וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן ויתרה על דרישתה להסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור

בכיר בממשל האמריקני אמר ל-CNN כי טהראן לא חזרה על דרישתה זו בתגובתה לטיוטה "הסופית" שהציעה אירופה. לדבריו, האיראנים ויתרו על דרישות להסרת סנקציות מחברות הקשורות לארגון: "קרובים לחתימה מבעבר, אך עדיין יש פערים". באיראן מכחישים שזו הייתה אחת הדרישות

בווידאו: ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית מודיע שאיראן הסירה 27 מצלמות ממתקני הגרעין שלה/צילום: רויטרס

איראן ויתרה על אחת מדרישותיה המרכזיות במשא ומתן על הסכם הגרעין, והיא הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור - כך פורסם הלילה (שבת) ברשת CNN האמריקנית, שציטטה בכיר בממשל בארצות הברית. בטהראן הכחישו.

לפי הבכיר, בתגובתה לטיוטה ה"סופית" שהציע האיחוד האירופי לצדדים, איראן לא חזרה על דרישתה להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. "הגרסה הנוכחית של ההסכם מוותרת על הדרישה", אמר הבכיר, שהדגיש את עמידתה העיקשת של ארצות הברית בנושא זה. הוא הוסיף כי בטהראן אף ויתרו על דרישות להסרת סנקציות מחברות הקשורות למשמרות המהפכה.

עם זאת, הבכיר אמר כי על אף שהעסקה כעת "קרובה לחתימה יותר משהייתה לפני שבועיים, התוצאה עדיין לא ודאית, שכן נותרו כמה פערים". הוא הוסיף כי הנשיא ג'ו ביידן יאשר רק עסקה שתענה על האינטרסים הלאומיים של ארצות הברית. בישראל הפעילו לחץ על וושינגטון כדי שלא תסכים להסרת משמרות המהפכה, אולם מעריכים כי הצדדים מתקרבים לחזרה להסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

מוחמד מרנדי, חבר בצוות המשא ומתן של איראן, הכחיש שהסרת משמרות המהפכה מהרשימה הייתה אחת מדרישותיה של טהראן בשיחות הגרעין. לדבריו, איראן תשאיר אף היא את הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית ברשימת ארגוני הטרור. "אם ארצות הברית צריכה לומר זאת כדי למכור את ההסכם, זה העסק שלהם", אמר.

אנשי משמרות המהפכה של איראן באירוע לציון "יום ירושלים" בטהראן, 29 באפריל 2022. רויטרס
אחד המכשולים לחזרה להסכם הוסרו. אנשי משמרות המהפכה באירוע לרגל "יום קודס" בטהראן, אפריל/רויטרס

במשך החודשים האחרונים התעקש ביידן כי לא יסיר את משמרות המהפכה מהרשימה כדי לחזור להסכם הגרעין מ-2015. בכך, הוא למעשה דבק בהחלטה שקיבל קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, שהחליט להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור ב-2019, כחלק מהלחץ על איראן. ביידן אף הטיל סנקציות נוספות על איראן ככל שהשיחות על חזרה להסכם נגררו.

ואולם, התנגדות הרפובליקנים בארצות הברית לחידוש הסכם הגרעין מול איראן נותרה חזקה גם לאחר הוויתור של איראן. התנגדות זו הוסיפה לגבור עם הפרסום על כך שאיראן תכננה להתנקש בחייו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, וניסיון ההתנקשות של הסופר סלמאן רושדי, שזכתה לשבחיהם של גורמים איראנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully