וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באוצר: ההתעקשות של בן דוד? כי היא דואגת לבוחרים שלה, וזה מובן

עודכן לאחרונה: 26.8.2022 / 16:32

הגורם הבכיר ממשרד האוצר הדגיש את הפערים במו"מ עם הסתדרות המורים שמסתכמים לדבריו ב-4 נושאים: שכר המורים הצעירים, קביעות, חופשות והפחתת הריכוזיות של משרד החינוך. בשיחה עם וואלה! הוא אמר כי הפערים נותרו גדולים, אך ניתנים לגישור

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
יפה בן דוד/ראובן קסטרו

ביום ראשון צפויה פגישה נוספת בין מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד לבין בכירי משרד האוצר, זאת במסגרת המו"מ המתמשך בעניין תנאי התעסוקה של המורים. ההסכם שייחתם במידה וכך יהיה, יהיה בתוקף לתקופה של בין שלוש לארבע שנים. בשיחה שוואלה! ערך היום (שישי) עם בכיר באוצר מתחדדים הפערים בן הצדדים.

לדברי הבכיר באוצר, ישנם פערים גדולים מאד בין הצדדים אך הם ניתנים לגישור. באוצר מדגישים כי אם המו"מ לא יסתיים בסוף השבוע הם יעתרו לבית הדין לעבודה לבקש צווי מניעה לשביתה וכי פרקליטות המדינה שמייצגת את עמדת המדינה כבר עודכנה בנושא. מכל מקום, אותו בכיר מנה ארבעה נושאים שנמצאים בלב המחלוקת בין הצדדים.

הנושא הראשון וכנראה הכי מרכזי הוא התגמול שבאוצר מבקשים להעניק למורים הצעירים. באוצר מסבירים כי מרבית המורים הצעירים מועסקים בשיעור העסקה נמוך והמשכורת שלהם לא גבוהה ולכן הם מבקשים לתגמל אותם באופן שישאיר אותם במערכת. באוצר מצביעים על נתונים שמראים שעיקר העזיבות של מורים בתוך מערכת החינוך נעשית על ידי מורים בשנים הראשונות שלהם ולכן שם באוצר מבקשים 'לשים את הכסף על השולחן' ומדגישים שמקומם של המורים הוותיקים לא נפקד משולחן המו"מ.

שר האוצר, אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים, משרד האוצר, 12 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הפערים נותרו גדולים. שר האוצר ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

הנושא השני שנמצא גם הוא בלב המחלוקת נוגע לזמן קבלת הקביעות והיעדר הגמישות לפטר מורים, באוצר מדגישים כי על מנת לקבל קביעות במערכת החינוך בתוך שנתיים שכוללות בתוכם את תקופת הסטאז', לדברי הבכיר זה חריג לעומת משרות אחרות בשירות המדינה שם מקבלים קביעות בד"כ תוך שלוש או חמש שנים ובאוצר מבקשים להתאים את תקופת קבלת הקביעות ליתר המשרות בשירות הציבורי.

הנושא השלישי הוא החופשות. באוצר מדגישים כי הם לא מבקשים להוריד ימי חופשה מלוח השנה של המורים אך הם כן דורשים לבצע "סינכרון" ללוח השנה הישראלי כך שאם יש חג או איסרו חג בתחילת השבוע, ביום הזה המורים ילמדו אך בסוף השבוע הם יקבלו חופש.

עוד בוואלה!

הסתדרות המורים אסרה על ימי היערכות לשנת הלימודים - מלבד אלה בהשתתפות שאשא-ביטון

לכתבה המלאה

צמצום הריכוזיות

וישנם עוד נושאים שבאוצר מבקשים לקדם כמו הורדת הריכוזיות של משרד החינוך ומתן כלים למנהל כך שיהיה עצמאי ויוכל לתגמל מורים שלוקחים על עצמם פרויקטים בלי שזה נקבע מראש על ידי מפתח קשיח של משרד החינוך.

בנושא הזה יש לציין כי האוצר אינו מתואם עם משרד החינוך, זאת משום ששרת החינוך נכון לעכשיו וכך עולה משיחות הרקע עם גורמים באוצר יותר מזדהה עם העמדות של הסתדרות המורים, עובדה שמקשה על האוצר לקבוע קריטריונים מקצועיים לקביעת מצוינות של מורים וכן מתן מענה לשאלה מתי מוצדק לפטר מורים, זאת ללא עזרת הגורם הפדגוגי האמון על מערכת החינוך בישראל.

ובניגוד לשרת החינוך, גורמים באוצר מדגישים כי שר האוצר מגבה את הגורמים המקצועיים במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully