וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בריאיון ראשון לאחר הפשיטה על אחוזתו: "נלקחו לי שלושה דרכונים"

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 21:45

לאחר פשיטת סוכני ה-FBI והדיווחים על חשדות בהפרת חוק הריגול בשל אי-שמירה על מידע מסווג, התראיין הנשיא לרשת פוקס ניוז וטען כי "המדינה נמצאת במקום מסוכן, יש זעם גדול מצד האזרחים". הוא רמז לכך שהסוכנים שתלו מסמכים בביתו. "הם יכלו לעשות מה שרצו"

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר היום (שני) כי פשיטת ה-FBI על אחוזתו היא "תרמית", וכי מדובר בציד מכשפות. בראיון ראשון מאז הפשיטה לרשת פוקס ניוז הפריך טראמפ את הטענות על כך שהחזיק בביתו מסמכים מסווגים ואמר כי סיווגם אינו תקף. לדבריו, בעת הפשיטה נלקחו מביתו שלושה דרכונים. "המדינה נמצאת במקום מסוכן", אמר. "יש כעס אדיר מצד האזרחים, הציבור לא יכול לסבול עוד תרמית, כמו זו שראינו לפני כמה ימים".

לדבריו, הוא ונציגיו פנו למשרד המשפטים והציעו לסייע בחקירה, אך טרם קיבל תשובה. "אם יש משהו שנוכל לעזור בו, נשמח. הלהבות צריכות לרדת. לעולם לא חזינו במצב בו רשויות החוק פולשות ככה לבית של נשיא לשעבר, וזה גורם לכעס עצום אצל האזרחים, כעס שכמעט ומעולם לא נראה כמותו".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מביתו בניו יורק, 10 באוגוסט 2022. רויטרס
טראמפ יוצא מביתו בניו יורק בשבוע שעבר/רויטרס

את הרגעים בו פשטו סוכני ה-FBI על אחוזתו תיאר הנשיא לשעבר "כהתקפה תוך כדי התגנבות". "אף אחד לא חשב שדבר כזה יכול לקרות", אמר טראמפ. "הם פרצו ויכלו לקחת מה שרצו. הם פקדו על כולם לכבות מצלמות ואסרו על האנשים להיכנס לחדרים". בכך רמז טראמפ על כך שהסוכנים הפדראליים יכלו להעלים או לשתול ראיות באחוזתו לכאורה. "אנשיי התבקשו לחכות בחוץ. הם יכלו לקחת או לשתול בפנים מה שרצו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניידת משטרה מחוץ לביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שאמר כי פשטו על אחוזתו, פלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
ניידת משטרה מחוץ לאחוזתו של טראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום שישי דיווח אתר "פוליטיקו" כי טראמפ חשוד בהפרת חוק הריגול, שעוסק בשמירה על מידע מסווג. זאת, לאחר שנמצאו 11 מסמכים שמסווגים כ"סודיים ביותר" בפשיטה על אחוזתו בפלורידה מוקדם יותר בשבוע שעבר. בנוסף, הנשיא לשעבר חשוד בשיבוש חקירה והוצאה לא חוקית של מסמכים ממשלתיים.

טראמפ התנער מהחשדות ותקף "מה קרה ל-33 מיליון עמודי המסמכים שנלקחו לשיקגו על ידי הנשיא אובמה?". עוד דווח כי סוכני ה-FBI חיפשו מסמכים מסווגים בנוגע לנשק גרעיני. על פי הדיווח, מסמכי נשק גרעיני היו ככל הנראה חלק מהמסמכים שה-FBI חיפש במאר-א-לאגו. עם זאת, הם לא פירטו לגבי התוכן המדויק ואם מדובר בנשק אמריקני או של מדינה אחרת.

פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
הסוכנים פושטים על אחוזת טראמפ/רויטרס

סוכני FBI פשטו לפני כשבוע על אחוזתו של טראמפ בפלורידה. זאת, כחלק מחקירת העברת מסמכים נשיאותיים וסודיים למעון במאר-א-לגו אחרי סיום כהונתו. טראמפ, שצפוי לנסות ולהתמודד בבחירות ב-2024, תקף את המהלך והשווה אותו לפרשת "ווטרגייט".

"הבית שלי נמצא תחת מצור - הדמוקרטים הקיצוניים לא מעוניינים שארוץ לנשיאות, הם יעשו הכול כדי לעצור את הרפובליקנים", אמר. הנשיא לשעבר גילה על הפשיטה בזמן ששהה במגדלו בניו יורק. "הם אפילו פרצו לכספת שלי", אמר טראמפ. על פי מקורות, ה-FBI הוציא לפועל צו חיפוש בשעה 9 בבוקר שעון מקומי בביתו של הנשיא לשעבר. החיפוש התמקד באזור שבו נמצא המועדון, שם נמצאים הלשכה וחדריו הפרטיים של טראמפ, על פי מקור המעורה בנושא.

משרד המשפטים עורך שתי חקירות פעילות המקושרות לנשיא לשעבר, האחת קשורה לניסיון להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, והשנייה ללקיחת המסמכים הסודיים בניגוד לחוק. זאת בנוסף לשורת בעיות משפטיות אחרות שעמן מתמודד טראמפ, בהן חקירת הפריצה של תומכיו לקפיטול ב-6 בינואר אשתקד המנוהלת על ידי הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully