וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הציעה לאלבניה סיוע בהגנה מתקיפות סייבר איראניות

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 19:28

במהלך כנס "דיפלומטיה פמיניסטית" שנערך בברלין, נפגש סגן שר החוץ עידן רול עם שרת החוץ של אלבניה ושוחח עמה על המתיחות בין מדינתה לאיראן. זאת, ברקע גירושם של הדיפולמטים האיראנים מהבירה. "מעריך את ההחלטה האלבנית לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם איראן"

סגן שר החוץ עידן רול עם שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק בברלין. 12 בספטמבר 2022. ללא, אתר רשמי
סגן שר החוץ עידן רול עם שרת החוץ של גרמניה, היום/אתר רשמי, ללא

סגן שר החוץ עידן רול נפגש היום (שני) בברלין עם שרת החוץ של אלבניה, שוחח עמה על המתיחות בין אלבניה לאיראן והציע סיוע בהגנה מפני תקיפות סייבר איראניות. זאת, ברקע ניתוקה של אלבניה את היחסים עם איראן לפני שבוע וגירושם של הדיפולמטים האיראנים מהבירה טיראנה בגלל מתקפת סייבר איראנית.

במהלך כנס "דיפלומטיה פמיניסטית" שנערך במשרד החוץ בברלין, רול הביע בפני שרת החוץ האלבנית את הערכתו על ההחלטה האלבנית לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם איראן. הכנס אורגן על ידי שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק והשתתפו בו נציגים ממדינות שונות באירופה, בינהם שרות החוץ של גרמניה, נורבגיה, אלבניה, שבדיה, לוקסמבורג, פינלנד ורואנדה וכן בכירים מעשר מדינות נוספות.

סגן שר החוץ עידן רול נפגש עם שרת החוץ של אלבניה בברלין, גרמניה. 12 בספטמבר 2022. ללא, אתר רשמי
סגן שר החוץ עידן רול עם שרת החוץ של אלבניה בברלין, היום/אתר רשמי, ללא

עוד אמר רול כי בשנה האחרונה ממשלת ישראל אימצה מדיניות לקידום נשים ושילובן בקבלת החלטות במיוחד במצבי חירום לאומיים. "שוויון מגדרי הוא ערך מוביל במשרד החוץ ובממשלה בשנה האחרונה", טען. הוא אמר כי מאז כניסתו של יאיר לפיד לתפקיד שר החוץ גדל משמעותית המינוי של נשים לתפקידי שגרירות, ראשי אגפים במשרד ותפקידים בכירים אחרים.

"הממשלה הגדילה את הייצוג הנשי סביב שולחן מקבלי ההחלטות, לרבות מספר שיא של שרות ומנכ"ליות", אמר רול בכנס. "זה ממחיש את הקשר המתחייב בין מדיניות חוץ למדיניות פנים. מדיניות חוץ המקדמת שוויון מגדרי לא תהיה אפקטיבית באותה מידה ללא מדיניות פנים תואמת".

סגן שר החוץ ציין בכנס כי המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ מבצע פרויקטים לקידום נשים במדינות מתפתחות וכן מתבצעות תכניות לשיתוף פעולה בתחום קידום נשים במסגרת היחסים החדשים עם מדינות הסכמי אברהם. "לנו הגברים יש אחריות כשותפים פעילים. מדיניות חוץ פמיניסטית אינה חשובה לנשים בלבד, אלא כאסטרטגיה לקידום מדיניות מתחדשת ואפקטיבית לטובת החיים של כולנו, נשים וגברים כאחד", אמר רול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully