וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקפה וחיסלה פעילי טרור: קצין בכיר בהתייחסות ראשונה ליחידת הכטב"מים של צה"ל

17.8.2022 / 20:00

מנתוני צה"ל עולה כי כלי הטיס הלא מאוישים ביצע במהלך מבצע "עלות השחר" יותר מ-2,000 שעות טיסה ביותר מ-100 גיחות, שבהן תקפו בכירי בג'יהאד האסלאמי ואספו מודיעין. קצין תותחנים ראשי: "היחידה קיימת יותר משני עשורים ובעלת מורשת קרב ענפה"

בוודיאו: צה"ל חושף את פעילות כטמ"מים שפעלו לסיכול ממוקד במבצע "עלות השחר"/צילום: דו"צ

גורם צבאי התייחס היום (רביעי) לראשונה לשימוש צה"ל בכלי טיס לא מאוישים לתקיפות וחיסולים ממוקדים במשך יותר מ-20 שנה. עד לאחרונה השימוש בכטב"מים היה אסור בפרסום, ולפני כחודש הצנזורה הצבאית התירה לדווח על השימוש הצבאי בכלי הטיס.

מנתוני צה"ל עולה כי מערך כלי הטיס המאוישים מרחוק של צה"ל ביצע במהלך מבצע "עלות השחר" יותר מ-2,000 שעות טיסה ביותר מ-100 גיחות. בטיסות ביצעו הכטב"מים תצפיות, אספו מודיעין, ותקפו עשרות מטרות, ובהן את פעילי הג'יהאד האסלאמי בכלי רכב עם 90% פגיעות מדויקות.

פעילות מערך הכטמ״ם במבצע "עלות השחר". דובר צה"ל
כטב"ם/דובר צה"ל

קצין תותחנים ראשי, תא"ל נרי הורוביץ, אמר היום כי "בימים שקדמו למבצע 'עלות השחר' יחידת 'זיק' פעלה ברצועת עזה ונערכה לכמה תרחישים מבצעיים. כשהגיעה ההחלטה לצאת למבצע יזום, היחידה ביצעה מגוון רחב של משימות איסוף ותקיפה - החל מסיכול בכירים, השמדת משגרי רקטות ופצצות מרגמה, איתור וסיכול של חוליות טרור שנערכו לשיגור או כאלה שכבר ביצעו ירי לעוטף עזה ולעורף מדינת ישראל".

"יחידת זיק מתמחה בסגירת מעגלים, חשיפת אויב ותקיפות כחלק ממאמצי ההגנה וההתקפה", המשיך קצין התותחנים. "היחידה היוותה כוח משמעותי במבצעים רבים לאורך השנים ובעלת מורשת קרב ענפה, קיימת למעלה משני עשורים ומיום הקמתה מהווה מודל לשותפות רב זרועית ייחודית בצה"ל".

עוד בוואלה!

המהירות, היכולות והמטרות: אלו המל"טים ההתקפיים שבשימוש צה"ל

לכתבה המלאה
פעילות מערך הכטמ״ם במבצע "עלות השחר". דובר צה"ל
כטב"ם/דובר צה"ל

מפקד יחידת הכטמ"ם היבשתית בחיל התותחנים (5252), סא"ל מ' אמר כי "מומחיות מערך הכטמ"ם היא במשימות הסיוע והתקיפה. כיחידה יבשתית, שהובילה במבצע הנוכחי את התיאום והמשימות מול אוגדת עזה ופיקוד הדרום, אנחנו פועלים 24/7 כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי העוטף ומדינת ישראל".

מעבר לכך, קצין בכיר בצה"ל ציין היום שמנתוני הצבא עולה כי 80% מהפעילות המבצעית של חיל האוויר מבוצעת על ידי כטב"מים. בצה"ל סירבו להכחיש או לאשר אם בוצעו במהלך המבצע ניסיונות לשבש את פעילות כלי הטיס בתחום התדרים או באמצעות טילים נגד מטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully