וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים והאוצר לא מגיעים להסכמות, ההורים תלויים באוויר: "אנחנו שבויים"

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 0:44

הסתדרות המורים ומשרד האוצר מקיימים פגישה אחר פגישה וממאנים לפתור את המשבר, ובינתיים משאירים את ההורים חסרי אונים לקראת 1 בספטמבר. בשיחה עם וואלה!, הורים מרחבי הארץ קוראים להסכמות באופן מיידי: "כנסו לחדר שיש בו חלונות ואין בו דלתות, וצאו כבר עם החלטות"

בווידאו: יפה בן דויד ושרת החינוך תוקפות את האוצר על ניהול המו"מ עם המורים/צילום: ניב אהרונסון

הסתדרות המורים ומשרד האוצר מקיימים פגישה אחר פגישה, אך ממאנים להגיע להסכמות. בינתיים איום השביתה מתקרב ומשאיר את ההורים תלויים באוויר לקראת 1 בספטמבר. בשיחה עם וואלה הורים מרחבי הארץ מעידים על תמיכתם בהעלאת שכר המורים, והביעו תקווה ששנת הלימודים תתחיל כסדרה.

רפי לוי מהרצליה, אב לילדה בת תשע, ילד בן חמש ותינוק בין שנתיים, אמר כי "בשביתה הנפגעים העיקריים הם הילדים. גם ככה עברנו שלוש שנים לא פשוטות שילוו חלק מהילדים עוד זמן רב". לוי, שמשמש יו"ר ועד הורי ילדי הגנים ביישוב, הביע תמיכה בשיפור תנאי המורים. "אני בעד לשנות מהיסוד את מערכת החינוך בארץ, אבל בד בבד אנשי החינוך ראויים ליותר ויש לתגמל אותם כפי שמתגמלים כל אוכלוסייה חשובה במשק", אמר.

כנס הערכות לפתיחת שנת הלימודים- שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, חיים ביבס, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, גני תקווה, 18 באוגוסט 2022. ניב אהרונסון
"לא יכול להיות על גב הילדים וההורים". בן דויד, שאשא-ביטון וביבס/ניב אהרונסון

לוי המשיך, "אני כנציג בהנהגת ההורים רואה את הילדים ואת הפגיעה בהם, שהתחילה עוד לפני 1 בספטמבר בכך שהמורים קיבלו הנחיות לא לערוך ימי ההערכות. מבחינתי זה חמור מאוד, בעיקר למתחילי הגנים והעולים לכיתה א', ופגיעה כפולה ומכופלת בחינוך המיוחד, שזה טאבו בעיניי".

כשנשאל מה יש לו להגיד לפוליטיקאים השיב, "שיתייחסו לחינוך בדיוק כמו לביטחון. שיפסיקו לעשות לרגע פוליטיקה ויתגמלו את מערכת החינוך כמו שצריך, ובעיקר שיעשו תכנון מחדש לתקציב הגדול ביותר כמעט". הוא קרא, "כשדואגים לדור העתיד, מדברים נטו על חינוך".

חגית רצבי, אם לשלושה ויו"ר ועד ההורים של בית הספר החקלאי בפרדס חנה, קראה גם היא לפתרון המשבר. "כנסו לחדר שיש בו חלונות ואין בו דלתות, עשו שם מה שצריך לעשות וצאו כבר עם החלטות", אמרה. "אנחנו, ההורים, מבינים שכל אחד מייצג את האינטרסים שלו ושלכל אחד יש כוונות טובות עבור הציבור שהוא מייצג, אבל זה לא יכול להיות בשום אופן כל שנה מחדש רגע לפני פתיחת שנת הלימודים על גב הילדים וההורים".

מסע"ת | שר האוצר, אביגדור ליברמן. משרד האוצר, ירושלים  17 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"שיתייחסו לחינוך בדיוק כמו לביטחון". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריה, ההורים כבר פיתחו אדישות למאבק המורים לאורך השנים. "המורים קצת איבדו את האמפטיה במאבק הזה", טענה, "ומעבר לזה, ההורים עסוקים ביומיום, אחרי שלוש שנים של קורונה. בסופו של דבר מערכת החינוך אינה מערכת יציבה בימים אלה ומנהלי בית הספר והרשויות עסוקים בלגייס את מיטב האנשים כדי לענות על הצרכים. אין מקום להכניס עוד רעש למערכת שדווקא זקוקה לחיזוקים מכולנו בימים אלה. לנו אין ספק שאיכות המורים תלויה בשכר ובתנאים שלהם ומצד שני אנחנו לא מקבלים את הרושם ששר האוצר אינו מודע לכך", אמרה.

שירן אלמליח, אמא לארבעה מאופקים, קראה גם היא להעלות את שכר המורים והביעה את תסכולה מהמצב. "אנחנו ההורים שבויים, אין לנו מה להגיד, אף אחד לא מתייחס אלינו", אמרה. "צריך להעלות לכל המורים את השכר, גם לוותיקים וגם לצעירים, צריך לפתור את זה ומהר, כדאי להגיע עם המורים להסכמים שלא נחזור לזה כל פעם מחדש".

מנגד, דוברת אלקסלסי, אם לילדה שעולה לכיתה א' בכפר יונה, חושבת כי "השביתה שתהיה מוצדקת לחלוטין ואני לגמרי בצד של הגננות והמורות". היא אף קוראת להחרפה בצעדי המורים. "זו צריכה להיות שביתה אמיתית ולא שעה פה שעה שם כמו שהיה בפעם הקודמת. השכר שלהן והתנאים שלהן צריכים להשתפר. מה שהולך במערכת החינוך הולך ומחמיר. אני לא הייתי מוכנה להחליף אותן. הילדה שלי עולה לכיתה א', אני חושבת שזה רגע משמעותי, אבל התנאים של המורים חשובים לא פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully