וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים מאחורי האיומים: כמה נשק גרעיני יש לפוטין ואיזה נזק הוא יכול לגרום?

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 10:57

פוטין הזהיר את המערב כי יש ברשותו "כלי נשק שונים להשמדה" וכי הוא לא יהסס להשתמש בהם במקרה הצורך. לפי מדענים אמריקנים, בידי מוסקבה מלאי של 5,977 ראשי נפץ גרעיניים - הגדול ביותר בעולם. לשם ההשוואה לארה"ב יש 5,428 ראשים. המספרים מאחורי האיום הגרעיני של פוטין

בווידאו: מעצרים במוסקבה במחאה על החלטתתו של פוטין לגיוס חלקי/טוויטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אתמול (רביעי) את המערב כי יש למדינתו "כלי נשק שונים להשמדה" וכי רוסיה תשתמש בהם במקרה הצורך. "אם ארצנו תרגיש מאויימת - נשתמש בכל האמצעים הזמינים כדי להגן על עצמינו", אמר. כמה נשק גרעיני יש לפוטין? בדיקה של רשת סקיי ניוז הבריטית חושפת את המספרים והמלאים שברשותו.

לפי הערכה של מדעים אמריקנים, לרוסיה יש מלאי של 5,977 ראשי נפץ גרעיניים - המלאי הגדול ביותר בעולם. לצורך ההשוואה, לארצות הברית יש מלאי שעומד על 5,428 ראשי נפץ וברשות בריטניה 225 ראשים. לפי המדענים, כ-90% מכל ראשי הנפץ הגרעיניים בעולם הם בבעלות רוסיה וארצות הברית.

מל"ט איראני בשירות רוסיה הופל באוקראינה 13 בספט 2022. רויטרס
"כלי נשק להשמדה". מל"ט איראני בשירות רוסיה שהופל באוקראינה, החודש/רויטרס

לפי ביטאון מדעני האטום, האספקה של רוסיה עומדת על 4,447 ראשי נפץ - מתוכם 812 פרוסים על טילים בליסטיים יבשתיים, 576 ראשים על צוללות המשגרות טילים בליסטיים ועוד 200 בבסיסי מפציצים כבדים. עם זאת, מומחים הדגישו כי המספר המדויק של ראשי הנפץ וכלי נשק שברשות צבא רוסיה אינו ידוע - בשל סודיות ואבטחה רוסית.

עוד בוואלה!

פוטין הכריז על גיוס מילואים אחרי המפלות באוקראינה: יותר מ-1,000 מפגינים ברוסיה נעצרו

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על גיוס מילואים חלקי על רקע המלחמה באוקראינה, 21 בספטמבר 2021. רויטרס
האם האיום ממשי? פוטין/רויטרס

לפי הדיווח בסקיי ניוז, לרוסיה יש טילים בליסטיים בין יבשתיים שיכולים להגיע עד ללונדון שבבריטניה ואף וושינגטון בארצות הברית. "לראש הנפץ של פוטין יש תפוקה של 300-800 קילו טון", אמר מומחה. "לצורך המדד - מספיקות שלוש מאות קילו טון כדי להרוס את וושינגטון או לונדון או פריז". עוד הסביר המומחה כי חלק מהתחמושת של רוסיה היא בעלת יכולת כפולה - ניתן להשתמש בה לצורך שיגור נשק קונבבציונלי או גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully