וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה חבר במשמרות המהפכה בתכנון לרצוח את ג'ון בולטון

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 16:05

משרד המשפטים הגיש כתב אישום נגד שהארם פורספי, שיצר קשר עם תושב אמריקני וביקש ממנו לצלם את היועץ לביטחון לאומי לשעבר. האחרון קישר בינו לבין מודיע ממשלתי, שקיבל הצעה של 300 אלף דולר תמורת המשימה. גם פומפאו היה ככל הנראה על הכוונת. בטהראן מכחישים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וג'ון בולטון
היועץ לביטחון לאומי, 12.07.18. AP
ארה"ב הגבירה את האבטחה סביב גורמים בכירים. בולטון לצד טראמפ, 2018/AP

ארצות הברית האשימה היום (רביעי) חבר במשמרות המהפכה של איראן בתכנון לרצוח את ג'ון בולטון, לשעבר היועץ לביטון לאומי של הנשיא הקודם דונלד טראמפ. זאת, ככל הנראה, כנקמה על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, בתקיפת מל"ט אמריקני בינואר 2020.

לפי הודעת משרד המשפטים, שהארם פורספי, הידוע גם בשם מהדי רזאי, בן 45 מטהראן, היה מוכן גם לשלם מיליון דולר תמורת "עבודה" נוספת. לטענת מורגן אורטגוס, ששימשה דוברת הבית הלבן בממשל טראמפ, היעד השני היה שר החוץ לשעבר מייק פומפאו. בממשל לא הגיבו על כך. בולטון, שהיה מהקולות הנציים ביותר בממשל טראמפ נגד איראן, הודה למשרד המשפטים על חשיפת המזימה.

פורסאפי נמצא ככל הנראה באיראן, וה-FBI הכניס אותו היום לרשימת המבוקשים שלו. איראן, שלה אין יחסים רשמיים עם ארצות הברית ולבטח לא הסכם הסגרה, גינתה את ההודעה האמריקנית. "איראן מזהירה באופן ברור מפני כל פעולה נגד אזרחים איראנים תחת התירוץ של ההאשמות המגוחכות וחסרות הביסוס הללו", אמר דובר משרד החוץ בטהראן.

גורם אמריקני אמר כי האישומים לא צריכים להשפיע על שיחות הגרעין עם איראן, שנכנסו לישורת האחרונה. העיתון Washington Examiner פרסם לראשונה על המזימה נגד בולטון כבר ב-7 במרץ, אך דיווח כי ממשלו של ג'ו ביידן התנגד לאישומים מחשש לפגיעה בשיחות הגרעין. לא ברור כיצד יגיבו לכך במשמרות המהפכה, המוגדרים ארגון טרור בוושינגטון ושולטים על חלקים נרחבים מהכלכלה האיראנית בנוסף לפעילותם הצבאית.

כרזת מבוקש של ה-FBI של שהארם פורספי, חבר משמרות המהפכה של איראן המואשם בתכנון לרצוח את ג'ון בולטון. רויטרס
כרזת המבוקש של שהארם פורספי שפורסמה על ידי ה-FBI/רויטרס

לפי האישומים נגדו, פורספי פנה לתושב ארצות הברית, שזוהה בהצהרה רק בתור "אדם א'", כדי שיצלם את בולטון, בתירוץ לכך שהוא זקוק לתמונות לקראת ספר חדש. אותו "אדם א'" קישר בין חבר משמרות המהפכה לאדם שהיה מודיע של הממשל. בהמשך, פנה אליו פורספי באפליקציית מסרונים מוצפנים והציע לו 250 אלף דולר כדי שישכור את שירותיו של אדם ש"יחסל" את בולטון. לאחר מכן, הסכום טיפס ל-300 אלף דולר.

כשהמודיע ביקש מפורספי להיות ספציפי יותר בבקשתו, הוא השיב שהוא רוצה ש"הבחור" יחוסל ונתן את שמו הפרטי ושם משפחתו של בולטון. בשלב מאוחר יותר, הוא הורה למודיע לפתוח חשבון קריפטו לטובת העברת התשלום. במהלך ההתקשרות ביניהם, איש משמרות המהפכה אמר למודיע כי לא חשוב כיצד החיסול יתבצע, אך ציין כי "הקבוצה" שלו תדרוש סרטון כהוכחה להשלמת המשימה.

ברשת CNN דווח כי בכירי ממשל בהווה ובעבר זוכים לאבטחה מוגברת בשל האיומים האיראנים. שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, הזהיר את איראן מהשלכות חמורות אם היא תפגע באזרחים אמריקנים.

"אני חושב שזה די נכון לומר שיש אמריקנים רבים אחרים שנמצאים על הכוונת של המשטר הזה", אמר בולטון, שעזב את ממשל טראמפ לפני חיסול סולימאני, ל-CNN. "זה מספר לכם מהו המשטר הזה, מהו האופי שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully