וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הצבאית ערערה על עונשו של קצין חיל הים שאנס בת 70: "משדר מסר סלחני"

עודכן לאחרונה: 20.8.2022 / 0:30

אחרי שנגזרו שבע שנות מאסר על פריאל קלימי, התביעה דורשת כי עונשו יוחמר ל-13 שנים, וציינה כי אין מקרים דומים לכך בתולדות צה"ל . "רצח את נפשה. מעשיו מעוררי החלחלה הובילו לנזקים במישורים רבים בחייה"

בווידאו: קצין חיל הים הורשע באונס ומעשי סדום של אזרחית בבסיס שבו שירת/צילום: שלומי גבאי

הפרקליטות הצבאית ערערה על גזר דינו של הקצין לשעבר פריאל קלימי, שהורשע באונס ומעשי סדום בעובדת חברה אזרחית כבת 70 בבסיס חיל הים - כך, נודע היום (חמישי). בנימוקיה כתבה הפרקליטות כי העבירה נמצאת "בקצה החומרה העליון של סקאלת עבירות המין. הטלת עונש שמשכו שבע שנות מאסר סוטה במובהק ממידת הענישה הראויה ומשדרת מסר סלחני כלפי מי שעבר עבירות כה חמורות".

שבע שנות מאסר נגזרו על קלימי, תושב מגדל העמק בן 35, נשוי ואב לחמישה. בנוסף הוא הורד לדרגת טוראי ועליו לפצות את האישה בסך 60 אלף שקלים. תחילה הכחיש את ההאשמות באופן גורף, אך לאחר שמסר דגימת DNA שתאמה את הממצא בזירה, הוא נאלץ להודות וטען כי האירועים התקיימו בהסכמתה. הרכב של שלושה שופטים זיכה את קלימי מאחת מעבירות האונס ומהשימוש בנשק שיוחס לו, ומצא את גרסת האישה אמינה, למרות שלעיתים לא דייקה. לעומת זאת, השופטים מצאו את גרסת הקצין לשעבר "בלתי מהימנה ולא נכונה".

קצין חיל הים הורשע באונס ומעשי סדום של אזרחית בבסיס שבו שירת 13 במרץ 2022. שלומי גבאי
התייחס אל הנפגעת כ"טרף קל". פריאל קלימי/שלומי גבאי

הנפגעת נכחה בהקראת גזר הדין, מלווה בנכדתה, וכן בעורך הדין תומר בן חמו שמלווה אותה מטעם הסיוע המשפטי. עוד ציינה הפרקליטות כי אין בתולדות צה"ל דוגמאות לאירוע כזה על שלל היבטי החומרה הייחודיים שבו יתרה מזאת - גם מחוץ למערכת הצבאית קשה לאתר מקרים דומים. הפרקליטות הצבאית מבקשת לגזור עונש ברף המקסימלי - 13 שנים בכלא.

בהודעת ערעור שהגישה התביעה ושהותרה לפרסום לבקשת וואלה, למרות התנגדות סנגוריו של קלימי, היא טוענת שהיה מקום להרשיע את קלימי בעבירה של אונס גם ביחס לאירוע הרביעי בסדרת מעשי האונס שהואשם בהם, בשל אופי המעשה. זאת ועוד, היא טוענת כי לכל הפחות באירוע הראשון היה מקום לקבוע כי כיוון את אקדחו לרקתה במהלך האירוע, ממש כפי שהעידה הנפגעת בפני בית הדין וכפי שסיפרה לגורם בבסיס עוד טרם חקירת מצ"ח.

עוד בוואלה!

צביטות, טלטולים והטחות: 3 סייעות הואשמו בתקיפה בפעוטון בצפון

לכתבה המלאה
כתב אישום כנגד קצין חיל הים בגין אינוס ומעשה סדום של אישה בבסיס ליד חיפה, ינואר 2020. יואב איתיאל
טען כי הנפגעת "פיתתה אותו". קלימי בבית המשפט/יואב איתיאל

התביעה הזכירה כי קלימי, שהיה קצין צעיר בן 33 בעת ביצוע מעשי האונס, התקבע על גרסה כי אישה בת 69 "פיתתה אותו וגררה אותו לקיום מעשים מיניים, כמעט בניגוד לרצונו". עוד נכתב כי "ההגנה חקרה אותה חקירה נגדית ארוכה, קשה, שחדרה לנבי נפשה לעיתים תוך הצגת טענות מבזות ומשפילות במיוחד כלפי אופייה 'הפתייני' כביכול".

הפרקליטות הצבאית טוענת כי הקצין לשעבר "רצח את נפשה. מעשיו מעוררי החלחלה הובילו לנזקים במישורים רבים בחייה". בנוסף, בערעור הזכירה הפרקליטות כי האישה התפטרה מעבודתה ואיננה עובדת כיום, נאלצה לעבור טיפולים נפשיים ומצבה הרפואי התדרדר עד כדי כך שניסתה לפגוע בעצמה. עוד נכתב בערעור כי "יש להחמיר עם קלימי, כיוון שאת העבירות ביצע כלפי אישה מבוגרת בה פגע פגיעה אנושה - בכבודה, באוטונומיה שלה ובחילול גופה ונפשה. הוא פעל באופן מודע כשמולו עומדת לתפיסתו 'טרף קל'".

"רחמים בענישתם של עברייני מין כמוהו כמשחק סכום אפס", אמר התובע הצבאי רס"ן אליסף מלמד, שהגיש את הערעור. "שופט שמרחם על עבריין ומפחית את עונשו, תוך החלשת ההרתעה הכללית איננו מרחם על הקרבנות". מנגד, הסניגורים, עורכי הדין תמי אולמן, יעקב שלומוביץ ושחף אולמן, אף הם מתכוונים לערער הן על הרשעתו של קלימי והן על חומרת העונש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully