וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: צעירה שנעצרה בשל אי עמידה בחוק החיג'אב מתה במעצר

עודכן לאחרונה: 17.9.2022 / 11:16

מחסה אמיני בת ה-22 נעצרה על ידי משטרת הצניעות במדינה לפני מספר ימים, ומותה נקבע בתוך זמן המעצר. במשטרה הכחישו את הטענות לפיהן מתה כתוצאה מהכאתה, וטענו כי עברה התקף לב. בעקבות המקרה פרצו מחאות ברחובות וברשתות החברתיות במדינה

בווידאו: אוהדות כדורגל איראניות מעודדות במשחק ליגה בטהראן אליו הורשו להיכנס/רויטרס

צעירה איראנית בת 22 מתה במהלך מעצר של משטרת הצניעות באיראן, שעצרה אותה מתוקף חוקי עטיית החיג'אב הנוקשים במדינה. המקרה עורר הפגנות רבות של אזרחים איראנים ברשתות החברתיות וברחובות.

כלי התקשורת במדינה דיווחו כי בעקבות מותה של הצעירה, ששמה מחסה אמיני, נשיא המדינה אברהים ראיסי הורה לפתוח בחקירה. במשטרת הצניעות טענו כי היא חלתה בזמן שהמתינה עם עצורות נוספות בתחנה. "מאז העברתה לרכב, וגם בתחנה, לא היה מפגש פיזי איתה", נכתב בהודעה, שדחתה את הטענות בדבר הכאתה של אמיני.

קודם לכן טענו במשטרה כי אמיני לקתה בהתקף לב לאחר שנלקחה לתחנה, אולם קרוביה של הצעירה הכחישו שסבלה מבעיות רפואיות כאלה.

מחסה אמיני, צעירה בת 22 מאיראן, שמתה במהלך מעצר של משטרת הצניעות במדינה, לאחר שנעצרה כי לא עמדה בחוקי עטיית החיג'אב.. לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות, מערכת וואלה!
מתה במהלך המעצר. מחסה אמיני/מערכת וואלה!, לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

בעקבות המקרה כמה ספורטאים ואמנים מוכרים במדינה מחו בזעם על מותה של אמיני ברשתות החברתיות. הפוליטיקאי הרפורמיסט מחמוד סדגי אף קרא למנהיג העליון עלי חמינאי להוקיע את המקרה כפי שעשה במקרה של הרג ג'ורג' פלויד על ידי המשטרה האמריקנית ב-2020.

מקרה זה מתרחש לאחר שבחודשים האחרונים פעילי זכויות אדם איראניים דחקו בנשים להסיר בפומבי את החיג'אבים שלהן - מחווה שמסכנת אותן במעצר בשל אי עמידה בקוד לבוש המונהג באיראן. ברשתות החברתיות נראו סרטונים ובהם מקרים שהמשטרה עוצרת נשים שעשו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully