וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימת 1 בספטמבר: המשפחות שנערכות לשביתת המורים

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 9:36

השביתה המרחפת מעל תחילת הלימודים מאלצת הורים רבים לחשוב על פתרון לילדיהם, שנשארים שוב ללא מסגרת לאחר חופשת קיץ ארוכה. בין אם הם נעזרים בסבים ובסבתות, או לוקחים חופשה כפוייה בשביל לטפל בילדים בעצמם, כולם מסכימים בייאוש: "זו מכה לוגיסטית וכלכלית"

בווידאו: שאשא ביטון: הצעת האוצר - מסך עשן לתכנית שאין בה אופק למורים/מערכת וואלה!

בצל האיומים בשביתה בכלל מערכת החינוך, מצד הסתדרות המורים וארגון המורים, משפחות רבות נערכות לקראת ההתארכות הכפויה של חופשת הקיץ, ואיתה השאלה מה לעשות עם הילדים שנותרים חסרי מסגרת. חלק מההורים נאלצים לבקש את עזרת הסבים והסבתות, בעוד שאחרים מחליטים לצאת לחופש כדי לשמור בעצמם על הילדים. לפי שעה, על אף שבעוד שבוע הלימודים אמורים להיפתח, המשא ומתן בין הסתדרות המורים למשרד האוצר עדיין מצוי במבוי סתום

"זו מכה לוגיסטית וגם כלכלית", אומרים לוואלה! ליאת וגל זאור, הורים מקרית מוצקין, שמתקשים עדיין לעכל את בשורת השביתה. "נקווה שנוכל להיעזר בסבא-סבתא, נקווה שיסכימו, אבל יש להם עוד נכדים וברור שלא אפשרי להפיל עליהם את כולם".

ליאת וגל זאור. באדיבות המצולמים
"מכה לוגיסטית וגם כלכלית". ליאת וגל זאור עם ילדיהם/באדיבות המצולמים

לזוג שלושה ילדים: הילי בת 10, שיר בת 7 וריף בן 3. "אנחנו יוצאים מקיץ של שלושה מחזורי קייטנות ועוד לא התאוששנו מ-4,500 שקלים לילד", אמרו. "בטוח יצוצו צהרונים ופתרונות אחרים שינסו לסחוט אותנו במחירים מופקעים. אף אחד לא לוקח את זה בחשבון. שיחשבו שם למעלה מה זה עושה לכלכלה של ישראל".

"הרבה ברירות אין לנו, כי חייבים להתפרנס ויש מחוייבות למעביד וללקוחות", מוסיפים ליאת, שהינה קונדיטורית וגל, שהוא איש דיגיטל. "אי אפשר לעבוד מהבית עם שלושה ילדים ואי אפשר להשאיר אותם לבד. זו בעיה לכל הורה במצב שלנו".

עוד בוואלה!

התיכונים יצטרפו לשביתה? יו"ר ארגון המורים מאיים להשבית גם את העל-יסודיים

לכתבה המלאה
ליאת וגל זאור. באדיבות המצולמים
"הרבה ברירות אין לנו". משפחת זאור/באדיבות המצולמים

מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות, היא אימא לשני בנים שלומדים בבתי ספר יסודיים בעיר. "על פניו נראה שאנחנו לקראת שביתה", היא אומרת. "כבר התחלנו לחשוב מה עושים עם הילדים אחרי הקיץ המאתגר שעברנו בעוטף עזה, ומחפשים מי מהסבים והסבתות שיהיו תורנים - מי נקרא לדגל הפעם". היא מוסיפה כי היא תומכת במאבק המורים, שצריכים לקבל שכר ראוי לדעתה.

שני מזוז, אימא מנתיבות, החליטה שתתמודד עם השביתה בדרך אחרת. "אם תהיה שביתה אנחנו מתכוונים לקחת חופש בעבודה", אמרה. "יש לי עסק פרטי, ואם זה יקרה אני אצטרך לבטל לקוחות". על הכוונה להשבית את מערכת החינוך היא אומרת כי "זה יפגע בשגרה של ההורים בעבודה וגם של הילדים שמחכים לחזרה לבתי הספר".

חני ומאור גולדמן. באדיבות המצולמים
"שרדנו כבר סגרים, אבל בסוף זה יהיה בלתי נסבל". חני ומאור גולדמן וילדיהם/באדיבות המצולמים

"ברור שזה די מלחיץ", מעידים על המצב חני ומאור מזכרון יעקב. לשניים שלושה ילדים: יפתח בן 7, מאיה בת 6 וארי בן שנתיים. חני היא סטטיסטיקאית ומאור הוא איש תוכנה, והם מוטרדים מהשאלה כיצד יצליחו להמשיך לעבוד ולשמור על הילדים בו זמנית.

בשונה ממאור, חני עובדת מהבית, בעבודה שדורשת לדבריה הרבה שקט וריכוז. "בטוח שנסתדר בסוף אבל זה בטח לא אידיאלי ובטח לא אחרי חופשה ארוכה כזו", היא אומרת כשהיא חושבת איך תתמודדת עם התארכות החופשה. "נכון שאם שרדנו את הסגרים נשרוד גם שביתה, אבל אם זה יימשך שבועיים או יותר זה יהיה בלתי נסבל".

הם מוסיפים כי הם מצדיקים את מאבק המורים, אך חושבים שההסתדרות שוגה בדרך בה היא נאבקת. "זה לא צריך להיות דרך מלחמות על גבנו, ההורים", הם אומרים. "יש לנו ילדה שעולה לכיתה א' והשאלות שרצות בראש הן, מה יהיה עם יום ההכרות והיום הראשון בבית ספר, וחבל לנו שכל החגיגה הזו הולכת לאיבוד. כשישאלו אותה בעוד עשרים שנה איפה היית באחד בספטמבר 2022, מה היא תגיד? בבית?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully