וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האזהרות אלפים הגיעו לאומן: "סומכים על הצדיק שלא יקרה דבר רע"

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 22:36

למרות אזהרת המסע שישראל הוציאה לאוקראינה ובפרט לאומן, אלפים החלו לפקוד את המקום בימים האחרונים ומתכננים לשהות שם בחג הקרוב. הם צפויים לחזור לישראל בסוף השבוע הבא, דרך מדינות אירופה. "מלא אוטובוסים עושים את דרכם מכל הגבולות, פולין מולדובה ורומניה"

בווידאו: למרות המלחמה באוקריאנה: אלפי מתפללים באומן/מערכת וואלה!

למרות האזהרות של ישראל ואוקראינה אלפים הגיעו בימים האחרונים לאומן שבאוקראינה ומתכננים לשהות בחג הקרוב בעיירה המקומית.

בתיעוד שהגיע לוואלה! נראים מאות בחגיגות ובריקודים בתוך מתחם קברו של רבי נחמן מברסלב. "יש מלא אוטובוסים שעושים את דרכם מכל הגבולות, פולין מולדובה ורומניה", מספר חיים ויצהנדלר מאומן. "אנשים מגיעים להיות אצל רבינו וסומכים על הצדיק שלא יקרה דבר רע".

האלפים צפויים לשהות באומן עד סוף השבוע הבא לאחר החג ולעשות את הדרך חזרה לישראל דרך מדינות אירופה. באומן עצמה נערכו לקראת הגעת עשרת אלפים איש עם חלוקת ארוחות חג, ציוד רפואי ומרפאה מיוחדת ומיני בית חולים שדה לשעת חירום ועוד.

מתפללים לפני ערב ראש השנה, אומן, 5 בספטמבר 2021. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
"סומכים על הצדיק". מתפללים באומן בשנה שעברה/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

לפני כשלושה שבועות משרד החוץ חידד את אזהרת המסע לאוקראינה, במיוחד לעיר אומן וסביבותיה, בשל המלחמה עם רוסיה. בהודעת המשרד הפצירו באזרחים ישראלים להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, ולאומן בפרט.

"המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית", נאמר בהודעת משרד החוץ, שדחקה בישראלים שעדיין שוהים באוקראינה לצאת מידית מגבולות המדינה.

בהודעת משרד החוץ הוזכר כי אוקראינה נמצאת במצב חירום מאז 24 בפברואר, יום הפלישה של רוסיה. בנוסף לכך, משרד החוץ של אוקראינה פרסם הודעה שבה קרא שלא להגיע השנה לאומן בשל המלחמה והקושי להבטיח את אחריותם לביטחון ובטיחות המתפללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully