במהירות האפשרית".

בבית החולים הוסיפו שבשלב זה הוחלט שלא לקבל מטופלות חדשות ליחידת ההפריה החוץ-גופית, ושמשרד הבריאות עודכן בכך. לצד זאת, מטופלות קיימות ממשיכות לקבל טיפול במרכז הרפואי. "כל הפעולות נעשות ברגישות, תוך הקפדה יתרה על חסיון רפואי", הובהר. "כמו כן, מספר הפניות למוקד הייעודי ירד באופן משמעותי, לאור העדכונים היזומים ברשתות ועדכוני התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully