וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות המורים אסרה על ימי היערכות לשנת הלימודים - מלבד אלה בהשתתפות שאשא-ביטון

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 21:25

הסתדרות המורים הורתה למנהלים ומורים לא להשתתף בכנסי היערכות לקראת 1 בספטמבר, אך החריגו כנסים מחוזיים בהשתתפות שרת החינוך ומנכ"לית המשרד, בעקבות תמיכתן במאבק הארגון. חלק מהמנהלים זועמים: "אם ימי ההכנה לא מספיק חשובים - למה לשמוע את השרה כן?"

בווידאו: שאשא ביטון: הצעת האוצר - מסך עשן לתכנית שאין בה אופק למורים/מערכת וואלה!

הסתדרות המורים הורתה בחודש שעבר למנהלים ומורים לא להשתתף בימי היערכות לפתיחת שנת הלימודים כחלק מהעיצומים לקידום הסכם השכר. אולם לאורך השבוע האחרון אישרה למנהלים להשתתף בכנסים מחוזיים שאליהם הגיעו שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ומנכ"לית המשרד דלית שטאובר, בעקבות תמיכתן במאבק הארגון.

בהודעה שיצאה ביולי נכתב כי מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הנחתה את המנהלים ועובדי ההוראה כי אין לקיים ימי היערכות ומפגשי היכרות עם ההורים. השבוע החריפה בן דויד את העיצומים כאמצעי לחץ לקידום המשא ומתן התקוע - ואסרה על כך גם בחינוך המיוחד.

בזמן שההורים לא זוכים לפגוש את המורות שילמדו את הילדים שלהם בשנה הקרובה, למנהלים הסבירו כי שיתוף הפעולה מצד השרה מאפשר את הנוכחות בימי ההיערכות עמה. "מנהלים יקרים שלום, לגבי הזימון שלכם לכנסים וימי היערכות אבקש לחדד ולהסביר: בכנס של המחוז שיתקיים בנוכחות שרת החינוך והמנכ"לית הסתדרות המורים מאשרת השתתפותכם בשל התמיכה של המשרד והשותפות האמיצה שלהם במאבק השכר שלנו מול האוצר", כתבה הסתדרות המורים למנהלים, והבהירה: "יתר הכנסים אליהם אתם מוזמנים, דרך הרשות או כל גורם אחר, אתם לא לוקחים חלק! אין אישור לקיום ימי היערכות, לא למורים, לא לגננות ולא למנהלים".

כנס הערכות לפתיחת שנת הלימודים- שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, חיים ביבס, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, גני תקווה, 18 באוגוסט 2022. ניב אהרונסון
"שותפות אמיצה". בן דויד ושאשא-ביטון/ניב אהרונסון

שאשא-ביטון נאמה בכל כנס ועדכנה על מצב השיחות. בכנס שנערך השבוע במחוז צפון, למשל, סיפרה על פגישתה עם שר האוצר אביגדור ליברמן ומתחה ביקורת על המתווה שבו לדבריה "אין שום התייחסות אמיתית וקונקרטית לקידום מצויינות במערכת, מתן אופק של קידום למורים הצעירים שמצטרפים אליה ותגמול ראוי למורים שכבר נמצאים בה".

חלק מהמנהלים זעמו על האיסור לפגוש את הצוות, לתכנן את השנה ולהציב יעדים מול ההחרגה של שאשא-ביטון - וסירבו להגיע לכנסים המחוזיים. "הימים האלה נחוצים כדי להתחיל את השנה והמחסור בהם פוגע בהכנות. אם הם לא מספיק חשובים - למה לשמוע את השרה והמנכ"לית אפשר? אני לא חושב שזה היה יותר חשוב מלקיים את הימים בבית הספר. יש פה משהו הזוי. עבדנו שבועות על בניית הימים האלה, התחייבנו למקומות", אמר אחד מהם.

בצל איומי השביתה, בן דויד נפגשה היום פעם נוספת עם משרד האוצר, ללא התקדמות. בהמשך הערב השתתפה לצד שאשא ביטון ושטאובר בכנס של עמותת המורים - ארגון שנוסד על ידי הסתדרות המורים - שכלל שורת הרצאות והופעה של עומר אדם. במקביל, משרד האוצר פרסם את עיקרי דרישותיו העדכניות, בהן הדרך לשינוי לוח החופשות, הקלת פיטורי מורים ותגמולים עבור מצוינות. על הבסיס לרוב הנושאים הצדדים כבר מסכימים, אך הם לא מצליחים לסגור את הפערים בכל אחד מהם. התוספות הכספיות לוותיקים הן עדיין המחלוקת העיקרית.

מהסתדרות המורים לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully