וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ראש הממשלה לבית הלבן: ביקור ראש המוסד אינו תרגיל נוסח נתניהו

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 19:51

ישראל עדכנה את הבית הלבן על כך שלפיד קיים שיחת הבהרה עם ראש המוסד לאחר הביקורת שמתח על ממשל ביידן והדגישה כי הביקור וההשתתפות שלו בדיון של ועדת המודיעין של הסנאט לא יתנהלו בסגנון תדרוכיו לתקשורת בשבוע שעבר. הבית הלבן לוואלה: מצפים לפגישות עם ראש המוסד

בווידאו: לפיד מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: לע"מ

לשכת ראש הממשלה הבהירה היום (ראשון) לבית הלבן כי ביקורו של ראש המוסד דדי ברנע בוושינגטון בשבוע הבא והתדרוך שהוא מתכוון לקיים לוועדת המודיעין של הסנאט האמריקני בנושא הסכם הגרעין אינו "תרגיל" ולא נועד להתערב בפוליטיקה האמריקנית, כך אמרו פקידים ישראלים בכירים.

ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
ביקור ראש המוסד, לא "תרגיל" כדי להתערב בפוליטיקה אמריקנית/ראובן קסטרו

למה זה חשוב:

ראש הממשלה לפיד ויועציו רוצים להימנע בכל צורה מהידרדרות לדינמיקה שהתרחשה בשנת 2015 כאשר המחלוקת בין ממשלת נתניהו לממשל אובמה בנושא הסכם הגרעין יצרה משבר חריף ביחסים שנמשך עד סיום כהונת אובמה, חיבל ביחסים בין ישראל למפלגה הדמוקרטית והשפיע על היבטים רבים של מערכת היחסים בין המדינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בניו יורק.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
רוצים להימנע מהידרדרות לדינמיקה של 2015, שיצרה משבר בין המנהיגים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

תזכורת:

  • במרץ 2015 הגיע ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו לנאום בקונגרס האמריקני נגד הסכם הגרעין עם איראן. הנאום היה תוצאה של מגעים שקטים בין שגריר ישראל בארצות הברית באותה תקופה רון דרמר, לבין יו"ר בית הנבחרים דאז מהמפלגה הרפובליקנית ג'ון ביינר.
  • המגעים התנהלו מאחורי גבו של הבית הלבן והנשיא הדמוקרטי ברק אובמה ואנשיו ראו במהלך התערבות מצדו של נתניהו בפוליטיקה האמריקנית הפנימית. קרוב ל-50 חברי קונגרס דמוקרטים החרימו את נאומו של נתניהו לאות מחאה.
יאיר לפיד במהלך ישיבת יש עתיד 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
לפיד קיים עם ברנע שיחת הבהרה לקראת הביקור/ראובן קסטרו

מאחורי הקלעים:

  • בכירים בממשל ביידן קראו את התבטאויותיו של ראש המוסד דדי ברנע בתדרוכים שקיים עם כתבים ביום חמישי שעבר ובהם מתח ביקורת על ממשל ביידן. בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה כי דבריו של ברנע היו "מוגזמים".
  • האמריקנים, שידעו על ביקורו המתוכנן של ברנע בוושינגטון, הביעו תמיהה על תוכן הדברים והעיתוי שלהם. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי בתגובה ישראל עידכנה את הבית הלבן שראש הממשלה לפיד קיים עם ברנע שיחת הבהרה וכי ביקורו לא יהיה בסגנון התדרוכים שקיים בתקשורת בשבוע שעבר.
  • ישראל עידכנה את הבית הלבן בתכני ביקורו של ראש המוסד ובכוונתו להשתתף בדיון בוועדת המודיעין של הסנאט האמריקני שיעסוק בהסכם הגרעין. המסר הישראלי לבית הלבן היה שאין כל כוונה לפעול מאחורי גבו של הממשל האמריקני בקונגרס וכי הכוונה היא לפעול בשקיפות מלאה.
  • "אמרנו להם שאין כל כוונה לעשות תרגילים בנוסח נתניהו", אמר פקיד ישראלי בכיר.

מה הם אומרים:

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר לוואלה: "לראש המוסד דוד ברנע נקבע לפני זמן רב ביקור בוושינגטון בתחילת ספטמבר. אנחנו מחכים להתייעצויות שנקיים איתו, כפי שאנחנו מקיימים עם בכירים ישראלים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully