וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש המוסד חשד ששמרית מאיר הדליפה"; בנט: "רכילות של יועצים ממורמרים"

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 23:45

בזמן שהיה בדרכו לפגישה עם רה"מ לשעבר פגש ברנע את היועצת המדינית שמרית מאיר, שהראתה לו את הידיעה שפורסמה על המבצע, שהייתה אמורה להתפרסם בתיאום עם ארגון הביון. במערכת הביטחון חלוקים על חומרת ההדלפה. מאיר מכחישה את הדברים

שמרית מאיר. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"כל שרבוב של שמי לנושא הזה שקרי ודיבתי לחלוטין". מאיר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ראש המוסד דוד ברנע טען בפני ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שהיועצת המדינית הבכירה, שמרית מאיר, חשפה מבצע של ארגון הביון ללא תיאום - כך פורסם היום (חמישי) בהארץ. על פי הפרסום, ברנע פגש את מאיר בלשכתו של בנט, לפני פגישתו עם ראש הממשלה דאז.

היועצת הראתה לראש המוסד ולנוכחים נוספים את הידיעה על המבצע. מאיר לא הייתה אמורה לדעת על המבצע עצמו, אך הנוכחים, שהיו משותפי הסוד, הביעו תמיהה על תשומת הלב שנתנה היועצת לידיעה על הפעולה. מאיר הכחישה את הדברים, ובעוד ברנע שטח את טענותיו בפני בנט, זה התייחס אליהם בביטול.

ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
חשד כי יועצת של בנט חשפה מבצע. ברנע/ראובן קסטרו

לדברי אנשיו של ראש המוסד, הוא הבין מראש הממשלה כי חלקים מפרטי הפעולה ייחשפו, אך זה יהיה בתיאום עם ארגון הביון. לכן, הביע תמיהה בפניו על החשיפה המוקדמת של המבצע. במערכת הביטחון חלוקים על חומרת ההדלפה של הפעולה - גורמים אחדים סבורים כי החשיפה גרמה נזק, ואילו אחרים מאמינים הקדמת הפרסום לא סיכנה עובדים או יכולות של הארגון.

בחודש מאי, לפני פיזור הכנסת, הודיעה מאיר על כוונתה לסיים את תפקידה. זו הייתה העזיבה המשמעותית הראשונה באקווריום של בנט מאז שנכנס ללשכת ראש הממשלה. מאיר, עיתונאית לשעבר, הפכה ליועצת הדומיננטית ביותר בסביבת בנט בזמן כהונתו, ונחשבת למי שהתוותה הרבה מהמהלכים המדיניים והפוליטיים שלו. במקביל, היו לה יחסים קשים ומתוחים עם בכירים אחרים בלשכתו, ביניהם - מזכיר הממשלה שלום שלמה, דוברו מתן סידי וראש הסגל של ראש הממשלה טל גן צבי - שליוו את בנט מזה שנים, וכן עם בכירים לשכות אחרות.

עוד בוואלה!

במפעל של פפסי, בית חולים ומוסדות לימוד: צה"ל חשף את מפת מנהרות הטרור של חמאס ברצועה

לכתבה המלאה

התגובות של מאיר ובנט

מאיר מסרה הכחישה את הדברים, ומסרה כי "כל המתואר לגבי פעולת המוסד שקרי מן היסוד. לא הדלפתי ולא הייתי מעלה בדעתי להדליף פעולה כה רגישה. דעתי הכללית על ההדלפות וההתרברבות בנושא ידועה. לא הייתה שום פעולה שעשיתי בתפקיד שלא הייתה באישורו או לבקשתו של ראש הממשלה דאז נפתלי בנט, והוא לא ביקש ממני דבר כזה. כל שרבוב של שמי לנושא הזה שקרי ודיבתי לחלוטין".

בנט וברנע מסרו תגובה משותפת שבה נכתב: "ראש המוסד מעולם לא האשים את שמרית מאיר, או אף אחד אחר בסביבת ראש הממשלה לשעבר בנט, בהדלפה, ומעולם לא ביקש מבנט לערוך כל בדיקה ביחס לפעולה המדוברת. להיפך - ראש המוסד, בתיאום עם ראש הממשלה, פעל על מנת להחצין את הפעולה מסיבות מבצעיות נדרשות".

בתגובה מטעמו של בנט נמסר כי "האירועים המתוארים לא אירעו. ראש הממשלה בנט לא הנחה את שמרית מאיר להדליף שום ידיעה על הפעולה לשום כלי תקשורת, והיא לא הדליפה ידיעה על הפעולה. כל פעולותיה בתקופת כהונתה כיועצת הבכירה נעשו על דעתו המלאה של ראש הממשלה ולבקשתו, והיא תרמה רבות להצלחות המדיניות והביטחוניות של הממשלה. שמרית מאיר הייתה יועצת מדינית מצוינת".

"ראש הממשלה נדהם מאסופת הרכילויות בכתבה זו, שמקורן בשני יועצים ממורמרים שחבל שלא הקדישו יותר מזמנם לעבודה החשובה שהופקדו עליה ולא לקנאה, לרכילויות ולקרבות לשכה", הוסיפו מטעמו של בנט. "צר לי שהארץ בוחר לפגוע בצורה מיזוגנית ביועצת שכל חטאה היה שפעלה במקצועיות למען ראש הממשלה בנט ולמען האינטרס הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully