וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: פנינו להוצאת צווי מניעה; שאשא-ביטון: לא מתעניין בעתיד ילדינו

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 15:52

שר האוצר הבהיר כי המו"מ יתנהל "עד הצלצול הראשון". לדבריו, "יפה בן דויד מאמינה שצריך לתת דגש על הוותק - זה אחד הוויכוחים הקשים". שרת החינוך תקפה: "מדובר במשבר לאומי. זה הזמן לכנס את הממשלה כדי לפתור אותו". לפיד מסר כי "יבחן את נושא צווי המניעה"

בווידאו: שר האוצר מאשים את המורים בניסיון לקחת את ההורים והתלמידים כבני ערובה/צילום: רוני כנפו

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) כי פנה לפרקליטות, כדי למנוע מהסתדרות המורים לשבות ב-1 בספטמבר. "אני מקווה שגם משרד החינוך יצטרפו לדרישה שלנו לפתוח שנת לימודים, ובמקביל אנחנו ממשיכים במשא ומתן", אמר. "עד הצלצול הראשון אנהל משא ומתן אני חושב שיש צמצום בפערים ועדיין הם קיימים". ליברמן התייחס גם לטענות, לפיהן נשלחו איומים על מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ואמר: "הייתי שר הביטחון, אני כבר לא מתעסק בטרור".

עוד טען השר כי לפי הפרקליטות משרד האוצר יכול לבקש מבית הדין להגיש צווי מניעה למורים, גם אם משרד החינוך לא מעוניין להצטרף למהלך. ליברמן שוחח עם ראש הממשלה יאיר לפיד, שבתום הפגישה אמר ש"יבחן את נושא צווי המניעה" וביקש מהצדדים "למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן".

מסע"ת | שר האוצר, אביגדור ליברמן. משרד האוצר, ירושלים  17 באוגוסט 2022. צילום מסך, אתר רשמי
"עד הצלצול הראשון אנהל משא ומתן". ליברמן/אתר רשמי, צילום מסך

לגבי תוספת השכר שמבקשת בן דויד השיב ליברמן כי אינו מנהל את המשא ומתן בתקשורת. "הפער לא בכספים שרובם צריכים ללכת לעודד את המצוינות, לעודד את מנהלי בתי הספר לתת תגמולים למורים שמצטיינים בלי קשר לוותק. יפה מאמינה שצריך לתת דגש על הוותק זה אחד הוויכוחים הקשים. יש גם את הנושא של ההתאמה של החופשים במשק כולו, אבל אני חושב שהוויכוח לא סביב הכסף למרות שיש גם פערים", הסביר השר.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיבה לדברים ותקפה: "מי שמבקשים צווי מניעה בזמן בו יושבים הצוותים מכל הצדדים למשא ומתן כדי להגיע להסכמות שיביאו לפתיחת שנת הלימודים כסדרה - מוכיחים שאינם מעוניינים להגיע להסכם, ולא מתעניינים בעתידה של מערכת החינוך ועתיד הילדים".

עוד המשיכה ואמרה כי מדובר במשבר לאומי. "משרד החינוך בנה והציע פתרונות ומענים לכל הפערים בין הצדדים", הדגישה. "הגיעה העת שמשרד האוצר יציב את ילדי ישראל והוריהם בראש סדר העדיפויות, ויעשה הכל כדי להגיע להסכמות שיאפשרו את פתיחת שנת הלימודים, לא רק בשנה הנוכחית, אלא גם בשנים הבאות, תוך כדי קידום מורים חדשים במערכת ושימור והמרצת המורים האיכותיים שנמצאים במערכת כיום".

עוד בוואלה!

מספר 2 בעבודה: "שביתת המורים מוצדקת - נותנת גיבוי מלא למחנכי ילדיי"

לכתבה המלאה
כנס הערכות לפתיחת שנת הלימודים-מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, גני תקווה, 18 באוגוסט 2022. ללא, צילום מסך
"מאמינה שצריך לתת דגש על הוותק". יפה בן דויד/צילום מסך, ללא

שנת הלימודים אמורה להיפתח ביום חמישי בבתי הספר וגני הילדים, אך המגעים בין הסתדרות המורים למשרד האוצר תקועים, ללא התקדמות משמעותית בשבוע החולף, והסיכויים לשביתה עולים. נציגי הסתדרות המורים לנציגי האוצר נפגשו גם היום, אך בינתיים אין התקדמות. בינתיים, ארגון המורים מאיים גם הוא להשאיר את התיכונים סגורים בהיעדר חתימה עם האוצר.

מההצעה שפרסם משרד האוצר בשבוע שעבר עלה כי לא חל שינוי ממשי בדרישותיו המרכזיות להסכם השכר החדש של הסתדרות המורים. את תוספת המצוינות הוא הפך מ-600 שקלים לשלושה מורים לאלף שקלים שיחולקו כפי שבית הספר רואה לנכון, אחרי שמשרד החינוך טען שהסכום הראשוני לא יוביל לשינוי. ההצעה לחופשות נשארה דומה - הזזת שלושה ימי איסרו חג, ל"ג בעומר וסוכות לימי שישי, קיצור החופשה שלפני פסח ותוספת ימים למסגרות הקיץ.

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
שנת הלימודים תיפתח? אילוסטרציה כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

המחלוקת המרכזית נוגעת לשכר המורים הוותיקים. באוצר מציעים תוספת של 400 שקלים למורים החל מהשנה ה-15 שלהם, בעוד שמשרד החינוך הציע 1,200 שקל לוותיקים ביותר. הסתדרות המורים רוצה לראות העלאה משמעותית וטוענת כי הנוכחית פוגעת באופק הקידום של המורים.

פערים נוספים שטרם נסגרו נוגעים למעבר לחמישה ימי לימוד, חוזים אישיים למורים, שינוי שעות האם והגיל ותוספות ליועצות ולמורים מצטיינים. ביחס לשכר המורים המתחילים הצדדים אומרים כי המחלוקת אינה משמעותית, כשהאוצר מציע 9,000 שקל, בעוד הסתדרות המורים דורשת 9,500. בינתיים, הסתדרות המורים חזרה בה מההוראה להימנע מימי היערכות לפתיחת השנה גם בחינוך המיוחד לאחר ביקורת ציבורית, והעריכה כי תחריג את מוסדות החינוך המיוחד מהשביתה, בניגוד לכיתות שילוב. "זה תלוי בהתפתחויות", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully