וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן: עצובים מהמוות של אמיני, אך "כאוס לא יתקבל על הדעת"

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 4:08

ראיסי הביע צער על המוות שהצית את "מהומות החיג'אב" אך אמר, "אנחנו לא יכולים לאפשר לאנשים להפר את השלווה הציבורית במהומות". הוא הביע תמיכה בכוחות הביטחון שמשתלטים על ההפגנות לעיתים באמצעות אלות ונשק חם, ובו בעת ציין: "אף אחד לא צריך לפחד להביע את דעותיו"

איראן: מחאות החיג'אב נמשכות, ראיסי קורא להתעמת עם המפגינים/מערכת וואלה!

נשיא איראן איברהים ראיסי הביע צער על המוות של מהסא אמיני, שהצית את "מהומות החיג'אב" במדינה, אך הזהיר - "כאוס לא יתקבל על הדעת". "כולנו עצובים מהתקרית הטרגית הזו", אמר ראיסי בריאיון לטלוויזיה הממלכתית, בזמן שהמחאות נגד השלטון המשיכו ברחבי איראן. "הקו האדום של הממשלה הוא ביטחון עמנו", המשיך הנשיא האיראני, "אנחנו לא יכולים לאפשר לאנשים להפר את השלווה הציבורית במהומות".

ההפגנות הזועמות התפשטו ליותר מ-80 ערים ברחבי איראן מאז מותה של אמיני בת ה-22 ב-13 בספטמבר, שנעצרה על ידי משטרת המוסר האיראנית לאחר שלא חבשה חיג'אב. היא מתה בבית החולים לאחר שנפלה לתרדמת. ראיסי הורה לחקור את מותה של אמיני ואמר כי "הזיהוי הפלילי יציג דיווח על מותה בימים הקרובים".

הפגנה לזכרה של הצעירה האיראנית מהסא אמיני בעיר קלן, גרמניה, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
"מי שהשתתף והצית את הכאוס וההתפרעויות יישא דין וחשבון". הפגנה לזכרה של אמיני/רויטרס

כוחות הביטחון במדינה משתלטים על ההפגנות באמצעות גז מדמיע, אלות ובמקרים מסוימים אף תחמושת חיה. כלי תקשורת במדינה אמרו כי 41 בני אדם, כולל חברי המשטרה ומיליציה פרו-ממשלתית, מתו במהלך ההפגנות. ארגוני זכויות אדם איראניים דיווחו על מספרים גבוהים יותר. ראיסי תמך בכוחות הביטחון של איראן, ואמר "הם מקריבים את חייהם כדי לאבטח את המדינה".

נשיא איראן התריע כי "מי שהשתתף והצית את הכאוס וההתפרעויות יישא דין וחשבון", ובאותה הנשימה ציין: "אף אחד לא צריך לפחד להביע את דעותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully