וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל ביידן: התשובה האיראנית לטיוטה - "צעד אחורה"

עודכן לאחרונה: 2.9.2022 / 9:11

בכיר בממשל ארה"ב אמר לאתר החדשות האמריקני פוליטיקו כי התשובה האיראנית לטיוטת הסכם הגרעין "אינה מעודדת". דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר בתגובה רשמית כי ארה"ב בוחנת את תגובתה של איראן אך הדגיש כי מבחינה ראשונית נראה כי היא "אינה מועילה"

בווידאו: ראיסי מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: רויטרס

ארצות הברית הביעה היום (שישי) חוסר שביעות רצון לתשובה האיראנית לטיוטת הסכם הגרעין. בכיר בממשל ביידן אמר לאתר החדשות האמריקני פוליטיקו כי התשובה האיראנית "אינה מעודדת" והוסיף כי נראה שמדובר "בצעד אחורה" מצידה של איראן. דובר מטעם משרד החוץ האמריקני הוסיף בתגובה רשמית כי ארצות הברית בוחנת את תגובתה של איראן, אך הדגיש כי מבחינה ראשונית נראה כי היא "אינה מועילה".

לפי דיווח בעיתון האיראני אעתמאד, בתשובתה לגבי הסכם הגרעין איראן הבהירה כי אם ההערות שלה על טיוטת ההסכם יזכו למענה היא תהיה מוכנה לכנס מפגש שרי חוץ בשבוע הבא כדי לחתום על ההסכם. אלא שבממשל האמריקני סבורים ש"ההערות" של איראן הן צעד אחורה ומסרבים להיענות לדרישות האיראניות.

אמש בכירים בממשל האמריקני אמרו לוואלה שארצות הברית הבהירה לאיראן כי אם היא תקשור בין סגירת החקירות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לגבי פעילותה הגרעינית החשודה לבין היישום המלא של הסכם הגרעין הדבר עלול להביא לעיכוב בהסרת הסנקציות שמוטלות עליה. ארצות הברית העבירה את ההבהרה הזו לאיראנים במסגרת התשובה להערותיהם על טיוטת הסכם הגרעין. התשובה האמריקנית הועברה לאיראן בשבוע שעבר באמצעות המתווכים של האיחוד האירופי.

נשיא איראן אברהים ראיסי בפגישתו עם נשיא רוסיה פוטין בקרמלין במוסקבה, רוסיה, 19 ינואר 2022. AP
"צעד אחורה". ראיסי/AP

טהראן דרשה ערבויות למקרה בו הממשל הבא בארצות הברית יפרוש פעם נוספת מהסכם הגרעין. הבכיר האמריקני ציין כי ממשל ביידן הבהיר לאיראן שאין לו יכולת לקשור את ידיו של הנשיא הבא בכל הנוגע להסכם הגרעין.

בכיר האמריקני ציין כי הסכם גרעין יכול להיחתם "במהירות" אבל הדגיש כי בהחלט מאוד יכול להיות שתהיה עוד החלפת תשובות כתובות בין ארה"ב לבין איראן. "זה יכול לקחת זמן", אמר הבכיר.

ביום רביעי ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ודן עמו בהסכם הגרעין המתגבש. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הנשיא ביידן הדגיש כי הוא מחויב באופן מלא לביטחון ישראל ולשמירה על יכולתה להגן על עצמה נגד כל איום. גורם מדיני אמר כי הובהר במהלך השיחה בצורה חד משמעית שגם אם יהיה הסכם וגם אם לא יהיה הסכם ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה נגד איראן ללא כל מגבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully