וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: איראן מתקרבת להסכם גרעין חדש ומכינה את דעת הקהל לתרחיש כזה

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 20:09

בשבוע שעבר העריכו גורמים בישראל שעוסקים בנושא האיראני כי פניה של איראן אינם לחזרה להסכם הגרעין, אבל בתוך כמה ימים ההערכה התהפכה. הפקיד הישראלי הבכיר ציין כי באיראן החל תהליך של הכנה לאפשרות של חתימה על ההסכם, למרות שעדיין קיימים פערים בין טהראן לוושינגטון

בווידאו: גנץ מתייחס למעורבות האיראנית במבצע עלות השחר/צילום: לע"מ

ישראל מזהה התקרבות של איראן להסכם גרעין חדש עם ארצות הברית ושאר המעצמות והכנה של דעת הקהל באיראן למהלך כזה, כך אמר היום (רביעי) פקיד ישראלי בכיר בתדרוך לכתבים.

למה זה חשוב

  • איראן הגישה ביום שני את תגובתה לטיוטת הסכם הגרעין החדש שגיבש האיחוד האירופי. האיראנים הכניסו לתגובתם כמה שאלות והסתייגויות והודיעו כי הם מצפים לתגובה מצד ארצות הברית ושאר המעצמות בתוך כמה ימים.

תמונת המצב

  • בשבוע שעבר העריכו הגורמים בישראל שעוסקים בנושא האיראני כי פניה של איראן אינם לחזרה להסכם הגרעין, אבל בתוך כמה ימים ההערכה הזו התהפכה.
  • הפקיד הישראלי הבכיר ציין כי באיראן החל תהליך של הכנת הציבור, וכן הכנת גורמי ממשל שונים לאפשרות של חתימה על ההסכם.
  • הפקיד הבכיר ציין כי התהליך הזה מתקיים חרף העובדה שאין התקרבות ממשית בעמדות בין איראן לבין ארצות הברית ועדיין קיימים פערים.
  • פער משמעותי שנותר נוגע לדרישה האיראנית לסגור את החקירות הפתוחות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בעניין שרידי אורניום שנמצאו באתרים חשודים באיראן.
  • "אנחנו לא מעריכים כי קיימת כוונה אמיתית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאפשר 'סגירה פוליטית' של התיקים הפתוחים הללו", אמר הפקיד הישראלי הבכיר.
  • נושא נוסף שנותר במחלוקת הוא הערבויות שהאיראנים מבקשים למקרה ובו בעתיד ארצות הברית תחליט לצאת מההסכם פעם נוספת.

עוד בוואלה!

שיחות הגרעין: איראן העבירה את תשובתה להצעה "הסופית" של האיחוד האירופי

לכתבה המלאה
נשיא איראן אבראהים ראיסי בפרלמנט הרוסי, מוסקבה, 20 בינואר 2022. רויטרס
נשיא איראן, איברהים ראיסי/רויטרס

מה הם אומרים

  • "לאור הפערים המשמעותיים הקיימים, ההערכה שלנו היא כי הצדדים יצטרכו לוותר בשני נושאים אלה על מנת להגיע להסכם", אמר הפקיד הבכיר. "למרות המחלוקות והפערים שנותרו נוצר מומנטום ושיח חיובי יותר לקראת הסכם".
  • הפקיד הבכיר הוסיף: "ישראל רואה בהסכם הנוכחי הסכם גרוע ומדגישה בפני שותפותיה את הסכנה שבחתימה על הסכם כזה. האיראנים פועלים בטקטיקה ידועה של דשדוש ומשיכת זמן על מנת להביא וויתורים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully