וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים תשפ"ג יצאה לדרך: כ-2.5 מיליון תלמידים שבו לבתי הספר

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 17:19

177 אלף תלמידי כיתה א' הגיעו הבוקר למוסדות החינוך כשהם נרגשים ומלאי ציפייה, לאחר שאיום השביתה הוסר. "רוצים להכיר חברים חדשים", סיפרו. בשביל 136 אלף תלמידי י"ב זו תהיה שנת הלימודים האחרונה בבתי הספר. יחד איתם פתחו את השנה גם 218 אלף עובדי הוראה

בווידאו: שנת הלימודים תשפ"ג נפתחה: כ-2.5 מיליון ילדים חזרו לבתי הספר והגנים/ניב אהרונסון, אורי סלע, אבי רוקח

אחרי חודשים של שיחות מתוחות בין הסתדרות המורים למשרד האוצר וחוסר הידיעה אם בתי הספר יחזרו לפעילות, היום (חמישי) נפתחה שנת הלימודים תשפ"ג. כמעט 2.5 מיליון תלמידים נרגשים ומלאי ציפייה נכנסו לכיתות, בהם 177 אלף שעשו זאת בפעם הראשונה כשעלו לכיתה א'. במקביל, ל-136 אלף תלמידים שמתחילים את כיתה י"ב, זו תהיה השנה האחרונה בבית הספר.

150 אלף מהתלמידים מוגדרים מחוננים ומצטיינים. 290 אלף תלמידים התחילו את השנה בחינוך המיוחד, וכ-22 אלף ילדים הגיעו למוסדות גני הילדים. מול כל התלמידים וילדי הגנים עומדים 218 אלף עובדי הוראה, ב-5,440 מוסדות חינוך שונים.

פתיחת שנת הלימודים. אתר רשמי, עיבוד תמונה
נתוני פתיחת נשנת הלימודים/עיבוד תמונה, אתר רשמי
ליאן לניאדו, נרגשת לקראת פתיחת שנת הלימודים בביה"ס בארי, נתניה/תמונות גולשים, אורלי לניאדו

נועם כזאם מהרצליה נכנסה הבוקר לבית הספר בפעם הראשונה. "הייתי רוצה להכיר חברים חדשים", סיפרה. "הכנתי תיק עם ציור של ינשוף, קלמר וטושים". לדבריה הצטרפה אמה מורן שהודתה "אנחנו בהיי". עוד הוסיפה כי "יש לי ילדה גדולה יותר וזה מרגש לא פחות גם כשזו לא הפעם הראשונה. חששנו שלא תיפתח השנה, היא לא פגשה את המחנכת ולא יודעת איפה הכיתה. חיכינו וקיווינו שייצא טוב. נועם אמרה שהיא סקרנית לגבי המורה, איך היא תהיה".

נועם תלי מהרצליה. באדיבות המשפחה
"רוצה להכיר חברים חדשים", נועם תלי/באדיבות המשפחה
הכנות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, בית ספר יסודי איתמר, ראשון לציון, 31 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
כ-2.5 מיליון תלמידים שבים לבתי הספר. ביה"ס יסודי איתמר, רשל"צ/ראובן קסטרו

"אני מכיר קצת ילדים שיהיו איתי", סיפר זוהר ישראל, שעולה לכיתה א' בתל אביב. "היום אפגוש גם את המורה. היא אמרה שאפשר להביא קופסה עם שלושה דברים שאני הכי אוהב, שאני יכול להסתכל עליהם ושמרגיעים אותי". בינתיים הוא בחר כבר ארבעה: "אני אביא קוביה הונגרית, אבנים, בובה וספר".

אמו, סימה, אמרה כי ההתרגשות בשיאה. "הוא הילד האחרון שלנו בכיתה א'. אני רגועה יותר כי אני כבר מכירה את הריטואל, את הצוות בבית ספר, לאן הוא הולך. גם הקניות היו בנחת. ועדיין, המעבר מגן לבית ספר משמעותי ומרגש".

פתיחת שנת הלימודים | תלמידה שעולה לכיתה א. באדיבות המשפחה
ההתרגשות בשיאה. הקופסה שהכין זוהר לביה"ס/באדיבות המשפחה
פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס חוט השני, מודיעין 1 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים, ביה"ס חוט השני במודיעין. היום/ראובן קסטרו

דורון מנחם מרחובות הוא אב לשלושה ילדים. "הבשורה שבוטלה השביתה עשה לנו קצת אושר ברגע האחרון", אמר. "היה שבוע מאוד מרגש ומותח, מבחינתנו היינו באי-ודאות אם הלימודים יתחילו או לא יתחילו. הילדה הגדולה שלנו, שבכיתה ד', עשתה לבן שעולה לכיתה א' סיור בבית ספר. היא הראתה לו את הדרך, החצר והכיתה שלה. הם תכננו תכניות גדולות קדימה - איך ילכו חזרה לבית ספר, איפה ייפגשו לפני החזרה הביתה. כולנו בפרפורים ובריגושים".

פותחים את שנת הלימודים: אור ונויה, הילדים של דורון מנחם. באדיבות המשפחה
"כולם מתרגשים". אור ונויה, ילדיו של דורון מנחם/באדיבות המשפחה
פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס נעמי שמר, ת"א. ניב אהרונסון
פתיחת שנת הלימודים, ביה"ס נעמי שמר בת"א, היום/ניב אהרונסון

ארד סיטון שעולה לכיתה א' בבית הספר החורש בזכרון יעקב סיפר כי הוא בעיקר רוצה ללמוד לקרוא ולכתוב. "היה מתח אם תפתח שנת הלימודים תיפתח", סיפרה אמו אילה. "הוא משתדל להשאר מאופק אבל יודעים שהוא נרגש בעיקר להכיר חברים חדשים ואנחנו הכי מתרגשים בעולם בשבילו ביום הזה. האמת היא שגם אנחנו מאד מתרגשים. בן בכור בבית ספר ויש לנו הרגשה שזכינו כאן בצוות מדהים של מורים ומחנכים".

פתיחת שנת הלימודים
משפחת סיטון ארד הקטן עם אמא אילה ואבא משה
01 לספטמבר 2022. באדיבות המצולמים
"רוצה ללמוד לקרוא ולכתוב". ארד סיטון/באדיבות המצולמים

בשער בית הספר המקושט לכבוד היום הגדול מקבלת את התלמידים סגנית המנהל לאה שטיין. רונן וייס, מנהל "החורש" זו השנה הרביעית יגיע מאוחר יותר כי הוא עצמו זוכה היום ללוות את הבת לכיתה א'. "זהו יום מרגש במיוחד עבורי, בתי תהל מתחילה גם היא את לימודיה בכיתה א' בבית הספר אהרן הרא"ה בנות בקרית שמואל, חיפה" סיפר וייס. "ברכה מיוחדת לתלמידות ותלמידי כיתה א' שלנו שעושים את הצעד הראשון ברגל ימין ובשעה טובה למשפחתנו. ברכת הצלחה לכל ילדות וילדי ישראל".

דורית ורונן וייס, מנהל ביה״ס החורש זכרון יעקב, הבוקר עם הילדים בהם הבת תהל בת ה-6, המתחילה גם היא את לימודיה בכיתה א' - בביה"ס "אהרן הרא"ה בנות" בקרית שמואל, חיפה.. יואב איתיאל
דורית ורונן וייס, בביה"ס "אהרן הרא"ה בנות" בקרית שמואל, חיפה/יואב איתיאל
פתיחת שנת הלימודים
רונן וייס מנהל החורש עם הבת תהל בפתח בית הספר הרא״ה בנות קרית שמואל
01 לספטמבר 2022. באדיבות המשפחה
״בהצלחה״. ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, זיו דשא וסגנו מאיר ואנונו, עברו בין בתי הספר במושבה וברכו את התלמידים./באדיבות המשפחה

"לראות את הילדים מחייכים - הבשורה הכי גדולה"

גם הפוליטיקאים הגיעו למוסדות החינוך לרגל פתיחת שנת הלימודים וליוו את הילדים בדרך לכיתות. שר האוצר אביגדור ליברמן ביקר הבוקר בקריית החינוך במועצה האזורית אשכול. ראש הממשלה יאיר לפיד, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ביקרו בבית ספר ברחובות. יו"ר הסוכנות היהודית האלוף במיל דורון אלמוג ליווה הבוקר במרכז הקליטה בית קנדה באשדוד ילדים שעלו מרחבי תבל ומצטרפים לראשונה למערכת החינוך הישראלית. כמו כן, שר הביטחון בני גנץ יבקר בבית ספר במודיעין ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יגיע לבית ספר בבת ים.

"אני מתרגשת לפתיחת שנת הלימודים", אמרה בן דויד שליוותה את נכדתה לכיתה א'. "בהצלחה לכל התלמידים, המורים, הגננות וצוותי החינוך. שתיהיה שנה מוצלחת."

ליברמן בירך גם הוא את ילדי ישראל לקראת פתיחת שנת הלימודים. "היה מו"מ שנמשך 26 שעות ברצף אבל סיימנו את זה בהצלחה", אמר. "לבוא לעוטף ולראות את הילדים מחייכים זו הבשורה הכי גדולה שיכולתי לקבל. אני בטוח שהילדים ירצו לבוא גם מחר ומחרתיים. עד לשנת 2026 אין דאגה, יש שקט".

בווידאו: יפה בן דויד מלווה את נכדתה לבית הספר/מערכת וואלה!

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר אמרה: "זהו יום מרגש ומשמח. אני מאחלת לכולם שנה שבה הלימודים יתקיימו באופן סדיר, שהילדים ירגישו את הרלוונטיות של הלמידה. היו הרבה עליות ומורדות במו"מ הארוך, אבל היינו נחושים להגיע לרגע החגיגי הזה. במהלך מאוד חכם שבו כל אחד ויתר מעט השגנו הרבה בשביל מערכת החינוך. הצלחנו לצמצם את המחסור במורים וגננות אבל נצטרך להמשיך לטפל בזה לאורך השנה"

היום נפתחו הלימודים גם גם במוסדות החינוך המיוחד. מערך החינוך של 'אהל שרה' בבני ברק, חגג היום את פתיחת שנת הלימודים בנוכחות קציני משטרה בכירים, שבאו לציין את היום המרגש יחד עם החניכים המיוחדים בבית הספר בית חנוך. "אני שמח שיש לנו, לתחנת משטרת בני ברק שכנים נפלאים כאלה", אמר מפקד תחנת בני ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully