וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס קליין: "כשמילצ'ן מנדנד לנתניהו באופן אובססיבי על הוויזה - הוא מטפל"

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 15:33

החקירה הנגדית של העוזרת האישית של מילצ'ן, עדת המפתח בתיק 1000, התמקדה הפעם בהיקפי השמפניות שהגיעו למשפחת נתניהו. השופטים ביקשו לברר איך התביעה הגיעה להערכות הסכומים והמתנות, ונענו כי אלו נשענו בעיקר על עדות קליין. חקירתה תחודש בספטמבר, בתום פגרת בית המשפט

בווידאו: משפט נתניהו: נמשכת חקירתה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן/מערכת וואלה!

החקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן ועדת מפתח בתיק 1000 (פרשת המתנות), נמשכת הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. זהו היום האחרון לחקירה הנגדית של קליין לפני פגרת בתי המשפט, שתימשך עד ספטמבר. בסיום הפגרה, החקירה הנגדית תימשך.

בתיק 1000 בנימין נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי ירושלים, 19 ביולי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
דיון אחרון לפני הפגרה. קליין/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בעדותה הראשית תיארה קליין את הדרישות לסיגרים, שמפניות ותכשיטים מצד בנימין ושרה נתניהו, ובחקירה הנגדית מנסה ההגנה להראות כי תיאורי ההיקפים של השמפניות והסיגרים היו מוגזמים, וכי קליין מונעת כביכול מרגשות נקם ומניעים זרים. פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, ניסה לטעון כי היו יחסי קרבה בין מילצ'ן וקליין לבין הזוג נתניהו, וכי גם אם השניים לא הרגישו ככה - זו הייתה התחושה של ראש הממשלה לשעבר ורעייתו. בנוסף, חדד טען שהזוג נתניהו העניק מתנות לזוג מילצ'ן, למשל שרשרת זהב שנתנה שרה נתניהו לאמנדה מילצ'ן וחפצי יודאיקה שונים, אך לא גיבה את הטענה בראיות.

לאורך תקופת החקירות, קליין יוצגה על ידי עו"ד בועז בן צור, שמאז עבר לייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו. משום כך, הוא הוא אינו משתתף בדיונים הנוגעים לקליין.

עוד בוואלה!

הדס קליין: נתניהו ביקש מהמיליארדר פאקר לעצור תרומת מיליונים למרכז פרס

לכתבה המלאה

עו"ד עמית חדד, המייצג את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, פתח את הדיון היום בבירור על עבודתה של הדס אצל משפחת מילצ'ן. קליין סיפרה כי בתחילה היא עבדה עם אביו של ארנון מילצ'ן, ואז בעקבות אירוע מעילה של עובד שהיא דיווחה עליו היא קודמה להיות עוזרת המנכ"ל יוסי גבע, ומשם בשנת 2006 היא קודמה להיות עוזרת של מילצ'ן.

חדד בירר עם חדד על מנהג המתנות של מילצ'ן למשפחת נתניהו, שהחל לפני שהיא התחילה לעבוד כעוזרת אישית של מילצ'ן. הוא ציטט מהעדות של קליין במשטרה, בה היא אמרה כי "אתי היתה מספרת שהם נותנים, שהם מבקשים". חדד שאל: "אלו דברים שהיו לפני תקופתך, נכון? לא היית עדה לפעם הראשונה שמר מילצ'ן נתן מתנות לנתניהו?". קליין אישרה.

בשלב זה, חדד עבר לחקור את קליין בפירוט על חשבוניות רכישת השמפניות. "סיפרת שב-2006 קניתם שמפניה דום פריניון, ואחר כך משנת 2008 שמפניה רוזה", אמר. "נכון", השיבה קליין, "היא היתה סביב ה-1,200 שקל. אחר כך כשהכרתי את דודי פיינטוך (יבואן - י.פ), הצלחנו לקבל מחיר של 740 שקלים".

חדד בירר עם קליין על קלסר חשבוניות שהגישה לחוקרים מהשנים 2007-8. "אני רוצה לתקף את מה שאמרת, בשנת 2007 נרכשו 67 בקבוקים", אמר לה. התובע עו"ד אלון גילדין ביקש להבהיר כי "החשבוניות התקבלו משני מקורות, מהצד של מקבל החשבונית, ומהצד של מוציא החשבונית, לרובם יש חפיפה. את שאר החשבוניות נגיש בהמשך". עו"ד חדד טען: "זו הלבנה של ראיות שהושגו לא כדין".

עו"ד עמית חדד  במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי ירושלים, 19 ביולי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
הסנגור, עו"ד עמית חדד, בבית המשפט המחוזי בירושלים, הבוקר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע למכתב ששלח עו"ד בעז בן צור בשם ארנון מילצ'ן, בו הוא הסביר כי בינו ובין נתניהו יש יחסי חברות, וביקש לברר על האינטרסים של מילצ'ן ויחסי החברות בינו ובין נתניהו. "כששאלו אותך במשטרה מה האינטרסים של ארנון מילצ'ן, אמרת בהגינות: 'אין אינטרסים, מדובר בדבר חד-צדדי לחלוטין. ארנון לא זקוק להם בכלל'", אמר לה.

"בבחינת לקבל משהו - הוא לא זקוק להם", הסבירה קליין. "ארנון היה יכול להגיע ולהתארח. ארנון מכר את החברה ב-2008, אמר לו שמעון פרס: 'תמכור כדי שלא יגידו אף פעם הון שלטון'. מבחינת הכוח של ארנון לומר שהוא יכול להתקשר אליו כל הזמן - אבל כן, כשארנון צריך לדעת מה לעשות עם הויזה שלו, הוא מתקשר לנתניהו לבקש עזרה".

חדד ניסה לטעון כי זה אינו בהכרח המניע מאחורי המתנות. "ב-2006, כשהוא נותן שנים אחורה שמפניות וסיגרים לחברים שלו, הוא לא ידע שהוא יצטרך עזרה בויזה שלו, הוא לא ידע שבעקבות הריאיון עם עובדה האמריקנים יבטלו לו את הויזה והוא יפחד להיות ג'ונתן פולארד 2. הוא לא עושה את זה בשביל הוויזה", אמר. קליין הסכימה.

"בסוף 2016 מגיע אלינו לארץ רואה חשבון קפריסאי לבחון את ההשקעה של ארנון", העידה קליין. "ארנון מחפש את מר נתניהו כי הוא שמע שראש ממשלת קפריסין נמצא בפגישה מדינתית עם נתניהו, וארנון אמר לי: 'עכשיו תשיגי לי אותו', וסירבתי, אמרתי לו זה משהו מדינתי". לדבריה, כששמעה שמייחסים למילצ'ן שוחד "אמרתי שזה לא שוחד. ארנון ציפה וידע, ארנון ידע שהוא יכול להוציא את מר נתניהו מפגישות ושיחות".

"ואם הייתי אומר לך שבשיחות האלו היו מדברים על נושאים אישיים, בני ובנות הזוג?", שאל הסנגור. "כשלארנון היתה בעיה בכתף את יודעת כמה פעמים הוא דיבר עם נתניהו, כשהיו בעיות, אני לא רוצה לדבר על סוג של בעיות של הבת של ארנון", המשיך ונקטע על ידי קליין. "אני יודעת, אל תדבר".

"מילצ'ן מנדנד בצורה אובססיבית"

חדד ציטט מחקירתו של מילצ'ן שאמר שאין לו אינטרסים כלכליים, וגם מחקירתו של רו"ח זאב פלדמן (שניהל את עסקיו של מילצ'ן בישראל), שאמר שמשנת 2009 מילצ'ן לא נמצא בערוץ 10. בתשובה לשאלה של החוקר האם מילצ'ן ביקש מנתניהו עזרה, הגיב מילצ'ן: "לא רק שלא ביקשתי, אלא זעמתי עליו שהוא נהיה שר אוצר", ותיאר כיצד באותה תקופה רכש את סוכנות סוזוקי, ונתניהו קיבל החלטה כשר אוצר בנוגע לחלקי חילוף שפגעה במילצ'ן.

מילצ'ן אמר אז לחוקר על נתניהו כי "יש בו משהו משיחי, הוא חושב שהוא מגן על הישות היהודית מול דוד וגוליית, האיראנים, עם הפצצות, עם הקונגרסים אז, אין לו פחד. הוא אמר לי אגב, שבאפריקה מצאו פיל עם עור של ביבי". בתשובה לשאלה אם ביקש ממנו עזרה בכל דרך שהיא, בפרט שנוגע לעסקיו, אמר מילצ'ן בחקירתו "ממש לא".

"מעולם לא שמעת ממילצ'ן נתניהו ידאג לי, נתניהו יביא לי עסקים", שאל חדד את קליין, שהשיבה בחיוב. הסנגור המשיך. "התחושה היתה שנתניהו אדיש לאינטרסים של מילצ'ן, לנתניהו חשובים שרה ויאיר", אמר.

קליין הבהירה: "יחד עם זאת, כשארנון מנדנד לו על הוויזה - הוא מטפל, כי אין מה לעשות ארנון מנדנד בצורה אובססיבית". עו"ד חדד התעקש: "להוציא את האפיזודה הזו של הוויזה, מה שאמרתי נכון".

חדד ציטט את עדותה של קליין במשטרה, שבה אמרה: "לא חושבת שעשינו משהו לא בסדר, אבל גם לא משהו להתפאר בו". העדה הסבירה למה הכוונה. "נכון שלא חשבנו שזה פלילי כי לא היינו עושים משהו פלילי. בפגישה שלי עם הגברת נתניהו היא אמרה לי ללכת לגל גפן (מפקח הבנייה שעבד אצל פאקר ונתניהו ביקשה ממנו הצעת מחיר לשיפוץ בבית בקיסריה, י.פ), היא תפסה לי ביד ואמרה לי: אני סומכת עלייך שלא תרשמי את הדברים על פתק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן 17.11. באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית", מערכת וואלה! NEWS
"כשארנון מנדנד לו על הוויזה - הוא מטפל". נתניהו ומילצ'ן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית"

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע לפגישה של מילצ'ן עם בן כספית בשנת 2015, כשכספית עבד על ספר על נתניהו. הפגישה נערכה בבית ינאי. עו"ד גילדין התנגד לחקירה, בטענה שהיא פוגעת בחסיון עיתונאי.

"אני לא הולך לשאול אותה על השיחה", הבהיר עו"ד חדד, "ברגע שמר מילצ'ן סיפר לגברת קליין על הדברים הוא ויתר על החיסיון של הדברים, ובכל מקרה אני לא הולך לשאול אותה על השיחות של מילצ'ן עם מר כספית. לנו יש טענה ביחס לאיך שהדברים הגיעו (הכוונה לטענה שכספית היה המקור המשטרתי לחקירת תיק 1000, י.פ), ולכן יש לדעתנו חשיבות מכרעת [לעניין]. חיסיון עיתונאי הוא לא מוחלט, נדבר על זה אחרי הפגרה".

חדד עבר לדון בחוות הדעת המשפטית שקיבלו הזוג נתניהו מעו"ד יעקב וינרוט - שהלך לעולמו מאז - לפיה לזוג נתניהו מותר לקבל מתנות מחברים. על חוות הדעת הזו העידה קליין בחקירה הראשית "שאת שמעת את זה בעצמך מהזוג נתניהו, וגם ממילצ'ן ששמע שהם התייעצו". קליין אישרה, וחדד המשיך: "מאחר ומילצ'ן הוא חבר של נתניהו, ויש ייעוץ שאפשר לקבל מתנות מחברים, אז לא חשבתם שיש בעיה בכך".

"פרקטית, בנושא של התכשיטים זה לקח כמה חודשים, כמעט שנה, מהבקשה ועד שקנינו כי ארנון פחד ולא רצה", אמרה קליין. "החסם האחרון מבחינתי שאישר לרכוש את זה, זה שגברת נתניהו כעסה עלי שאני ממסמסת ומבזה אותה. היא ביקשה לפגוש אותי ואמרה שמר נתניהו אישר את זה ושיש אור ירוק לרכישה".

"אמרת שמותר להם לקבל מתנות מחברים חוץ מדירה, אמרת ששמעת את זה", העיר הסנגור. "אמרת באחת החקירות שאולי זה היה יעקב וינרוט".

קליין הרחיבה בנושא. "אמרתי לארנון, סיפרתי לו על השיחה, והוא אמר לי תכתבי את השיחה בפתק בכספת, ואמר לי: בואי נצלצל למולכו ונשאל מי זה יכול להיות. אולי ביבי יכעס שאנחנו בודקים. כשהתחילו הכמויות של השמפניות להיערם, נסעתי עם השמפניות לשם לשרה, היא ביקשה שנצטייד בכמויות גדולות, וארנון אמר שאגיד לה שרואה החשבון שלנו שואל על הכמויות. אמרתי לארנון: מה נתקשר, אולי זה וינרוט, אבל בוא לא נגדיל את המעגל", אמרה.

עו"ד חדד הקרין קטע מחקירתו של וינרוט, שבו הסביר על הייעוץ המשפטי שהוא העניק לנתניהו. "הוא שאל אותי האם מותר לקחת מחברים ארוחות, סיגרים, בקבוקי יין. אמרתי לו: אם זה מחבר, זה נעשה כחבר, ולא כאיש ציבור ראש ממשלה נושא תפקיד. הוא סיפר לי באיזשהו שלב הוא מכיר את מילצ'ן שנים רבות, ואמר לי שההיכרות התחילה אחרי שהוא ירד מהשלטון בפעם הראשונה ואז הם הפכו לחברים, ואז הוא נתן לו נדמה לי בתי מלון, מסעדות, קנה לו דברים, והיחסים האלו נמשכו... מפעם לפעם, אם אני זוכר נכון, בקבוקי יין, סיגרים, ארוחות, אני חושב שהוא דיבר על חולצות וחליפות", אמר עו"ד וינרוט בחקירתו.

"התיאור של ד"ר וינרוט על הייעוץ המשפטי שנתניהו קיבל באותם שנים מתאים לסוג הייעוץ שהזוג נתניהו סיפר לך?", שאל עו"ד חדד את קליין. התובע גילדין התנגד לשאלה: "עו"ד וינרוט לא יעיד כמובן בפני כבודכם. העדה אומרת שלא דיברה איתו", אמר, וטען כי דבריו מוצגים באופן חלקי.

השופט עודד שחם אמר לחדד כי "אי אפשר להציג את האמירה של מר וינרוט כראיה, מאחר והוא לא עד במשפט. אם אדוני רוצה לשאול שאלה כללית על תוכן, בסדר. אי אפשר להציג את הדברים של אדם שאיננו עד במשפט כדי להציג את הטענה הזו". חדד הבהיר כי "ברור שאני לא יכול להכשיר את הראיה באמצעות העדה".

"אני נדהמתי מהכמות שהוצאנו על סיגרים"

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע לכמויות השמפניות שנקנו על ידי מילצ'ן, וציטט את קליין בעדותה במשטרה, לפיה "השמפניה נועדה בראש ובראשונה לשימושו הפרטי של ארנון ומשפחתו, בין היתר גם עבור הגברת נתניהו. בכל פעם הייתי רוכשת מספר ארגזים של שישיות שנמצאים אצל ארנון בביתו בבית ינאי".

"אחר כך את רואה את החשבוניות ואומרת לחוקרים שאת מופתעת מהכמויות. בעקבות זה את אומרת שבזמן אמת לא הרגשתם את הכמויות", שאל חדד.

"אני אומרת עד היום, גם בזמן אמת", אמרה קליין. "החיים שלנו, שקונים לארנון וגם לגברת נתניהו, כשאני נדרשת לעומקם של דברים, כשהבאתי את הקלסרים לבעז בן צור ומסתכלים על הסיגרים וחודש לפני זה עוד קנינו לו סיגרים, ובועז החזיק את הראש בידיים, אמרתי לו: אף פעם לא ספרתי. אני נדהמתי מהכמות שהוצאנו על סיגרים".

"כמובן שאמרת שבראש ובראשונה זה לשימוש של מילצ'ן. זה מה שחשבת, לא שיקרת, לא רצית להטעות את החוקרים", אמר הסנגור, וקליין הסבירה על בסיס מה העידה. "על בסיס מפגשים אצלנו ובקיסריה, על בסיס מפגשים בירושלים, אפי (אזולאי, י.פ) בא אלי הביתה במוצאי שבת ולוקח, ועל בסיס זה שארנון ואמנדה [מילצ'ן] שותים בקבוק בערב".

השופט משה בר עם שאל את קליין "מה גרם לך לשנות את דעתך, שאמרת בראש ובראשונה [על] הכמויות?", וזו השיבה: "החשבוניות שמראות כמויות גדולות יותר".

חדד המשיך. "אני אראה לך שהחוקרים לא היו הוגנים איתך. הם היו צריכים לעשות תהליכים, לא רצית לשקר בנקודות האלו, אלא לקחו אותך לשבילים לא נכונים", אמר. "אני רוצה להראות לך מה קורה כשמשווים בין מועדי רכישת השמפניות והמועדים שמילצ'ן נמצא בארץ". קליין השיבה: "הם לא עשו, אבל זה לא רלוונטי, אבל זה בסדר. בוא נלך יד ביד".

חדד ביקש להתמקד בשנת 2016. הוא הציג את תאריכי הכניסה והיציאה לארץ של מילצ'ן, שיצא מהארץ בדצמבר 2015 וחזר לישראל ב-9 ביוני 2016, ובאותה תקופה לא נרכשו כמעט בקבוקי שמפניה לפי החשבוניות. ב-30 במאי נרכשו 20 בקבוקים לקראת שיבתו לארץ של מילצ'ן ביוני, והוא שהה בארץ חודש. הוא חזר לארץ באוגוסט, ואז נרכשו 48 בקבוקים נוספים בשני מועדים שונים.

"ברור שזה מתאים לצריכה האישית של משפחת מילצ'ן, בקבוק בממוצע ליום, והיה גם אירוע יום הולדת של שמעון פרס ששתו שמפניה", אמר חדד. "אני רוצה לסכם איתך את מה שראינו בחודשים ב-2016, כשארנון לא נמצא אין רכישה של שמפניות, והרכישות המשמעותיות הן כשמילצ'ן נמצא בארץ. פתאום יש חקירה, פוקוס על סיגרים ושמפניות, את הרבה יותר רגישה. הפוקוס שלך, את הרבה יותר מודעת לכל רכישה. ואת ויונתן התחלנו להיחקר באוקטובר 2016. מילצ'ן ראית בסוף נובמבר, מנובמבר 2016 עד דצמבר 2016 רכשתם כ-60 בקבוקים, מתוכם העברתם לגברת נתניהו 14 בקבוקים".

עו"ד בעז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 7 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"החזיק את הראש בין הידיים". עו"ד בן צור/פלאש 90, יונתן זינדל

קליין תיארה את האחוזה של מילצ'ן. "יש בית אחד שפונה לים שהוא בית האירוח שלנו, סלון גדול, מטבח, שירותים וזהו. יש בית מולו מלפני שארנון נישא לאמנדה, שם יש חדר שינה, משרד, מטבח והוא מחובר לבריכה. יש בית שהם גרים בו עם הילדים. יש בית שיש בו ספריה, ארנון לא אוכל שם, שם הוא מקבל פגישות, למשל עם נתניהו. יש בית אורחים, בית הארחה שאנחנו מארחים אורחים שונים, הבת של ארנון ואורחים אחרים, [כמו] ג'יימס פאקר עוד לפני שהוא הגיע לבית, ויש בית שירות קטן, משרדון, ליונתן, ומכונות עזר למשק הבית".

חדד הציג מספר רכישות של משקאות לאורך אותו הקיץ, וטען כי הם שימשו לאירוח באחוזה של הזוג מילצ'ן. "אני אומר לך שהיקפי הרכישה האלו של 4,000 שתיה קלה, מתאימות לחלוטין ליחס של 120 בקבוקי שמפניה. לכן אין סיבה שתניחי שהרוב ניתן לגברת נתניהו כפי שעשית בטעות", טען.

"לא הכול ניתן לגברת נתניהו", אמרה קליין.

"או שהרוב ניתן", המשיך עו"ד חדד. "זאת פשוט מסקנה שלא ניתן להסיק, כי את אמרת שהשמפניה נועדה בראש ובראשונה לשימושו הפרטי של ארנון ומשפחתו ובין היתר לגברת נתניהו".

"אל תשווה מים לשמפניה", ענתה קליין. "יש לנו צוותים רבים שבאים ומנקות. חודשי קיץ, נכון שאלה כמויות ענקיות, לא זוכרת אותן ויבוא יונתן יסביר. בלי שום קשר, יש לנו שישה מתחמים שונים, שישה דונם, מסתובבים שם אנשי מקצוע, כולם מקבלים באופן חופשי מים. איש הבריכות מקבל שמפניה?". גם לשאלת השופט בר-עם, היא הדגישה שאין קשר בין כמויות המים והשמפניה. "אלה שני דברים נפרדים, זה לא קשור בכלל", אמרה.

"אבל גבירתי הודתה שזה עם חשבוניות", הקשה השופט בר עם. "היום אנחנו יודעים שהשתייה הקלה הייתה ענקית. אין לזה שום רלוונטיות?". קליין השיבה בשלילה: "לא מוצאת בזה רלוונטיות. נכון, אני מופתעת מכמויות המים. אתה מעמת אותי".

"אבל יש איזה מתאם?", שאל השופט.

"לא, לא", השיבה קליין.

קדם משפט תביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש השלום ת"א, 10 בינואר 2021. אבשלום ששוני, פול
בנימין ושרה נתניהו, ינואר 2021/פול, אבשלום ששוני

השופט עודד שחם העיר לעו"ד עמית חדד כי כיוון החקירה לא מעלה ממצאים רלוונטיים לתיק. "מה העדה הוסיפה על החשבוניות? התאריכים הם התאריכים, הכמויות הן הכמויות, תאריכי היציאות מן הארץ לא השתנו, לא ראיתי איזשהו נתון רלוונטי ששמענו מהעדה?", אמר.

חדד ניסה להסביר. "נכון, אדוני יכול לחשוב שיש ערך מוסף או לא. אין דרך לדעת כי לא שאלו את השאלות האלו. זו המצוקה הקיומית של סניגור, אנחנו שואלים את השאלות ומקבלים תשובות".

"אלו לא משקאות שרלוונטים לכתב האישום. אם יש לכם תזה שקשורה לפרטים, לכמויות - פה אנחנו לא שומעים שום תזה", הבהיר השופט שחם. "עדיין לא", השיב חדד. בשלב זה רמז לו שחם: "כדאי לעשות חשיבה אם יש בכלל טעם להעלות את הדבר במסגרת החקירה".

"אסביר, אנחנו רוצים להראות שרכישה גם כשמילצ'ן לא בארץ, לא אומר [שמדובר בראש הממשלה לשעבר] נתניהו", אמר הסנגור.

שחם התעקש. "אנחנו עוסקים כאן לא בדברים שכתב האישום עוסק בהם. אני יושב כאן כבר 20 דקות ופחות חושב שהתקדמנו", אמר.

בתשובה לשאלה של השופט שחם על הערכת יחס הכמויות שהועברו לבני משפחת נתניהו, הסביר התובע גילדין כי כתב האישום הוא "שמרני" והוא מעריך כי 65% הגיעו אליהם, וכי ההערכה הזאת נשענת על עדותה של קליין.

במה עוד נאשם נתניהו?

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!), התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully