וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיום הגרעיני של פוטין, החסידים נוהרים לאומן: "רבי נחמן מברסלב יגן עלינו"

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 15:26

אלפים הגיעו בימים האחרונים לאומן שבאוקראינה ומתכננים לשהות שם בחג הקרוב - למרות הכרזתו של פוטין לגיוס מילואים ואיומו לשימוש בנשק גרעיני. "אנשים מעודכנים אבל את אף אחד זה לא מעניין", סיפר חסיד במקום, "זה לא מפחיד אותם, כשעוברים את הגבול הם אומרים סוף סוף"

בווידאו: תיעוד חגיגות לקראת ראש השנה באומן/מערכת וואלה!

בצל הכרזתו אמש (רביעי) של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על גיוס של כ-300 חיילי מילואים וכן איומו לשימוש בנשק גרעיני, אלפי חסידים הגיעו בימים האחרונים לאומן שבאוקראינה ומתכננים לשהות שם בחג הקרוב. "אנשים יודעים מה קורה, הם מעודכנים אבל את אף אחד זה לא מעניין", אמר אברהם חזין שנמצא במקום. "זה לא מפחיד אותם. ברגע שהם עוברים את הגבול הם אומרים 'סוף סוף'".

אתמול פוטין הכריז על גיוס חיילי המילואים - בהיקף הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. בנאומו אף הזהיר את המערב כי יש למדינתו "כלי נשק שונים להשמדה" וכי רוסיה תשתמש בהם במקרה הצורך. עם זאת, אלפים נוהרים לאומן - ולא מודאגים מהמצב.

מתפללים באומן. יעקב נעמי, פלאש 90, אתר רשמי
"אנשים שמחים, לא מעניין מה פוטין יעשה", מתפללים באומן/אתר רשמי, יעקב נעמי, פלאש 90

"כל מה שמטריד את החסידים זה אם אני אצליח להגיע לאומן או לא", המשיך חזין. אנשים באים והכול בסדר. יש אזעקות והרחוב ריק. אנשים שמחים ואת אף אחד לא מעניין מה פוטין יעשה. הם אומרים בינם לבין עצמם שיש פה את רבי נחמן מברסלב - אז אנחנו מוגנים. הם יודעים שהם במקום שיציל אותם".

אברימי גולדשמיט הצטרף לדברים ואמר כי באומן אין חשש. "באנו עם המשפחה ועם הילדים הקטנים", סיפר. "אנחנו נהנים, באים לרבינו ומתפללים. אין חשש ואין כלום. גם כששומעים אזעקה אף אחד לא זז מטר מהמקום שלו - לא מתחבאים ולא כלום. שמח פה".

גם חיים ויצהנדלר טען כי אין חשש מהגעה למקום. "אף אחד לא יודע מה זה פוטין ואוקראינה", אמר. "אף אחד לא יודע על מה מדובר בכלל. אמנם אין פה עשרות אלפים כמו בכל שנה אבל כן אלפים נמצאים פה. שמעתי בישיבת תדרוך של המשטרה שהם מעריכים שיש כאן כמעט 18-17 אלף ועוד הרבה בדרכים".

עוד בוואלה!

למרות האזהרות אלפים הגיעו לאומן: "סומכים על הצדיק שלא יקרה דבר רע"

לכתבה המלאה
מתפללים לפני ערב ראש השנה, אומן, 5 בספטמבר 2021. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
"אין חשש, גם כששומעים אזעקה לא זזים". מתפללים לפני ערב ראש השנה, אומן/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

מוטי, חסיד נוסף שנמצא במקום, הסביר כי לדעתו רוב הציבור לא יודע מי זה פוטין. "הם לא יודעים מה זה רוסיה ואלו שיודעים מתנחמים בזה שהוא הוציא צווי גיוס וזה ייקח כמה ימים לגייס את כולם", אמר. "אף אחד אפילו לא קצת חושש מפוטין. הכול מתנהל אותו דבר. אנשים ממשיכים לנהור לפה ולא מדברים על זה. הם רגועים. כשיש אזעקה זה לכל המחוז גם יכול להיות רדיוס של עשרות קילומטרים".

לפני כשלושה שבועות משרד החוץ חידד את אזהרת המסע לאוקראינה, במיוחד לעיר אומן וסביבותיה, בשל המלחמה עם רוסיה. "המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית", נאמר בהודעת משרד החוץ, שדחקה בישראלים שעדיין שוהים באוקראינה לצאת מידית מגבולות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully