וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד שוחח עם ביידן על הסכם הגרעין עם איראן: "הנשיא הדגיש את מחויבותו לביטחון ישראל"

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 19:08

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נשיא ארה"ב הדגיש את מחויבותו להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה נגד כל איום. לפי גורמים ישראליים, השיחה הייתה חלק מהמאמצים להשפיע על ההסכם בכמה סוגיות שבהן עדיין יש פערים בין ארה"ב לבין איראן. "אנחנו עדיין במלחמת חפירות"

בווידאו: לפיד מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: לע"מ

ראש הממשלה לפיד שוחח הערב בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ודן עמו בהסכם הגרעין המתגבש. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הנשיא ביידן הדגיש כי הוא מחויב באופן מלא לביטחון ישראל ולשמירה על יכולתה להגן על עצמה נגד כל איום.

ראש הממשלה יאיר לפיד עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בתחילת פגישתם בארבע עיניים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד וביידן בפגישתם בירושלים, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

למה זה חשוב

  • ישראל מתנגדת להסכם הגרעין המתגבש. בימים האחרונים בעקבות השיחות קיימו היועץ לביטחון לאומי איל חולתא ושר הביטחון בני גנץ בבית הלבן התגבשה בירושלים הערכה לפיה ארה"ב מקשיחה את עמדותיה במו"מ עם איראן.
  • בכירים ישראלים אמרו כי השיחה בין לפיד לבין ביידן היתה חלק מהמאמצים הישראלים להשפיע על ההסכם בכמה סוגיות בהן עדיין יש פערים בין ארה"ב לבין איראן. "אנחנו עדיים במלחמת חפירות", אמר בכיר ישראלי.

במוקד החדשות

  • לפיד וביידן שוחחו במשך 45 דקות ודנו במאמצים למנוע לעצור את התקדמות איראן לעבר נשק גרעיני, נמסר מלשכת ראש הממשלה.
  • בלשכת לפיד אמרו כי הוא שוחח עם ביידן על על פעילות הטרור של איראן במזרח התיכון ומעבר לו ובירך את הנשיא על התקיפות האחרונות של ארה"ב נגד יעדים איראנים בסוריה.

מאחורי הקלעים

  • גורם מדיני אמר כי הובהר במהלך השיחה בצורה חד משמעית שגם אם יהיה הסכם וגם אם לא יהיה הסכם ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה נגד איראן ללא כל מגבלות.
  • הגורם המדיני הוסיף כי הרושם שהתקבל מהשיחה הוא שהאמריקנים לא יתפשרו ולא יתנו ויתורים על שום נושא שלא קשור להסכם - ובמיוחד לא על סוגיות כמו משמרות המהפכה והחקירות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נגד איראן.
  • לדברי הגורם המדיני, ההבנה מהשיחה הייתה שארה"ב לא תאפשר לתת לאיראן ערבויות שיאפשרו לה לעקוף את ההסכם או לעקוף את הסנקציות באמצעות רוסיה או סין.

מה הם אומרים

  • "הנשיא ביידן הדגיש את מחויבותו העמוקה לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על יכולותיה כנגד כל אויב ואיום, מקרוב ומרחוק", נמסר מלשכת ראש הממשלה בסיום השיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully