וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה בין האוצר להסתדרות המורים הסתיימה: "הפערים הם אותם פערים"

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 19:22

לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות בנושא משכורות המורים המתחילים ופשרות על קיזוז ימי חופשה, הם קבעו להיפגש גם מחר. ראש הממשלה קיים שיחות עם שר האוצר, שרת החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים, בצל החשש משביתה ב-1 בספטמבר

בווידאו: יפה בן דויד ושרת החינוך תוקפות את האוצר על ניהול המו"מ עם המורים/צילום: ניב אהרונסון

הפגישה בין נציגי משרד האוצר להסתדרות המורים הסתיימה היום (ראשון) ללא התקדמות משמעותית. גורמים באוצר מסרו כי "הפערים נותרו אותם הפערים", והצדדים קבעו להיפגש שוב מחר. הפגישה נערכה לאחר שלא הצליחו להגיע להתקדמות בנוגע לסוגיות המרכזיות בדיונים שנערכו בשבוע שעבר, ובצל הטחת האשמות הדדית של משרד החינוך והסתדרות המורים כלפי האוצר - ולהיפך.

הסוגייה המרכזית שבה עוסקים הצדדים היא הניסיון לגשר על הפערים במשכורת המורים. בעוד משרד האוצר מעוניין להעלות את המשכורת מ-6,900 שקלים ל-9,000 למורה מתחיל, בהסתדרות מעוניינים שהוא יעמוד על 9,500 שקלים. כמו כן, הצדדים מנסים להגיע לפשרה בענייני קיזוז ימי החופש של המורים בחגים.

בצל החשש משביתה, שוחח היום ראש הממשלה יאיר לפיד עם שרי האוצר והחינוך וכן עם מזכ"לית הסתדרות המורים. תחילה נפגש לפיד עם שר האותר אביגדור ליברמן, ודן עמו בדרכים למציאת פתרונות לפתיחת שנת הלימודים הקרובה. בהמשך, הוא שוחח עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שעמה ועם צמרת משרדה מפגש ביום רביעי האחרון.

בנוסף לכך, לפיד שוחח עם מזכ"לית הסתדרות המורים על המגעים עם משרד האוצר. מאוחר יותר ישוחח ראש הממשלה גם עם יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף.

יפה בן דוד. אתר רשמי, פלאש 90
מעוניינת בשכר גבוה יותר. בן דויד/פלאש 90, אתר רשמי

ביום חמישי תקפה שרת החינוך יאת משרד האוצר, והאשימה אותם כי הם אינם מעוניינים בהסכמות. "משרד האוצר אדיש לסכנה ששנת הלימודים לא תיפתח", אמרה, ודרשה לכנס דיון חירום בממשלה.

שר האוצר אמר למחרת שהוא "נדהם" מההאשמות של שרת החינוך, מזכ"לית הסתדרות המורים ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, וקרא "להפסיק עם הפוליטיזציה והפופוליזם על גבם של המורים, ההורים והילדים". הוא תקף את ביבס וציין כי הוא חבר מרכז הליכוד, כיהן ב-2015 כראש המטה של נתניהו בבחירות בליכוד וטען שהוא "האיש שרוצה לרשת את נתניהו לאחר פרישתו מהפוליטיקה".

"אותן האשמות שלא נשמעו במשך 12 שנות שלטונו של נתניהו במהלכן נבנו בממוצע 3,400 כיתות בשנה ונשמעות עכשיו, כשבמשמרת שלנו נבנו בשנה אחת כ-4,800 כיתות, 40% יותר מתקופתו של נתניהו, לצד העובדה שתחת שלטונו של נתניהו לא הועלו מצידו של ביבס טענות כלפי הממשלה, על כך שלא הצליחה לחתום על הסכם קיבוצי מקיף עם הסתדרות המורים מאז שהסתיים בשנת 2016, היא מפתיעה ומעלה שאלות", כתב.

רה"מ יאיר לפיד בדיון עם שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר והממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, 17 באוגוסט 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ליברמן ושאשא ביטון בדיון עם לפיד, ברביעי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully