וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בן 25 נהרג בנפילה מהר באקוודור

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 21:06

גיל בנקס, תושב קיסריה בן 25, נפל בזמן טיפוס לפסגת ההר קוטופקסי, שנמצא מדרום לבירה קיטו. משרד החוץ יידע את המשפחה והחל בתהליך העברת הארון לקבורה בארץ. "בחור מקסים שהיה אהוב על חבריו"

ההישראלי שמת בתאונה אקוודור, גיל בנקס. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
נהרג במהלך הטיול. גיל בנקס/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

גיל בנקס, צעיר ישראלי בן 25 מקיסריה, נהרג באקוודור כשנפל בזמן טיפוס לפסגת ההר קוטופקסי, שנמצא מדרום לבירה קיטו - כך נמסר היום (שלישי) ממשרד החוץ.

השגריר הישראלי בעיר, זאב הראל, עדכן את מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי, ענת אביתר, במהלך הלילה על מנת ליידע את המשפחה ולהתחיל בתהליך העברת הארון לישראל. המחלקה לישראלים בחו"ל יחד עם קונסול השגרירות, שגיא רבובסקי, מלווים את המשפחה ומסייעים בכל הנדרש.

"אבל כבד נפל על היישוב", אמר לוואלה מושיק סגל, יו"ר ועד תושבי קיסריה. "כולנו מחבקים את המשפחה בשעתה הקשה על מותו בטרם עת של גיל בנסיבות הטרגיות האלה ונעשה כל שניתן לסייע לה".

"מדובר בבחור מקסים ממשפחה מקסימה שעשתה עלייה מארצות הברית", סיפרה לוואלה מדריכה שלו בעת שהיה בתיכון, "היה חברותי מאוד ואהוב מאוד על חבריו. אהב לטייל. היה הרפתקן בנשמה. תמיד חלם לקרוע את העולם ואולי אפשר להתנחם שעזב אותנו בעת שעשה בדיוק את מה שאהב".

"מדובר באסון נוראי למשפחה ולחבריו הרבים של גיל, בוגר בית הספר המשותף בחוף הכרמל", אמר לוואלה! ראש המועצה האזורית חוף הכרמל אסיף איזק, "לצערנו לקחנו חלק בהודעה למשפחה. כמובן שאגף הרווחה והשירותים החברתיים שלנו מלווה כבר את המשפחה וממשיך לסייע בכל הנדרש. אנחנו עומדים בקשר עם משרד החוץ וכל גורמי המדינה האחרים הרלוונטיים. חבריו הרבים כאן מבכים את לכתו ומשתתפים בצער המשפחה".

תאונות מסוג זה אינן בלתי שכיחות באקוודור ההררית המושכת שוחרי ספורט אתגרי מרחבי העולם. הרשויות במדינה דיווחו כי בשבת נהרגו שלושה מטיילים ועוד 12 נפצעו בנפילה של כ-60 מטרים כשחבל שאחזו בו השתחרר במהלך טיפוס על הר געש אחר במדינה.

בשבוע שעבר, תושב ראש פינה ובתו המתגוררת בבריטניה נדרסו למוות בעיר רמסגייט, ועוד שלושה בני משפחה נוספים נפצעו. ההרוגים הם המתמטיקאי פרופ' יורם הירשפלד מראש פינה, ובתו הפיסיקאית נוגה סלע שהתגוררה בקיימברידג', ושאליה הגיע לביקור בעיר שבמחוז קנט באנגליה.

בחודש שעבר ישראלי כבן 45 נהרג בתאונת צניחה באחת מפסגות המון בלאן, באיזור העיירה קורמאיור באיטליה. חברו שהיה איתו, אזרח ספרדי, לא נפגע והזעיק עזרה. יומיים לפני כן, דוד אוחנה, ישראלי בן 22, תושב ירושלים, שטייל בקולומביה יחד עם חבריו, מת בבירה בוגוטה כתוצאה מאלרגיה לחלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully