וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה החתול שלכם באמת אומר כשהוא מתחכך בכם? 5 סיבות מוזרות למנהגים משונים של חתולים

28.1.2023 / 23:55

מומחי חתולים מנסים להסביר את ההתנהגויות המוזרות של החתולים - מהתחככות ברגלי הבעלים שלהם, דרך יללות וגרגורים ועד מצמוץ איטי

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

עמוס עוז כתב פעם ש"לעולם לא יתיידד חתול עם מי שאיננו מסוגל לאהוב אותו. החתולים אינם טועים בבני־אדם", אבל האם אנחנו טועים בחתולים? האם אנחנו בכלל מבינים נכון את ההתנהגות שלהם?
לאור העובדה שהרבה יותר קשה להבין חתולים מאשר כלבים, במירור הבריטי פנו מומחים בתחום שניסו להסביר כמה מהתנהגויות המוזרות שהחתולים עושים וכמעט אף חיה אחרת לא מחקה.

במצרים העתיקה סגדו לחתולים וחשבו שהם המיוחדים ביותר מכל החיות. הם האמינו שחתולים הם יצורים קסומים, המסוגלים להביא מזל טוב לאנשים ששיכנו אותם בביתם. בימינו, חתולים עדיין מתנהגים כאילו צריך לסגוד להם, אבל זה לא באמת מסביר את ההתנהגות המוזרה שכל בעל חתול מכיר.

גבר מדבר עם חתול. Giphy
אז מה הם באמת רוצים?/Giphy

למה הם מתחככים בנו? כאשר חתול מתכרבל בך, או משפשף את ראשו וגופו על רגליך - זו הדרך שלו להראות לך שהוא מחבב אותך. באמצעות המגע שלו, החתול חולק איתך את הריח שלו ובתמורה הופך אותך לחלק מהמשפחה.

"חתולים משתמשים בריח כדי לזהות זה את זה, לזהות בני משפחה ולסמן את 'האזורים הבטוחים' שלהם בתוך הסביבה", מסבירים המומחים.

אז בפעם הבאה שאתה מרגיש את החתול מסתובב בין הרגלים שלך ומחכך את ראשו בך - תדע שזה אומר שמבחינתו אתה חלק מהמשפחה.

עוד על חתולים

המבחן שיעזור לכם לגלות האם החתול שלכם פסיכופת

לכתבה המלאה

למה חתולים מייללים? המומחים אומרים שלפעמים מיאו יכול להיות דרישה לתשומת לב. כן, זה בדרך כלל אומר שהם רוצים אוכל, אבל זה יכול להיות גם שהם רוצים שתלטפו אותם או תשחקו איתם. בכל מקרה- חתול שמשמיע קול אומר חתול שרוצה יותר תשומת לב.

עוד דברים שלא ידעתם על חתולים
חמש דרכים שיעזרו לכם לתקשר יותר טוב עם החתול שלכם - ויש גם מילון
ככה תדעו איזה מערכת יחסים יש לכם עם החתול שלכם


האם חתול מגרגר באמת אומר שזה חתול מאושר? כן, זה אפשרי, אבל לא תמיד. גרגור הוא בדרך כלל סימן ל"אושר ושביעות רצון", עם זאת, לפעמים חתול יכול לגרגר כאשר הוא מפחד או חרד, כדי לנסות ולהרגיע את עצמו. זו המקבילה החתולית לחשיבה חיובית.

למה חתולים מלקקים אנשים? החתולים הם יצורים שמטפחים את עצמם, כלומר הם שומרים על עצמם נקיים. אז אם החתול שלך מלקק אותך - הוא בעצם מנסה לרחוץ אותך. למרות שהלשון המחוספסת של חתול אולי לא מרגישה מאוד נעימה, זו הדרך שלו להראות שאכפת לו, כי סשן טיפוח הוא סימן שהחתול שלך מנסה להתחבר אליך.

למה הם מסתכלים עלי וממצמצים לאט? אם יצא לכם להתקל בהתנהגות כזו של החתול שלכם - אתם ברי מזל. כאשר חתול יוצר קשר עין וממצמץ לאט זה סימן לאמון, כשמומחי החתולים השווו את זה לאדם ששולח נשיקה באויר. הם מסבירים שחתול שממצמץ לאט אומר "אני אוהב וסומך עליך".

עם זאת, היזהרו מחתול שמביט בכם במבט פעור, מכיוון שזהו סימן מאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully