וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוקף במצ'טה יישאר במעצר: "בריונות כביש"

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 20:40

בית המשפט קבע כי אורי שחורי, בן ה-71 שניסה לתקוף משפחה בכלי נשק בכביש 85 בצפון, יישאר במעצר עד יום חמישי. זאת, לאחר שסנגוריו של שחורי ערערו על החלטת בית המשפט בנושא. "מעשה מסוכן שהיה עלול להביא לתוצאות קשות יותר"

בווידאו: תקיפה של עוברים ושבים בכביש 85/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (שלישי) כי הנהג אורי שחורי בן ה-71, תושב כרמיאל שחשוד בתקיפת נוסעים בצפון במצ'טה, יישאר במעצר. זאת, לאחר שדחה את טענות הסנגורית עו"ד תמי אולמן ולאחר הערר שהגישה הסנגוריה הציבורית בענינו.

בתיעוד האירוע נראה שחורי כשהוא מנסה לפתוח את דלת מכונית בה נסעה משפחה - ואף מצליח להכניס את הסכין בין הדלת והמשקוף. אתמול האריך מעצרו בארבעה ימים.

בית המשפט דחה את טענות הסנגורית של שחורי, עו"ד אולמן, ששכרה לו משפחתו לאחר שאת הערר כבר הגישה הסנגוריה הציבורית באמצעות עו"ד סאלח עבאס, ובבית המשפט התעקשה אף היא כי לא נשקפת סכנה מהחשוד, וציינה כי הוא נטול עבר פלילי. הסנגורית הוסיפה כי החשוד עובד כיועץ בטיחות לבתי הזיקוק, ובעברו שירת כרב סרן בצה"ל והתנדב במשטרה שנים רבות.

הארכת מעצר | הגבר התוקף בכביש 85. השלום, עכו 29 באוגוסט 2022. יואב איתיאל
דיון הארכת מעצרו של אורי שחורי/יואב איתיאל
עו״ד תמי אולמן משוחחת עם אורי שחורי, שתקף רכב עם מצ'טה בצפון 30 באוגוסט 2022. יואב איתיאל, אתר רשמי
בני משפחתו של שחורי, היום/אתר רשמי, יואב איתיאל

"המעשה כאן הינו חלק מבריונות כביש ששבה ובאה עדי בתי המשפט בעת האחרונה", אמר השופט ארז פורת, "אני סבור כי מעשים כגון אלה פוגעים קשות בתחושת הביטחון האישי של כל אחד מהמשתמשים בדרך, וראוי לנקוט בעניינם מדיניות של מעצר נוקשה יותר כדי להביא למיגור התופעה".

השופט המשיך וציין כי החשוד היה יכול להימנע ממעשיו, וכי הוא התקרב ביוזמתו לרכב המשפחה. "אינני סבור כי מדובר במעשה שבצידו מסוכנות מצומצמת", אמר השופט, שקיבל את עמדת עו"ד שמוליק רווה, שטען בשם משטרת ישראל ותחנת כרמיאל, החוקרת את האירוע. "חכמת הבדיעבד לימדה כי לא נגרם נזק, אולם אופי המעשה בהחלט עלול לעורר חשד בדבר כוונתו", אמר השופט. עוד הוסיף כי נפנוף הסכין אל עבר בני המשפחה היה עלול להביא לתוצאות קשות הרבה יותר.

עו״ד תמי אולמן משוחחת עם אורי שחורי, שתקף רכב עם מצ'טה בצפון 30 באוגוסט 2022. יואב איתיאל, אתר רשמי
עו״ד אולמן משוחחת עם שחורי, היום/אתר רשמי, יואב איתיאל

לבסוף, ציין השופט כי בעקבות מסוכנותו הגבוהה של החשוד, הוא לא מוצא סיבה להתערב בהחלטת השופט וויליאם חאמד בבית משפט השלום בעכו, אותה כינה "מבוססת". על כן, שחורי יישאר במעצר עד יום חמישי, אז תביא אותו המשטרה שוב בפני שופט.

בחקירתו טען שחורי כי המצ'טה משמשת אותו בעבודות גינון. הוא לא מכחיש את האירוע, והסביר כי היה נסער מאוד כשהרכב שנסע לפניו חתך אותו מימין תוך נסיעה מהירה, ואיבד את עשתונותיו.

תקיפה של עוברים ושבים בכביש 85. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תקף משפחה במצ'טה בכביש בצפון. שחורי בתיעוד מהתקיפה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עו"ד סאלח עבאס, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "חרף התמונה שמצטיירת מהסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, מדובר באיש משפחה בן 71, שלטענתו חש מאוים מהנהג האחר שנסע באופן פראי ומסכן חיים בכביש, דבר שגרם לו בשלב מסוים לעקוף את רכבו ולגרום לו לעצור על מנת להפסיק את הסכנה המיידית למשתמשי הדרך. הוא טוען כי ההתנהגות של הנהג האחר גרמה לו להרגיש מאוים מאוד, ואף לחשוד כי מדובר במעשה מכוון על רקע ביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully