וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו התחדש; קליין בחקירתה הנגדית: "אני שולחת למילצ'ן הכפשות מהרשתות"

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 15:05

משפטו של יו"ר האופוזיציה התחדש במחוזי בי-ם אחרי חודשיים. העוזרת האישית של מילצ'ן ועדת המפתח בתיק 1000 אמרה כי השניים יגישו "בבוא העת תביעה נגד כולם". היא קראה לסנגורו של נתניהו להוקיע את ההשמצות, והוא השיב: "הוקעתי כאן". לדבריה, "

בווידאו: חידוש חקירתה הנגדית של העדה הדס קליין בתיק 1000/רוני כנפו

משפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התחדש היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים אחרי חודשיים של פגרה, ובעיצומה של מערכת הבחירות. הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן ועדת מפתח בתיק 1000 (תיק המתנות), אמרה בהמשך חקירתה הנגדית כי היא משתפת את מילצ'ן בהכפשות נגדם שמפרסמים תומכי ראש הממשלה לשעבר ברשתות החברתיות.

קליין סיפרה כי היא שולחת למילצ'ן חומרים מהעיתונות, בתשובה לשאלה של עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו, אם היא יודעת מה פורסם על עברו הביטחוני בתקשורת. הוא אמר לה כי אסור לה לעשות זאת משום ששניהם עדי תביעה, והיא השיבה: "אני שולחת לו חומרים מהרשתות החברתיות, כיצד מכפישים אותי". השופטת פרידמן פלדמן גערה בחדד, ואמרה: "יש מצב שמילצ'ן קורא בעצמו, אתה יודע את זה".

כשנשאלה מה השיב מילצ'ן בנושא, אמרה קליין כי הוא אמר ש"בבוא היום נגיש תביעה נגד כולם", "כותבים שאני שכבתי עם מילצ'ן". חדד ביקש שהיא תעביר לו את כל ההתכתביויות עם מילצ'ן, אך השופטת פרידמן פלדמן אמרו לו כי עליו להגיש בקשה מסודרת. השופט עודד שחם הדגיש בפני קליין שאסור לה להעביר מידע מהעדות למילצ'ן, והיא השיבה: "אני לא מעבירה".

"לא צריך לכתוב עלייך דברים נוראיים", אמר סנגורו של נתניהו. "אני הוקעתי את זה גם פה".

"תוקיע גם בחוץ, לא רק באולם", השיבה לו העוזרת של מילצ'ן. "הזכירו לי שעה שעה, יום יום, מי אני ומה עשיתי. אני בסך הכול עדה, לא פושעת. מסכנים אותי, אתה יודע את זה, כל מי שמרשה לעצמו לחייך עכשיו".

תיקי האלפים | חידוש חקירתה הנגדית של העדה הדס קליין בתיק 1000. 
06 בספטמבר 2022.. יונתן זינגר, פלאש 90
קליין בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינגר

במהלך החקירה הנגדית, חדד שאל את קליין על קשריו של מילצ'ן לראשי מערכת הביטחון בעבר ולאישים אחרים, בהם שרת החוץ לשעבר ציפי לבני. בהגנה מנסים להראות כי נתניהו לא היה היחיד שעליו הרעיף מתנות איש העסקים הישראלי-אמריקני. "ארנון הוא פטריוט ישראלי וציוני אמיתי, אבל יש לו גם עסקים", אמרה קליין.

עו"ד חדד ניסה לסתור את הזה של התביעה שלפיהם למילצ'ן היה אינטרס עסקי להשקיע במיזם עם איש העסקים ההודי טאטא בפרויקט בירדן לקידום אזור סחר חופשי. לטענת התביעה, זאת אחת התמורות שמילצ'ן קיבל לכאורה מנתניהו תמורת הויזה והשמפניות - הקשר לאיש העסקים ההודי באמצעות נתניהו.

חדד ניסה להציג בפני בית המשפט שלא מדובר במיזם עסקי, אלא שהיה מדובר במיזם שמילצ'ן רצה להיות שותף בו בגלל סיבה אידיאולוגית - לקדם שלום במזרח התיכון.

משפט נתניהו 16 במאי 2022. יוסי זמיר, גלובס, אתר רשמי
נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, במאי/אתר רשמי, יוסי זמיר, גלובס

בהמשך, החקירה הנגדית מתמקדת בבקשת הוויזה של מילצ'ן והתמורה שקיבל לכאורה נתניהו מהעזרה שלו. ההגנה טוענת כי מילצ'ן השתמש בהיכרותו עם אישים רמי-דרג אחרים על מנת לחדש את אשרת הכניסה שלו לארצות הברית, שבוטלה בעקבות הופעתו בתכנית ב"עובדה" שהתמקדה בעסקאות נשק מפוקפקות שלו.

נתניהו, מילצ'ן. אתר רשמי, פלאש 90
נתניהו, מילצ'ן/פלאש 90, אתר רשמי

"ארנון אמר לי 'ביבי חייב לעזור לי'"

"כש'עובדה' משודרת הוא בארצות הברית, הוא שומע ממני אונליין מה קורה", אמרה קליין. "אחר כך הוא הגיע לארץ בדרכו לדרום אפריקה, ובימים האלה הגשנו בקשה להארכת ויזה. קיבלנו עצה מלשכת ראש הממשלה, מאיל חיימובסקי וגיל שפר, שאמרו לנסות להיכנס כי אולי לא ישימו לב כי אתה במטוס פרטי". קליין הדגישה כי מילצ'ן לא עשה זאת.

חדד: "הוא מיד מבין שהביטול של הוויזה הוא תולדה של דברים שהוא אמר ב'עובדה', והוא מרגיש שהוא נענש באופן אישי על דברים שהוא עשה למען מדינת ישראל".

קליין: "נכון, והוא הכה על חטא שהוא סיפר עליהם בשמחה ובצהלה".

חדד: "זה הדאיג אותו".

קליין: "מאוד, לא ראיתי את ארנון מעולם ככה, לבי יצא עליו. הוא הבין שהוא חסום בו ושיש תקרת זכוכית ושזה בלתי אפשרי בשבילו להבקיע אותה. הוא היה אומלל". לדבריה, "בפעם הראשונה הוא מבין שאי אפשר לעשות הכול עם כסף וכוח".

סנגורו של נתניהו טען כי מילצ'ן פנה גם לגורמים בכירים אחרים לאורך השנים, בהם ציפי לבני, שמעון פרס, יאיר לפיד וסילבן שלום. "אמרת שהתקשרת לכל העולם, ארנון היה בלחץ, אפשר להבין הוא שוחח עם גורמים נוספים?", שאל השופט ברעם.

"נכון, אמרתי. כל מי שיכול לעזור לו הוא פנה אליו", אמרה קליין, שטענה כי היא לא זוכרת במדויק לכל מי שפנה מילצ'ן בנושא, את תיארה כיצד לכאורה סינן אותו שגריר ארצות הברית בישראל דאז דן שפירו. "ארנון אמר לי 'ביבי חייב לעזור לי'".

כשהשופט ברעם הוסיף "את אומרת שהוא פנה לגורמים נוספים", היא השיבה :"כולם נפנפו אותו, הוא היה אומלל. בתחושה של מילצ'ן, נתניהו צריך לעזור לו עם זה".

סנגורו של נתניהו אמר כי הטענות יועלו בפני מילצ'ן בעת עדותו בעתיד. "אם אני אראה לך שארנון אמר שנתניהו לא עזר לו?", אמר עו"ד חדד.

קליין: "זה מאד יפתיע אותי, עד כדי כך שאייל חומסקי צלצל אליי שהוא אמר לי שנתניהו חושב שצריך למנות את מילצ'ן לנשיא מדינת ישראל כדי שיקבל דרכון דיפלומטי ובעיית הוויזה תיפתר".

היכן הדברים עומדים?

לפני הפגרה, קליין תיארה את הדרישות לסיגרים, שמפניות ותכשיטים מצד בנימין ושרה נתניהו. פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, ניסה לטעון כי היו יחסי קרבה בין מילצ'ן וקליין לבין הזוג נתניהו, וכי גם אם השניים לא הרגישו ככה - זו הייתה התחושה של ראש הממשלה לשעבר ורעייתו.

אחרי קליין אמורה לההעיד קבוצת העדים הראשונה של תיק 1000 הכוללת 15 עדים, בהם נהגו של נתניהו, מנהלת בית ראש הממשלה ועדים נוספים - בהם מילצ'ן עצמו.

לפני כחודש נתניהו הגיש מכתב לבית המשפט המחוזי בירושלים לפיו בכוונתו לבקש לבטל את משפטו בתיק 4000. ההודעה, שנשלחה על ידי עורך דינו בועז בן צור, נמסרה לבית המשפט לאחר שאתמול פרקליטיהם של בני הזוג איריס ושאול אלוביץ', הנאשמים בתיק, הגישו בקשה דומה.

בהודעה נמסר כי העילה לבקשה של נתניהו נובעת בין היתר בשל הפרה של חוקי יסוד שבוצעה לטענתו במסגרת כתב האישום. בית המשפט קבע היום כי בתום עדותה של קליין, הוא ידון בבקשת הסנגורים לביטול תיק 4000.

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה), התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם בתיק 4000 לצד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully