וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נפגש עם שר החוץ של איחוד האמירויות בירושלים: "ידידי, אנחנו משנים את המזה"ת"

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 18:03

שייח' עבדאללה בן זאיד מבקר בישראל לצד 3 שרים נוספים מאיחוד האמירויות. בתום פגישה במשרד ראש הממשלה אמר לפיד: "הביקור מהדק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין המדינות". מוקדם יותר ביקר שר החוץ האמירתי ביד ושם: "עלינו לעשות צעד אמיץ לבניית גשר של שלום אמיתי"

בווידאו: ביקור שר החוץ של איחוד האמירויות ביד ושם/ללא

שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד, נפגש היום עם ראש הממשלה יאיר לפיד במשרדו בירושלים. בין השניים התקיימה פגישה בארבע עיניים, שהתרחבה בהמשך לפגישה מורחבת בה השתתפו שרת האנרגיה קארין אלהרר, היועץ לביטחון לאומי איל חולתא, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל ושגריר ישראל באבו-דאבי אמיר חייק. מהצד האמירתי השתתפו שרת המדינה לענייני שת"פ בינ"ל, שרת התרבות והנוער, שר מדינה במשרד החוץ, ושגריר איחוד האמירויות בישראל.

לפיד ובן זאיד דנו בהמשך חיזוק היחסים בין המדינות לטובת היציבות האזורית, שגשוג העמים וביטחון לכל תושבי האזור. כמו כן, השניים שוחחו על המשך פיתוח כלכלי ושיתופי פעולה בתחומי חקלאות, אנרגיה, מים, ביטחון-מזון ועוד. השניים הדגישו את הרצון ליצור קשרים עם מדינות נוספות בתחומים אלה. ראש הממשלה ושר החוץ האמירתי דיברו על המשך תהליך פורום הנגב והרצון להעמקת היחסים בין המדינות דרך פורום זה. השניים בירכו אחד את השני לציון שנתיים להסכמי אברהם, ועל כך שנתוני הסחר בין המדינות צפויים להגיע עד סוף שנת 2022 לכ-2.5 מיליארד דולר. הישג זה הוא תוצאה של עבודה מאומצת של הממשלות ושל המגזר הפרטי.

"זהו ביקורו ההיסטורי של מנהיג אזורי שיקדם את הארכיטקטורה האזורית שאנו בונים בשנה האחרונה במזרח התיכון", אמר לפיד הצהרה שנשא במשרד ראש הממשלה. "זהו ביקורו של שותף אסטרטגי, שמהדק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין המדינות שלנו. זהו ביקורו של חבר קרוב ויקר, שאיתו אפשר לדבר על הכל", הוסיף לפיד ופנה לבן זאיד: ""ידידי, אנחנו משנים יחד את המזרח התיכון. אנחנו מעבירים אותו מן המלחמה אל השלום. מן הטרור אל שיתופי הפעולה הכלכליים. משיח של אלימות וקנאות, לדיאלוג של סובלנות וסקרנות תרבותית".

רה"מ, יאיר לפיד מארח את שר החוץ של איחוד האמירויות שייח' עבדאללה בן זאיד במשרד ראש הממשלה בירושלים 15 בספטמבר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד ובן זאיד, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לפני כן ביקר בן זאיד (חמישי) ביד ושם. בתום הביקור, כתב בספר האורחים של יד ושם "אני כאן היום להזכיר לעצמנו את הלקחים שההיסטוריה מלמדת אותנו ואת האחריות הגדולה שמוטלת עלינו לנהוג בסובלנות למען בניית הקהילה והחברה שלנו". הוא קרא, "עלינו לעשות צעד אמיץ לבניית גשר של שלום אמיתי למען הדורות הבאים".

בן זאיד ביקר בתערוכת הצילום "הבזקי זיכרון", בהיכל השמות, השתתף בטקס זיכרון באוהל יזכור וחתם בספר האורחים של יד ושם, כשלצידו שלושה שרים נוספים מאיחוד האמירויות.

עוד בוואלה!

הלוויית המלכה אליזבת: הרצוג יהיה בין המנהיגים הבודדים שיגיעו ברכב נפרד

לכתבה המלאה
ביקור שר החוץ של איחוד האמירויות ביד ושם 15 בספטמבר 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
ביקור שר החוץ של איחוד האמירויות ביד ושם 15 בספטמבר 2022/אתר רשמי, מערכת וואלה!

יו"ר יד ושם, דני דיין, בירך על הביקור ואמר שיש לו "משמעות מיוחדת". "ביקור מעין זה מעביר מסר לעולם כי על תולדות השואה להגיע לכל אדם ללא הבדל דת, גזע או לאום, וכי על כל אחד מאיתנו מוטלת החובה לזכור לאן אנטישמיות ושנאה עלולות להוביל, אם הן אינן מטופלות מידית ובנחישות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully