וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: ביידן התחייב בפני לפיד שארה"ב לא תמנע מישראל לפעול נגד איראן

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 16:19

ביידן הבהיר לראש הממשלה לפיד בשיחת טלפון כי "לא יקשור את ידיה של ישראל" וימנע ממנה לפעול נגד איראן. השגריר האמריקני הוסיף ואמר כי ארצות הברית רוצה פתרון דיפלומטי לנושא האיראני, אבל רק בהתאם לתנאים שהציב ביידן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבהיר לראש הממשלה לפיד בשיחת הטלפון ביניהם בשבוע שעבר כי ארצות הברית "לא תקשור את ידיה של ישראל" ולא תמנע ממנה לפעול נגד איראן. כך אמר השגריר האמריקני בישראל טום ניידס במהלך מסיבת עיתונאים שקיים היום בירושלים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום על נשמת האומה, 2 בספטמבר 2022. רויטרס
"מבין את התוקפנות האיראנית", ביידן/רויטרס

למה זה חשוב:

לאחר שיחת הטלפון בין ביידן ללפיד בשבוע שעבר אמרו גורמים מדיניים כי הנשיא האמריקני וראש הממשלה הסכימו שישראל תשמור על חופש הפעולה שלה מול איראן. כעת שגריר ארצות הברית אמר את הדברים אל מול המצלמות.

עוד בוואלה!

על רקע חשש מהסלמה בגדה ועימות באו"ם: בכירה אמריקנית תגיע לשיחות בירושלים ורמאללה

לכתבה המלאה

מה הם אומרים:

  • "הנשיא ביידן מבין את התוקפנות האיראנית - הוא הבהיר לראש הממשלה לפיד בשיחתם בשבוע שעבר כי ארצות הברית לעולם לא תקשור את ידיה של ישראל ותמנע ממנה להגן על עצמה", אמר ניידס.
  • השגריר האמריקני ציין כי ארצות הברית רוצה פתרון דיפלומטי לנושא האיראני אבל רק בהתאם לתנאים שהנשיא ביידן הציב. "יש עדיין פערים במשא ומתן עם איראן והם לא נפתרו", הוא אמר.
ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
נפגש עם השגריר האמריקני ומשלחת סנאטורים, ראש המוסד דדי ברנע/ראובן קסטרו

במוקד החדשות:

  • מסיבת העיתונאים של השגריר האמריקני התקיימה זמן קצר אחרי שהוא נפגש עם ראש המוסד דדי ברנע יחד עם משלחת של סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים בכירים.
  • ברנע ייצא הלילה לוושינגטון לפגישות בנושא האיראני עם ראש ה-CIA ביל ברנס, עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ועם בכירים במשרדי החוץ וההגנה בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully