וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות באיראן מתרחבות: לפחות 41 הרוגים, יותר מ-450 עצורים בצפון המדינה

עודכן לאחרונה: 26.9.2022 / 21:59

מהומות החיג'אב ברחבי איראן ממשיכות לבעור זה היום העשירי ברציפות. מאות מפגינים, פעילים חברתיים ועיתונאים כבר נעצרו. על פי ארגוני זכויות אדם, כמות ההרוגים גדולה בהרבה ממה שדווח עד כה, אך קשה לדעת בשל השיבושים ברשתות במדינה

איראן: מחאות החיג'אב נמשכות, ראיסי קורא להתעמת עם המפגינים/מערכת וואלה!

מהומות החג'יאב באיראן, שפרצו בעקבות מותה של הצעירה במעצר, ממשיכות להתרחב גם היום (שני), זה היום העשירי ברציפות. לפחות 41 מפגינים ושוטרים נהרגו מתחילת המחאות שמבעירות את המדינה, אך על פי דיווחים לא רשמיים, כמות ההרוגים גבוהה הרבה יותר.

על פי הארגון "זכויות האדם באיראן", שממוקם בנורבגיה, לפחות 57 בני אדם נהרגו. עם זאת, בארגון הדגישו כי קשה לדעת מה הם הנתונים האמיתיים של הנפגעים, בשל הקצרים בתקשורת שפוקדים את רחבי איראן. בינתיים, מאות מפגינים, פעילים חברתיים ואפילו עיתונאים כבר נעצרו, רק בצפון המדינה דווח על יותר מ-450 עצורים במחאות.

אישה שורפת חיג'אב במהלך מחאה בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, טהראן, איראן, 20 בספטמבר 2022. טוויטר, צילום מסך
אישה שורפת חיג'אב בהפגנות באיראן. שבוע שעבר/צילום מסך, טוויטר

המחאות שהתפשטו ברחבי המדינה הן הגדולות ביותר מזה שלוש שנים. בעוד שכוחות הביטחון יורים אש חיה כדי לדכא את המהומות, המפגינים משליכים אבנים ומציתים כלי רכב וניידות משטרה. כמה מפגינות שרפו את החיג'אב שלהן כאות מחאה, אחרות רוקדות ליד מדורות גדולות כשנשים אחרות צועקות לצידן "נשים, חיים, חופש".

במקביל, המשטר בטהראן מאשים מדינות אחרות בעידוד המהומות ובנקיטת עמדה נגד המשטר. כך לדוגמא השגרירים של בריטניה ונורבגיה זומנו בטענה כי סיקור האירועים במדינותיהם נעשה בצורה עוינת. זאת, לצד סנקציות שהטילה ארצות הברית על בכירים בטהראן ועל משטרת המוסר, שעצרה את הצעירה, שמותה הצית את המהומות.

עוד בוואלה!

הזעם באיראן בעבע זמן רב. מותה של הצעירה גרם לו להתפוצץ

לכתבה המלאה
הפגנה לזכרה של הצעירה האיראנית מהסא אמיני בעיר קלן, גרמניה, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
תמונות של מחסה אמיני, שמתה במעצר באיראן/רויטרס

בשבוע שעבר אמר נשיא איראן איברהים ראיסי כי יש "להתעמת בנחישות עם אלה שמתנגדים לביטחון ולשלווה במדינה", אמר ראיסי. את הדברים מסר בשיחת תנחומים למשפחתו של סוכן ביטחון שנדקר למוות, ככל הנראה על ידי מפגינים. בעקבות ההפגנות הזהיר מפקד המשטרה של איראן, חוסיין אשטרי, כי "אלו שמעורבים בחבלה וביצירת חוסר ביטחון לפי הנחיות מחוץ למדינה צריכים לדעת שיטפלו בהם במשנה תוקף". עוד אמר כי "ביטחון האנשים הוא הקו האדום שלנו".

הצעירה מחסה אמיני, שבעקבות מותה פרצו המהומות באיראן, נעצרה על ידי משטרת המוסר באיראן לפני כשבועיים, וזאת בשל עטיית חיג'אב "באופן מרושל". היא התמוטטה בתחנת המשטרה, נכנסה לקומה ומתה כעבור שלושה ימים בבית החולים. הרשויות טענו כי עברה התקף לב, אך לדברי משפחתה, לא היו לא בעיות רפואיות. כמו כן, אביה של אמיני טען כי היא סבלה מחבלות בזמן שהותה במעצר, ואמר כי הוא רואה במשטרה אחראית למותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully