וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר טראמפ בפלורידה

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 12:27

הפשיטה על מאר-א-לאגו קשורה לחקירת מסמכים נשיאותיים וסודיים שלקח הנשיא לשעבר אחרי סיום כהונתו. טראמפ, שצפוי לנסות ולהתמודד בבחירות ב-2024, השווה זאת לפרשת ווטרגייט: "הבית שלי תחת מצור, הם אפילו פרצו לכספת שלי". גורם בבית הלבן: ביידן לא ידע על הפשיטה

פשיטת סוכני ה-FBI על בית הנופש של טראמפ. באדיבות רויטרס/רויטרס

סוכני FBI פשטו הלילה (שלישי) על אחוזתו בפלורידה של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. זאת, כחלק מחקירת העברת מסמכים נשיאותיים וסודיים למעון במאר-א-לגו אחרי סיום כהונתו. טראמפ, שצפוי לנסות ולהתמודד בבחירות ב-2024, תקף את המהלך והשווה אותו לפרשת "ווטרגייט".

"הבית שלי נמצא תחת מצור - הדמוקרטים הקיצוניים לא מעוניינים שארוץ לנשיאות הם יעשו הכול כדי לעצור את הרפובליקנים", אמר. הנשיא לשעבר גילה על הפשיטה בזמן ששהה במגדלו בניו יורק. "הם אפילו פרצו לכספת שלי", אמר טראמפ. על פי מקורות, ה-FBI הוציא לפועל צו חיפוש בשעה 9 בבוקר שעון מקומי בביתו של הנשיא לשעבר. החיפוש התמקד באזור שבו נמצא המועדון, שם נמצאים הלשכה וחדריו הפרטיים של טראמפ, על פי מקור המקורב לנושא.

משרד המשפטים, המטה של ה-FBI בוושינגטון וכן משרד השטח שלו במיאמי סירבו להגיב על הפשיטה. משרד המשפטים עורך שתי חקירות פעילות המקושרות לנשיא לשעבר, האחת קשורה לניסיון להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, והשנייה ללקיחת המסמכים הסודיים בניגוד לחוק. זאת בנוסף לשורת בעיות משפטיות אחרות שעמן מתמודד טראמפ, בהן חקירת הפריצה של תומכיו לקפיטול ב-6 בינואר אשתקד המנוהלת על ידי הקונגרס.

מבט בתוך האחוזה

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בכנס השמרני CPAC בדאלאס, 6 באוגוסט 2022. רויטרס
"האחוזה נמצאת תחת מצור". טראמפ בכנס שמרני בדאלאס, שבת/רויטרס

לפי גורם המעורה בפרטים, סוכני ה-FBI חיפשו בעיקר באזור המגורים הפרטי של הנשיא לשעבר ובמשרדיו. עורכת דינו של טראמפ, כריסטינה בוב, אמרה כי הרשויות החרימו מסמכים שונים. "הנשיא לשעבר ועורכי דינו משתפים פעולה עם ה-FBI ומשרד המשפטים", אמרה. לפי בכיר בבית הלבן, הנשיא ג'ו ביידן לא היה מודע לפשיטה המתוכננת.

בפברואר האחרון, הארכיון הלאומי של ארצות הברית המתעד את המסמכים הנשיאותיים הרשמיים אישר כי מצא מידע מסווג בין החומר שלקח עמו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לביתו בפלורידה כשעזב את התפקיד. מינהל הארכיון והתיעוד הלאומי מסר כי "זוהו פריטים המסומנים כמידע ביטחוני לאומי מסווג בתוך הקופסאות". זאת לאחר שפורסם מידע על הטיפול של טראמפ במסמכים רשמיים, ובארכיון הלאומי אישרו כי הם השיבו 15 ארגזי מסמכים מאחוזתו בפלורידה, שאותם לקח לאחר שעזב את הבית הלבן לפני יותר משנה.

בין המסמכים שהוחרמו היו התכתבויות רשמיות בין טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און והמכתב שהותיר קודמו בתפקיד ברק אובמה אליו בעת חילופי השלטון ביניהם. במכתב, שנכתב על ידי דייוויד ס. פריירו, הארכיונאי הלאומי, נמסר כי המידע באותן קופסאות כלל "מידע מסווג של ביטחון לאומי". על פי חוק הרשומות הנשיאותיות, על טראפ היה להעביר את כל המסמכים והרישומים הנוגעים לעסקים נשיאותיים רשמיים לארכיון עם סיום תפקידו.

ניידת משטרה מחוץ לביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שאמר כי פשטו על אחוזתו, פלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
ניידת משטרה מחוץ לאחוזתו של טראמפ. הלילה/רויטרס

טראמפ אמר בעבר כי הוא הסכים להחזיר מסמכים מסוימים לארכיון, ותיאר זאת בתור "הליך שגרתי ורגיל". הוא אף טען כי הארכיון "לא מצא שום דבר". באפריל דווח כי משרד המשפטים נמצא בשלבים הראשונים של חקירת לקיחת המסמכים למאר-א-לאגו, והפשיטה על אחוזתו הייתה צריכה לקבל אישור שופט. מי שלבטח היו מעורבים במבצע הם ראש ה-FBI כריסטופר ריי, שמונה לתפקיד על ידי טראמפ, והתובע הכללי, מריק גרלנד, שמונה על ידי ביידן.

כמה עשרות מתומכיו של הנשיא לשעבר התכנסו ליד האחוזה, הסמוכה לאוקיינוס, בעוד שכמה מאבטחים שמרו על כלי רכב שחור. שוטרים כיוונו את התנועה ברחוב ומנעו מהסקרנים להתקרב אל השערים. "זה עוד חוסר צדק כמו תרמית ההדחות המומצאות", אמר ג'ים ווילאן, עובד פרסום בן 59. הוא החזיק שלט גדול שעליו היה כתוב: "CNN זה פייק ניוז".

תומכי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מפגינים מחוץ לאחוזתו בפאלם ביץ', פלורידה, בעקבות פשיטה של סוכני FBI, 8 באוגוסט 2022. רויטרס
מאשימים את הממשל ברדיפה פוליטית. תומכיו של טראמפ מחוץ לאחוזתו במאר-א-לאגו, הלילה/רויטרס

ככל הנראה, תומכיו של טראמפ ציפו להגעתו ואחד השוטרים במקום הכריז במגפון: טראמפ לא חוזר הלילה למאר-א-לאגו, הנסיעה שלו בוטלה".

טראמפ הפך את מועדון הגולף שלו בפאלם ביץ' למשכנו מאז שעזבת את הבית הלבן בינואר 2021, אך הוא נוהג להעביר את חודשי הקיץ במועדון הגולף שלו בניו ג'רזי משום שמאר-א-לאגו סגור בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully