וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל החשוד בירי בחברו טען בשחזור: ביצעתי את הוראות הפתיחה באש במלואן

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 7:37

לדברי גורמים, הלוחם החשוד שירה למוות בטעות בסמ"ר נתן פיטוסי שיתף פעולה באופן מלא במהלך השחזור, ואמר כי חש סכנה לחייו, ושפיטוסי לא עצר גם אחרי שירה באוויר. בגדוד נחשון נשמעת ביקורת כלפי הפיקוד, בין השאר מצד הורים ללוחמים. ביקורת קשה מצד הסנגוריה על החקירה

בווידאו: פעילות צה"ל בגזרת טול כרם לאחר תקרית הירי הדו צדדי/תיעוד ברשתות חברתיות ערביות

אמש (רביעי) התקיים שחזור תקרית האש, שבמהלכה נהרג לוחם גדוד נחשון מחטיבת כפיר סמ"ר נתן פיטוסי מאש חברו. הלוחם החשוד שחזר בפני חוקרי מצ"ח את מה שקרה שלב אחרי שלב, וזאת לאחר 13 שעות חקירת מצ"ח. לדברי גורמים המצויים בפרטי השחזור, הלוחם החשוד שיתף פעולה באופן מלא למרות העייפות וחזר שוב ושוב על הטענה שביצע את הוראות הפתיחה באש במלואן, לאחר שחש סכנה מוחשית לחייו. הוא קרא לפיטוסי לעצור, והוא לא עצר גם אחרי שירה באוויר.

הלוחם החשוד נשאל אם ישן בזמן השמירה, והוא הכחיש זאת בתוקף. לדבריו, היה ערני לאורך כל המשמרת. הסנגורים הצבאיים העבירו הלילה בקשה לא לזמן אותו להמשך חקירה מחר מאחר שהוא "שבור רגשית", ובמשך 48 שעות רצופות מסר עדויות במסגרת התחקיר המבצעי וחקירת מצ"ח.

נתן פיטוסי. דובר צה"ל
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל, שנהרג מאש כוחותינו/דובר צה"ל

בתוך גדוד נחשון נשמעת ביקורת כלפי הפיקוד הבכיר של הגדוד, הנוגעת לבעיות בארגון לפני העלייה לתעסוקה המבצעית, לבעיות בתדריכים ולהכנות למשימה. "התדריך וחידוד הנהלים אחרי התקרית הם העדות הטובה ביותר לפער שהיה לפני התקרית", אמרו הורי לוחמים, שמותחים ביקורת על הפיקוד בחטיבה. תגובת דובר צה"ל טרם נמסרה.

הסנגוריה הצבאית, המייצגת את החשוד, מסרה הלילה, בעקבות מה שכינתה "פרסומים לא מדויקים בתקשורת": "מאז שהתרחש האירוע הטראגי, שבו ירה מרשנו בשוגג בחברו הטוב נתן פיטוסי, הוא נמצא במצוקה רגשית ונפשית קשה. בשתי היממות שחלפו הוא השתתף לילה שלם בתחקיר האירוע, נחקר שעות ארוכות במשרדי מצ"ח וערך עם החוקרים שחזור לילי. מרשנו משתף פעולה בחקירתו על אף שכמעט ולא ישן. העומס המוטל על כתפי לוחם צעיר זה הוא עצום. אנו מבינים את החשיבות הרבה בתחקור יסודי ואמיתי של האירוע הנורא ואת החשיבות בחקירה ממצה של נסיבותיו, אך לא ניתן גם לקבל חקירה כה ארוכה בתנאים כה קשים ביחס לאירוע קצר ונקודתי".

הלוויתו של סמ"ר נתן פיטוסי שמת מירי חברו בטול כרם 16 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, מעריב
הלווייתו של סמ"ר נתן פיטוסי, 16 באוגוסט 2022/מעריב, אבשלום ששוני

הסנגוריה הוסיפה כי "נדמה שכל מטרתה של החקירה הממושכת היא לנצל את מצבו הקשה של החייל הצעיר ולקוות שיכשל בלשונו וישנה את גרסתו, שלפיה פעל בהתאם לפקודות שקיבל ובהתאם לנסיבות שהיו באותו זמן. החייל ענה לכל השאלות שנשאל על ידי חוקריו ואין עוד כל טעם בחזרה אינסופית על אותן שאלות כשהוא במצב נפשי קשה, מותש ואבל". היא קראה "לחדול באופן מידי מהמשך החקירה ולאפשר לחייל טיפול נפשי ומנוחה, וכן ביקור בבית משפחת חברו הטוב המנוח".

עוד נאמר בהודעת הסנגוריה כי "מצב שבו מדליפים מידע לא מדויק מתוך תחקיר צבאי חסוי פוגע בחיסיון התחקיר המבצעי, פוגע ביכולת צה"ל ללמוד מתחקירים בעתיד, ופוגע באמון החיילים במוסד התחקיר. אנו קוראים לאמצעי התקשורת ולציבור ברשתות החברתיות להמתין לסיום החקירה ולנהוג במידת האיפוק הנדרשת בנסיבות טראגיות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully