וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מצ"ח תחקור את לוחמי כפיר לאחר שירו באזרח ישראלי

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 9:21

החקירה תיפתח נגד לוחמי גדוד דוכיפת שפתחו בירי אל עבר צעיר בן 25 מהיישוב זמר, לאחר שחשוד בו בביצוע נסיון הברחה. זאת, לאחר שעלה חשד כי החיילים לא ביצעו את נוהל מעצר החשוד לפי הנהלים, ולא דיווחו במדיוק לדרג הפיקודי על פרטי האירוע

בווידאו: פלסטיני התקרב לצומת בית דגן, כוח של צה"ל הגיע לעברו./לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

צה"ל הודיע היום (ראשון) כי מצ"ח תפתח בחקירה נגד לוחמי גדוד דוכיפת מחטיבת כפיר, בעקבות תקרית הירי בקו התפר, במהלכה נפצע אזרח ישראלי בן 25 מהיישוב זמר. זאת, לאחר שעלה חשד כי לא בוצע נוהל מעצר חשוד לפי הפקודה, וכי לא התבצע דיווח אמין ומדוייק של האירוע לפיקוד בגדוד.

לפני יומיים, נפצע הצעיר מירי צה"ל סמוך לבאקה אל-שרקייה שבצפון השומרון. הצעיר שהה בתוך רכבו, כשהחיילים פתחו בנוהל מעצר חשוד לעברו. זאת, אחר שהתקרב לגדר המערכת מכיוון הצד הישראלי, ככל הנראה במסגרת נסיון הבחרה. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את הצעיר למרפאה מקומית בבאקה אל גרביה, שם עבר ניתוח חירום כדי לייצב את מצבו. לאחר מכן פונה הצעיר לבית החולים הלל יפה בחדרה.

חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
נוהל מעצר חשוד לא בוצע לפי הנהלים, חיילי צה"ל בקו התפר/דובר צה"ל

"כוחות צה"ל זיהו במהלך הלילה חשודים שהתקרבו לגדר המערכת בסמוך לכפר בקה אל שרקייה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "במקביל, הכוחות זיהו רכב חשוד שהתקרב לגדר מהצד המקביל. בעקבות ההתנהגות החשודה הוכרז נוהל הברחה, ולוחמי צה"ל שהוזנקו לנקודה ביצעו נוהל מעצר חשוד. על פי ממצאי הבירור הראשוני, אחד הלוחמים ירה לעבר הרכב, אשר ניסה להימלט. מוכרת הטענה כי אחד מיושבי הרכב נפצע כתוצאה מהירי, ופונה עצמאית לקבלת טיפול רפואי. נסיבות המקרה בבירור".

בחודש שעבר, נהרג לוחם כפיר, נתן פיטוסי בן ה-20 מנתניה, מאש כוחותינו במהלך במהלך פעילות מבצעית באזור קו התפר, סמוך לטול כרם. פיטוסי, ששמר באותו ערב יחד עם לוחם נוסף, ביקש להתבודד בכדי להתפלל תפילת ערבית, והלך אל סבך שיחים סמוך לעמדה. כשחזר אל עמדת השמירה, הלוחם הנוסף לא זיהה אותו ופתח לעברו בנוהל מעצר חשוד.

הלוחם החשוד טען כי "הדמות החשודה" לא נענתה לקריאותיו להזדהות ולעצור, ואף עברה מהליכה לריצה לעברו. בשלב זה ירה הלוחם באוויר, ולאחר מכן ירה אל עבר פיטוסי, מבלי שידע כי זה הוא. הלוחם החשוד בירי נחקר על ידי מצ"ח, וקיים שחזור של התקרית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סריקות לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון. 23 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
הכו פלסטינים סמול לרמאללה, חיילי כפיר/דובר צה"ל

עוד תקרית בעייתית בחטיבת כפיר התרחשה גם היא בחודש שעבר, במהלכה תועדו חיילי החטיבה מכים אזרחים פלסטיניים ביהודה ושומרון. האירוע התחרש סמוך לרמאללה, ובסרטון שהפיצו הפלסטינים ברשתות נראים ארבעה לוחמי צה"ל חובטים ובועטים באזרחים כשהם על הקרקע. הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה את התקרית, ומסר כי "אירוע האלימות של הלוחמים הוא חמור ביותר, מעורר שאט נפש והוא בניגוד גמור לערכי צה"ל"

  • עוד באותו נושא:
  • מצ"ח
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully